Închide

PR de Cluj sau promo pentru energie verde? Clujenii penalizează în mediul online „panourile ceațăvoltaice”. Firma care le-a instalat gratuit: Estimăm că vor acoperi consumul de energie pentru 3 din cele 86 de căsuțe

AdministrațieTop News by Actual de Cluj - nov. 18, 2022 1 363

Clujul „eco, nu ego” (cum îi place primarului să spună de câte ori are ocazia) nu a ratat ocazia să mai iasă în față cu o noutate „verde” pe final de an: organizatorii Târgului de Crăciun au anunțat că, în acest an, căsuțele care vor umple Piața Unirii vor fi garnisite mai ceva decât casele de turtă dulce din poveștile de sezon: vor avea panouri fotovoltaice. Momentul a fost marcat imediat în social media:  „panourile ceațăvoltaice”, Clujul șmecher care se alimentează cu PR sau de la lumina celor „5 stele” pe care și le-a autoatribuit – au fost doar câteva dintre comentariilor clujenilor care s-au îndoit de eficiența soluției „verzi” în acest context. La solicitarea Actualdecluj.ro, oficialii companiei care a oferit gratuit tehnologia organizatorilor (o firmă privată care are contract cu Primăria) au încercat să își apere intenția și explică: „scopul acțiunii noastre nu a fost acoperirea consumului de energie al unui eveniment de o asemenea amploare”, ci promovarea utilizării energiei regenerabile în cadrul evenimentelor publice. În plus, aceștia au venit și cu cifre și spun că estimează că panourile instalte pe în Piața Unirii din Cluj-Napoca vor acoperi consumul de energie pentru 3 din cele 86 de căsuțe din cadrul Târgului de Crăciun.

„Pentru prima dată în cadrul unui eveniment public clujean va fi folosită energie din montarea de panouri fotovoltaice. Pe căsuțele din cadrul Târgului de Crăciun din Piața Unirii au fost montate panouri fotovoltaice în vederea reducerii costurilor privind consumul de energie. Sunt primii pași în dezvoltarea conceptului de organizare sustenabilă din punct de vedere al eficienței energetice a unui eveniment public. Acțiunea este implementată de către Parapet.ro”, anunța acum două zile viceprimarul Dan Tarcea.

Odată cu anunțul, în mediul online s-a creat o adevărată polemică pe tema eficienței și sustenabilității soluției prezentată de autoritățile din Cluj.

De la glume, la sarcarsm, până la site-ul deficitar al furnizorului de tehnologie, internauții au pus la îndoială soluția. „Clujul e atât de șmecher încât panourile fotovoltaice se încarcă de la ceața din decebrie și de la PR”, „Se încarcă de la cât de tare strălucesc cele 5 stele pe care le are orașul”, „Boc e tare, îl doare-n bască de ceață. Cumpără energie și o bagă prin panourile solare și tot va ieși pe plus. Ca imagine zic. Boc e tot timpul pe plus. Omul știe care e treaba. Soare sau ceață, important este să fie roata, târgul, fotovoltaicul, caruselul. Bâlci”, „La Cluj o să se inventeze mintenaș panourile ceațăvoltaice”, au fost o parte din părerile exprimate cu privire la panourile fotovoltaice din cadrul Târgului de Crăciun.

Oficialii Parapet.ro, au arătat, la cererea Actualdecluj.ro că panourile fotovoltaice oferite pe perioada târgului au fost instate pe 20 din cele 86 de căsuțe din cadrul Târgului. Tehnologia oferită printr-un contract de parteneriat cu organizatorul evenimentului (o firmă aflată în contrat cu Primăria) implică montaj, demontaj, transport și mentenanță.

Scopul acestei acțiuni este conștientizarea importanței utilizării energiei regenerabile și folosirea unor sisteme care generează energie în mod sustenabil. Scopul acțiunii noastre nu a fost acoperirea consumului de energie al unui eveniment de asemenea amploare. Așa cum au precizat și organizatorii Târgului, este un prim pas spre utilizarea energiei regenerabile, energie care se produce în orice sezon. Sigur că iarna vor fi cantități mai mici, față de sezonul de vară, dar energia se produce. Dacă este lumină, celulele fotovoltaice generează energie, indiferent de anotimp. Cantitatea produsă este cea variabilă. Panourile fotovoltaice pot genera energie, indiferent de condițiile meteo și de anotimp, chiar și atunci când este înnorat, atâta timp cât este lumină. Aceste sisteme se alimentează de la lumina solară și nu de la căldură. Cele 20 de panouri montate pe căsuțe însumează 10.9 kWp.  în luna decembrie preconizăm o producție de 572kMp, la care se adaugă 13 zile din luna noiembrie, respectiv  încă 360 kWh, ducând un total prognozat de 931kWh producție de energie. Având în vedere cifrele primite de la organizatorii Târgului și anume un vârf de consum de 3kWh pentru o căsuță, cu o medie de 300 kWh pentru întreaga perioadă a târgului pentru fiecare căsuță, putem aproxima că vom acoperi consumul de energie pentru 3 căsuțe în perioada 18 noiembrie – 31 decembrie.

Producția preconizată, conform locației de montaj (Piața Unirii, Cluj-Napoca), transmiră de furnizărul panourilor (*Prognoza meteo folosită la preconizarea producției este cea calculată automat, de un program, în baza mediilor lunare înregistrate în locația de montaj)

Compania furnizoare a panourilor de la Târgul de Crăciun este constructor și dezvoltator de proiecte solare mari (parcuri fotovoltaice cu puteri instalate de 1000 kWp.

„Târgul de Crăciun, este prima excepție de laaceastă ”regulă” de dimensiuni, pentru că am văzut în Târg un canal de transmitere
a unui mesaj în care credem: acela că folosirea energiei verzi, regenerabile este unul dintre instrumentele prin care putem să sperăm la un viitor bun, sustenabil, pentru copii noștri. Este parte din misiunea pe care ne-am asumat-o și acum am avut și oportunitatea să o comunicăm în spațiul public, la un eveniment la care participă întreaga comunitate clujeană, în orașul unde avem sediul central”, a mai informat furnizorul tehnologiei.

sursă foto: Facebook/Dan Tarcea

 

 

Un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare