Închide

Noul termen anunțat de Boc pentru a nu pierde susținerea din bani europeni pentru proiectele majore de infrastructură ale Clujului, metroul și Centura Metropolitană

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - oct. 27, 2020 0 595

Consilierii locali au aprobat studiul de prefezabilitate pentru proiectul metroului și trenului metropolitan din Cluj. Investiția este estimată la peste 986 de milioane de euro. Proiectul centurii metropolitane se apropie ca valoare, după cum au arătat specialiștii. Primarul Emil Boc a avansat date privind scenariile de administrare a magistralei de metrou pentru care a spus că se vorbește despre costuri de mentenanță de 21 de milioane de euro pe an. În plus, primarul a citat dintr-un document asumat de Guvernul României, Planul Național de Investiții și Relansare economică agreat cu cei de la Comisia Europeană, document despre care a spus că atestă  sprijin din fonduri naționale și europene pentru proiectele Centurii Metropolitane și Trenului Metropolitan plus a Metroului din Cluj care se regăsesc la paginile 97, respectiv 98.

Pentru metroul și trenul metropolitan, Consiliul Local a aprobat studiul de prefezabilitate pentru o magistrală ușoară între Florești și Cluj-Napoca și un traseu de 14,4 kilometri, din care 10 kilometri sunt prin municipiu. Investiția e cifrată la 986 de milioane de euro. Studiul de fezabilitate urmează să fie gata în iunie 2020 pentru trenul metropolitan, după cum a estimat primarul, proiect care poate porni înaintea metroului. În cazul Centurii Metropolitane urmează să se aprobe documentația de urbanism și apoi studiul de fezabilitate. Proiectul depinde și de obținerea avizului de mediu, dezbaterea finală fiind programată la începutul lunii decembrie. Centura (TR35) a fost estimată de specialiști cu tot cu drumurile de legătură la circa 800 de milioane de euro. Vezi și: Se aprobă studiul de prefezabilitate pentru metroul din Cluj. Proiectul necesită 986 de milioane de euro. Boc a prezentat stadiul celorlalte proiecte majore pornite la Cluj pentru fluidizarea traficului

(sursa: primariaclujnapoca.ro, proiect studiul de prefezabilitate metrou aprobat de Consiliul Local)

Despre metrou, primarul Emil Boc a ținut să facă considerații privind scenariile de administrare a magistralei, dacă metroul din Cluj va fi operat de Metrorex de la București, dacă se va opta pentru un operator internațional, de un operator nou ca Asociația Zona Metropolitană sau dacă Compania de Transport Local va opera viitoarea magistrală.

Primarul a ținut să spună că mentenanța liniei atinge 21 de milioane de euro anual  (la nivelul anului 2020) și că are nevoie de subvenții, la fel cum e subvenționat și Metroul din București cu o medie de 50%.

Prin comparație a spus că în prezent Primăria  subvenționează Compania de Transport Public din subordinea Consiliului Local cu 14,7 milioane de euro anual.

Boc a mai ținut să spună că atât Centura Metropolitană cât și Metroul din Cluj sunt la paginile 97, respectiv 98 din și că sunt asumate explicit de Guvern pentru a fi susținute din fonduri naționale și europene.

Despre banii din Programul Operațional Regional, Boc a spus că nu se vor pierde în condițiile în care contractele pentru cele două obiective vor fi semnate în 31 decembrie 2022. Ca acest lucru să fie posibil, primarul a spus că depinde de cât de repede se vor mișca autoritățile locale și vor pregăti proiectele.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.