Închide

Orașul are regulament nou de publicitate. Boc s-a înmuiat și i-a lăsat pe publicitari cu panouri luminoase pe blocurile din cartiere

ActualitateAdministrație by Luminiţa Silea - mart. 30, 2018 0 755

Publicitatea stradală se va face în oraș după un nou regulament. Acesta a fost aprobat de Consiliul Local la ședința din 29 martie, după ce a fost în dezbatere publică timp de mai multe luni. Regulamentul de publicitate a preluat inițial o prevedere din Planul Urbanistic General care interzicea publicitatea pe clădiri în tot orașul, nu doar în centrul istoric.

Primarul Boc a declarat război mesh-urilor publicitare utilizate în Cluj, la cele două runde de consultări publice pe tema noului regulament. Până la urmă, de la interdicția totală a publicității pe clădirile de locuințe din cartiere prevăzută inițial în regulament, edilul a fost de acord cu propunerea publicitarilor de a se accepta panouri luminoase pe calcanele clădirilor din cartiere. Această versiune a primit și votul Consiliul Local.

Noul regulament împarte orașul în trei zone (ZPR-zone de publicitate restrânsă ce cuprinde 50 de artere și piețe din zona ultracentrală, ZPR2 – zonă ce cuprinde celelalte străzi din centru și ZPL-zona de publicitate lărgită, adică restul orașului) și fixează, pentru fiecare din acestea, ce fel de mijloace publicitare stradale sunt permise.

Regulamentul mai întărește prevederea legală portrivit căreia sunt interzise acoperirea suprafețelor vitrate cu reclame sau decorarea vitrinelor. De asemenea, în centru nu se acceptă inscripționarea reclamelor pe copertine/ parasolare/umbrele în zona de publicitate restrânsă. Pentru panourile luminoase se fixează niște dimensiuni standard –  1,2 metri pătrați și în mod excepțional șase metri pătrați. În zona centrală se vor putea utiliza afișe sau panouri publicitare mobile. Nu se permit, în centru, firmele amplasate perpendicular pe clădiri (cu excepția celor cu derogare de la comisia de estetică urbană) dar nici firme cu mai multe denumiri publicitare asociate numelui unei afaceri. Sancțiunile pentru nerespectarea regulamentului sunt cuprinse între 1.000 și 20.000 de lei. Cele mai mari sunt pentru publicitatea sonoră care tulbură liniștea publică și n-au aviz temporar dar și pentru publicitatea luminoasă care încurcă traficul.

Punctul nevralgic din noul regulement privind publicitatea pe clădirile de locuințe a fost tranșat în noul regulament. Inițial, primarul Emil Boc s-a declarat împotriva mesh-urilor amplasate pe clădirile din tot orașul, cu excepția celor pentru manifestări culturale și sportive. Apoi, după două runde de consultări și discuții cu publicitarii din Cluj, s-a arătat apoi mai indulgent cu publicitatea din cartiere.

„Perioada cârpelor a dispărut. Nu putem să ne batem joc de oraș. Când va veni la Cluj delegația Elveției care va juca cu România la FedCup, ce o să vadă la Cluj? Cârpe balcanice pe clădiri. Consiliul Local e suveran. Trebuie să găsim un echilibru și o soluție. Sunt conștient că nu va mulțumi pe nimeni în totalitate, dar va câștiga orașul. Cât voi fi eu primar, nu vor mai apărea porcării din astea”, subliniat Boc la ultima dezbatere publică privind noul regulament.

În final, primarul a arătat clemență.

Arhitetcul șef al orașului, Daniel Pop a arătat în fața Consiliul Local că:

sursa: primariaclujnapoca.ro

Vesiunea finală acceptată de Consiliul Local a fost următoarea:

sursa; primariaclujnapoca.ro, Noul regulement de publicitate

„Da, așa s-a decis, în cartiere, pe clădirile de locuințe, dar pe calcane, vor fi acceptate panouri publicitare iluminate”, a spus și viceprimarul Dan Tarcea pentru Actualdecluj.ro.

Despre ofurile publicitarilor și discuțiile privind noul regulament, AICI – VIDEO Cu sau fără „cârpe” publicitare pe clădirile din Cluj?

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare