Oficial: Se deschide circulația pe încă 15,7 kilometri din Autostrada Transilvania
ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - dec. 20, 2023 0 593
Circulația pe lotul Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania va fi deschisă în 21 decembrie, începând cu ora 15, după cum a anunțat directorul Companiei Naționale pentru Administrarea a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.
Acest lot are 15,7 kilometri. Contractul pentru construcția acestuia a fost semnat în 26.10.2022, ordinul de începere a fost emis în 21.11.2022, iar termenul de finalizare contractual era luna august 2024.
„Chețani – Câmpia Turzii este a doua secțiune a autostrăzii Transilvania pe care se deschide circulația în 2023, după ce în luna septembrie s-au dat în trafic cei 13,55 km dintre Nușfalău și SuplacudeBarcău. După deschidere se va circula în regim de autostradă, fără întrerupere, pe 133 km din 3, între Nădășelu și TârguMureș”, a anunțat directorul CNAIR, Cristian Pistol.
El a mai arătat că tot pe autostradă se va circula între Târgu Mureș și Holdea, pe o lungime de 245 de kilometri, pe traseul A3 (TârguMureș -Turda), A10 (Turda – Sebeș) și A1 (Sebeș-Holdea).
„După finalizarea celor 9 km ai lotului lipsă al A1 (Margina – Holdea) se va putea circula continuu pe mai mult de 400 de km de autostradă între TârguMureș și Nădlac”, a ma arătat oficialul.
Kilometri lipsă de pe Autostrada A1 (Lugoj-Deva), adică lotul amintit, ar trebui să fie gata în septembrie 2026, potrivit termenelor anunțate de CNAIR, din contractul cu Umbrărescu care se ocupă de proiectare/execuție. Execuția a început în vara acestui an, mai precis spre final de luna iulie. Termenul oficial de contract (semnat în 14 octombrie 2022) este de 34 de luni, din care 11 luni, perioada de proiectare.
“Târgu Mureș-Cluj doar pe autostradă. Șoferii vor merge pe 113 kilometri de autostradă continuă între Ungheni și Nădășelu. Deschiderea cu 8 luni înainte de termen este un record național stabilit de cei doi constructori, Strabag și Geiger, după ce în martie 2021 ministrul Cătălin Drulă a „rupt pisica” reziliind contractul cu defuncta Straco și apoi a re-licitat rapid lotul. Este o inaugurare curată, fără artificii birocratice și extinderi de termene din pix. Contractul a fost semnat în 26.10.2022, are ordin de începere emis în 21.11.2022 și prevede 3 luni de proiectare și 18 de execuție, deci finalizare în august 2024. Lucrările au început în teren la sfârșit de noiembrie 2022 la aproximativ 38% stadiu fizic existent la data rezilierii. Așadar, Strabag și Geiger au pus în teren ~60% din lucrările necesare pe cei 15,7 kilometri în ~13 luni, deci un ritm mediu de execuție de 4,6% pe lună. O mobilizare firească într-o țară modernă cu apă caldă permanentă, dar în România normalitatea de la alții este… anormală. Felicitări antreprenorilor și subcontractorilor lor. Drum bun tututor”, a scris și Asociația Pro infrastructura.
sursa foto: Cristian Pistol/Facebook