Închide

O porțiune însemnată din Autostrada Transilvania ar putea fi terminată în acest an cu mobilizarea constructorului, e ”o rușine”

Actualitate by Actual de Cluj - iun. 09, 2025 0 176

O porțiune însemnată din Autostrada Transilvania ar putea fi terminată în acest an cu mobilizarea constructorului, arată asociația care monitorizează proiectele de infrastructură mare din țară, Pro Infrastructura.
Astfel, în cazul în care constructorul UMB alocă suficiente forțe și dacă autoritățile rezolvă birocrația necesară în nodul Poarta Sălajului de lângă Românași și la conexiunea provizorie A3-DN1F la sud de Topa Mică lângă Cluj-Napoca, atunci spre sfârșit de 2025 putem circula pe aproximativ 27 kilometri ai Autostrăzii A3 între aceste două localități, apreciază asociația.  E nevoie însă ca UMB să-și aducă mult mai multe forțe între Topa Mică și Zimbor. ”Ceea ce momentan nu face, din păcate”, comentează Pro Infrastructura. ”Rămâne de văzut dacă atât UMB cât și CNAIR se vor mobiliza corespunzător, în teren și birocratic, ca să inaugureze spre final de 2025 pe Autostrada Transilvania doar 12 (Poarta Sălajului-Zimbor) sau 27 kilometri de la Poarta Sălajului până la sud de Topa Mică, cu o descărcare temporară în acest punct”.
Cele două tronsoane Nădășelu-Zimbor (30,06 km) și Zimbor-Poarta Sălajului (12,24 km) finanțate prin PNRR au devenit ”o rușine” după cum apreciază asociația – nu doar pentru CNAIR, ci și pentru UMB: contractele au fost semnate în 28 decembrie 2020 și 1 iulie 2020, au ordine de începere a lucrărilor din 25 ianuarie 2021, respectiv 31 mai 2021, și ambele prevăd câte 12 luni de proiectare plus alte 24 de execuție, depășite de mult.

Citește și:

Autostrada Transilvania: în ce condiții ar putea fi deschiși 27 kilometri în Cluj în acest an

Nici un comentariu

Scrie un comentariu