Închide

Oamenii înnebunesc stând ore întregi la ghișeele din Primăria lui Boc. Eliminarea timbrului de mediu și defectarea sistemului informatic au mărit cozile

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - feb. 16, 2017 1 753

A stat mai bine de două ore la un ghișeu al Primăriei clujene, pentru un certificat de atestare fiscală (în scopul radierii unui autoturism), iar în momentul în care mai avea câteva persoane în față, sistemul electronic s-a defectat.  „Este inadmisibil ce se întâmplă. Absolut toate plățile, că e vorba despre taxele locale, impozite, certificate fiscale etc., sunt procesate la aceste cinci ghișee. Alte trei ghișee sunt închise. Primăria trebuia să anticipeze această situație, să suplimenteze personalul, mai ales că s-a scos timbrul de mediu și sunt foarte multe persoane care sunt interesate să tranzacționeze mașini în perioada aceasta. Am stat la coadă peste două ore, iar apoi a picat sistemul electronic. Se poate o asemenea bătaie de joc?”, ne-a semnalat unul dintre cititori.

Așa arătau ghișeele din Primăria clujeană, astăzi, între orele 14.00 și 16.00.

16780248_1222049771163739_1751713359_n (1)

 

„A picat sistemul?”  „Da” – au răspuns funcționarii de la ghișee. Însă nimeni nu a fost în măsură să estimeze cât va dura blocajul, în ciuda faptului că zeci de oameni își așteptau rândul de mai multe ore în scopul de a achita niște sume la bugetul local al municipiului Cluj Napoca. „Este revoltător să vii după un certificat fiscal și să nu reușești să ajungi la ghișeu nici după două ore, mai ales la o Primărie ca cea din Cluj Napoca, unde tot se anunță că s-au făcut modernizări, că s-au implementat soluții de plată on-line.  Cum e posibil să le pice sistemul? Ce firme plătim din bani publici ca să asigure mentenanța unui sistem/program care se dovedește atât de sensibil?” a mai spus cetățeanul care ne-a semnalat această situație.

16808540_1222050994496950_1481111989_n

Laudele lui Emil Boc

Primarul Emil Boc se laudă de cel puțin doi ani că activitatea din cadrul Direcției de Taxe și Impozite a fost mult modernizată, că a implemnetat soluții on-line de plată a taxelor către bugetul local. Boc chiar asimila serviciile pe care le coordonează cu un concept de „smart-city”, aceasta în condițiile în care funcționarii săi se topeau de căldură în vară, în spațiile complet neaerisite din sediul Primăriei de pe Eroilor, nr. 1.

Laudele primăriei lui Boc că a făcut și face eforturi consistente pentru a eficientiza activitatea și a-i determina pe clujeni să stea cât mai puțin la coadă sunt doar povești de adormit Facebook-ul. Pentru că tot se stă la coadă, cu orele. La începutul anului, Boc posta pe Facebook fotografii cu ghișee goale, dar modernizate, pentru a demonstra că 2017 aduce îmbunătățiri pentru plătitorii de taxe și impozite.  Realitatea demonstra altceva, însă. Chiar în timp ce Boc se lăuda cu poze, la primăria de pe Moților oamenii stăteau la răbdători la cozi pentru a-și a-și achita taxele de parcare, încă de la primele ore ale dimineții.

sursa: captura Facebook

sursa: captura Facebook

VIDEO Clujenii se calcă în picioare ca să-și plătească taxele

Despre cozile formate joi la ghișeele de plată a taxelor, din incinta Primăriei din Piața Unirii, oficialii din cadrul Primăriei spun că este o situație de excepție. Adică excepția o reprezintă faptul că sistemul a picat și nu s-au mai putut face încasări. Cozile sunt inevitabile, însă. „Am avut o problemă cu sistemul. Colegii de la departamentul informatic au făcut eforturi să o rezolve. Nu am mai avut deficiențe de acest gen. La ghișeele din Piața Unirii, taxele se plătesc în cazul persoanelor fizice la cinci ghișee, nediferențiat. Activitatea de la ghișee a fost suplimentată. Fluxul de oameni este, însă, foarte mare. Sunt zile în care vin și 400 de oameni. E imposibil ca la un moment dat să nu se formeze coadă. Mai ales că acum se plătesc și taxele și impozitele locale”, au declarat pentru Actualdecluj.ro reprezentanții Biroului mass media al Primăriei.

Industrial Software a livrat Primăriei sistemul de plată care se folosește la ghișeele unde se încasează taxe și impozite. Tot această firmă asigură și mentenanța.  Reprezentanții Primăriei au omis să precizaeze care este valoare acestui contractde mentenanță.  Inndustrial Software este firma care se ocupă și de sistemul „e-administrație.ro”.

La servciul de Înmatriculări și Permise, situația e mai gravă 

Nu doar Primăria lui  Emil Boc este depășită de cozile de la ghișee. Situația este și mai drastică la Serviciul de Înmatriculări și Permise din subordinea Prefecturii lui Gheorghe Vușcan. Instituția le-a cerut clujenilor înainte de 1 februarie (când a intrat în vigoare Legea nr. 1/2017 privind eliminarea unor taxe şi tarife, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, Lege prin care a fost eliminat și timbrul de mediu), să își facă programări on-line, avetizând că instituția va procesa maxim 150 de cereri pe zi.  Cu toate acestea, clujenii s-au așezat la coadă cu noaptea în cap, ca să fie siguri că ajung la ghișeele serviciului clujean.

Ceea ce se întâmplă la acest serviciu este o nebunie. Oamenii sar gardul, se îmbuzesc, sunt tratați mizerabil.

Săptămâna aceasta se făceau liste cu numere de ordine pentru ziua următoare. Oamenii se întrebau de ce nu se suplimentează personalul și de ce Prefectura nu ia măsuri pentru a remedia problema.

sursa foto: Facebook - Ioan Bîldea

sursa foto: Facebook – Ioan Bîldea

bildea

Aici, avertismentul Prefecturii: Ce poți să faci ca să nu stai la coadă la serviciul de înmatriculări din Cluj

Un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.