Închide

Oficial: pistele de biciclete se instalează în Bună Ziua

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - mart. 22, 2017 2 1254

Mai bine de jumătate din cei care au formulat opinii cu privire la viitorul arterei Bună Ziua vor ca pe această stradă să se amenajeze piste de biciclete. Viceprimarul Dan Tarcea a anunțat astăzi că oamenii optează pentru 3 benzi și pistă de biciclete pe strada Bună Ziua.

„Consultarea publică referitoare la extinderea şi modernizarea străzii Bună Ziua s-a încheiat. 55,6% dintre clujenii care au transmis primăriei punctul lor de vedere au optat pentru varianta I dintre proiectele propuse, anume: 3 benzi de circulație, 2 dintre acestea cu sens de mers înspre Calea Turzii, pistă de biciclete, 2 trotuare. Lățimea trotuarului va fi 2m, lățimea banzilor de carosabil de 3,25m,  iar a pistei de bicicliști de 2,25m”, a spus Tarcea. 

Viceprimarul a mai adăugat că următorii pași ai proiectului privind redimensionarea arterei Bună Ziua, care tranzitează cartierul cu același nume dezvoltat în Cluj după 2000, vizează transferul arterei de la Compania de Autostrăzi la Primăriei, prin hotărâre de Guvern. Apoi se va trece în următoarea etapă, care implică realizarea studiului de fezabilitate și a exproprierilor necesare.

Măsurători de trafic realizate de UTCN au arătat că, dacă nu se vor lua măsuri, în cel mult doi ani de zile zona Bună Ziua va intra în colaps din punct de vedere al traficului.
Bună Ziua este un nou cartier al Clujului amenajat începând cu anul 2000  ca dezvoltare nouă a orașului, cu străzi, spații verzi, trotuare, dotări de cartier. Asta a funcționat doar pe planșe. Practic, fiecare a construit cum a vrut și ce a vrut. Specialiștii îl critică și evită să-i spună cartier. Aceștia îl dau exemplu ca zonă unde construcțiile au luat-o înaintea dotărilor pentru oameni (trotuare, spații verzi publice, servicii, străzi capacitate pentru trafic). Artera Bună Ziua este principala stradă colectoare rezidențială din acest cartier. Pe vremea administrației Apostu s-au mai făcut eforturi similare de a se reconfigura strada Bună Ziua, însă s-a ajuns la asfalt tot pe două benzi de circulație și un trotuar.

Cu sau fără piste de biciclete în “Pipera” Clujului? Noua întrebare pusă de primărie riveranilor din Bună Ziua

Calcule pentru “Bulevardul Clujului Nou”: strada Bună Ziua, aproape de blocaj. Se mai aprobă proiecte noi?

Turnurile cu 10 etaje de pe Trifoiului rămân în picioare. Noul Consiliu Local instalat la Cluj e pregătit să condamne la colaps zona Bună Ziua

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.