Închide

Pas înainte pentru reabilitarea liniei de cale ferată dintre Cluj-Napoca și granița cu Ungaria

Economie by Actual de Cluj - dec. 30, 2021 0 403

Pas înainte pentru reabilitarea liniei de cale ferată dintre Cluj-Napoca și granița cu Ungaria, prin Oradea, a fost trimisă către portalul de licitații publice documentația pentru proiectare și execuție.

CFR SA a anunțat azi că a transmis către Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) documentaţia de atribuire aferentă proiectării şi execuţiei celui de al doilea proiect major, finanţat din PNRR, e vorba de cel ce vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, pentru verificare și validare. Contractul are o valoare de aproape opt miliarde de lei, fără TVA, adică peste două miliarde de euro. Proiectarea şi execuţia lucrărilor se face pe patru loturi, delimitate geografic, anume lotul dintre Cluj Napoca și Aghireş, dintre Aghireş și Poieni, Poieni – Aleşd și Aleşd până la frontiera cu Ungaria.

Obiectivul de investiții, în valoare de 7,3 miliarde lei, adică 1,5 miliarde de euro, este finanțat de Uniunea Europeană și Guvernul României, și reprezintă cea mai amplă investiție în infrastructura feroviară din Vestul României. Lucrările vizează electrificarea în întregime a celor 166 de km a liniei de cale ferată, precum și modernizarea, pe întregul traseu, a tuturor stațiilor, haltelor și spațiilor adiacente, inclusiv parcările, rampele și peroanele cu copertine.

Execuția e programată să dureze zece ani, dintre care lucrările de execuție au fost calculate la patru ani. În urma reabilitării liniei de cale ferată, pe 60% din traseu trenurile vor putea circula cu peste 100 km/oră, iar distanța Oradea-Cluj se va parcurge în două ore.

Citește și:

Electrificarea căii ferate Cluj – Oradea – Episcopia Bihor costă aproape două miliarde de euro, ministrul spune că sunt bani, licitația – programată pe anul viitor

Au fost obținute 82 de avize pentru electrificarea căii ferate Cluj – Oradea, lucrările – calculate la 1,5 miliarde de euro

Cum nu a evoluat mersul trenurilor din Ardeal: cât faci între Cluj și Brașov

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare