Închide

Pe Calea Mănăștur se va lucra în perioada verii – arată un oficial al Primăriei Cluj

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - apr. 28, 2022 0 565

Ordinul de începere a lucrărilor pentru proiectul Calea Mănăștur-Mărginașă-Moților – Uzinei Electrice care presupune și crearea unei noi legături între cartierele Grigorescu și Mănăștur va fi dat cel mai probabil în luna mai, arată viceprimarul Dan Tarcea. „Mai avem nevoie de un singur aviz (de mediu) pentru a putea emite autorizația de construire. Acesta ar trebui să iasă la începutul lunii mai. Constructorul e pregătit să se mobilizeze, cu partea de demolări, cu organizarea de șantier”, a mai spus acesta la Napoca Live. De șantier se va ocupa societatea ARL (Strabag). Prin contract (încheiat la finalul lui 2021) primele 3 luni au fost dedicate proiectării. Proiectul are ca termen de finalizare sfârșitul anului 2023, termenul de contract fiind de 18 luni.

 

Viceprimarul Dan Tarea a arătată că lucrările de creare a unei noi artere între cartierele Grigorescu și Mănăștur, concomitent cu lărgirea unei alte artere și modernizarea unei artere care leagă centrul de cel mai mare cartier din Cluj, se vor efectua pe perioada verii. Atunci se va interveni pe partea de demolări dar și pe Calea Mănăștur, a mai estimat el. Oficialul a menționat că toate exproprierile necesare proiectului au fost realizate iar cele 8 clădiri care urmează să fie demolate au fost predate Primăriei. „Mai avem nevoie de un singur aviz pentru a putea emite autorizația de construire iar în luna mai să putem da ordinul de ea lucrărilor. Avizul de mediu, care ne lipsește, ar urma să iasă la începutul lunii mai, având în vedere că au fost parcurse toate procedurile pentru emiterea acestuia. Constructorul e pregătit să se mobilizeze, cu partea de demolări, cu organizarea de șantier. Pe perioada verii urmează să intervenim pe Calea Mănăștur”, a afirmat Tarcea, la Napoca Live.

Potrivit acestuia, lucrările din acest proiect sunt complexe, însă vor rezolva dificultăți de trafic atât în ce privește transportul în comun prin crearea unui scuar pentru autobuze cât și privind circulația între cartierele Grigorescu-Mănăștur – Zorilor sau descongestionarea traficului într-o serie de intersecțiie cheie din oraș – Moților-George Coșbuc, Mărginașă – Calea Mănăștur.

De șantierul de modernizare Calea Mănăștur – Calea Moților – Uzinei Electrice – Oțetului – Mărginașă se ocupă Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj din grupul austriac Strabag– ofertant (leader) care a depus singura ofertă de la licitația Primăriei Cluj de peste 27 de milioane lei și a și câștigat-o. Contractul a fost semnat în 3 decembrie 2021 la valoarea de peste 26,5 milioane lei, făra TVA, cu un termen de realizare de 18 luni din care 3 luni reprezintă partea de proiectare.

Intervențiile propuse prin proiect în zona Calea Mănăștur-Mărginașă-Uzinei Electrice vin cu multe constrângeri ca să aducă minuni pentru descongestionarea traficului din oraș pe axa est-vest. Au spus-o proiectanții de la Fip Consulting, cei care s-au ocupat de studiul urbanistic și de cel de fezabilitate. În schimb, traficul infernal ar urma să fie preluat de strada Uzinei Electrice, care va deveni noua variantă de ocolire a centrului iar cu noroc amenajările propuse pe Calea Mănăștur vor încuraja traficul cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun, în detrimentul mașinilor. Ambiția proiectului este și de a schimba obiceiurile de trafic ale șoferilor care coboară din Zorilor în centru, să nu mai tranziteze Piața Lucian Blaga sau strada Coșbuc, au mai transmis oficialii Primăriei.

De asemenea, miza este continuarea traseului de benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun care, în prezent, lipsește de pe Calea Moților sau Calea Mănăștur.

Deși s-a pornit de la ideea reducerii benzilor pentru traficul auto pe Calea Mănăștur în favoarea instituirii unor benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun, s-a renunțat la idee în urma dezbaterilor din comisia de urbanism sau din cea de circulație. Prin proiect se va crea o stradă nouă între Uzinei Electrice și Calea Mănăștur, arteră cerută prin PUG și propusă încă din vremea comuniștilor. Proiectul s-a avizat  pentru 4 benzi de trafic auto pe Calea Mănăștur de câte 3 metri, piste de biciclete de 2 metri și trotuare de 2,2 metri, respectiv peste 2,5 metri. Introducerea benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun au fost calificate ca o etapă ulterioară a proiectului. De asemenea, se va lărgi intersecția dintre Calea Mănăștur și strada Mărginașă, cu încă o bandă de trafic, se vor semaforiza intersecțiile, se vor monta sisteme de iluminat cu LED sau se vor face plantări de arbori.

Vezi și: Se instalează șantierul prin care se va face o stradă nouă între două cartiere din Cluj, menită să schimbe obiceiurile din traficul curent

Nici un comentariu

Scrie un comentariu