Închide

Noua politică a primăriei: garajele din Cluj se vor demola când vor exista amplasamente libere de sarcini unde să se facă parkinguri

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - sept. 22, 2015 3 821

Ca să nu fie scandal în oraș printre peste 10.000 de clujeni, consilierii locali au decis la ședința extraodinară din 22 septembrie să modifice regulamentul de parcări din oraș, în așa fel încât clujenii care au garaje pe domeniul public să poată achita taxa de ocupare a acestuia până la 15 octombrie și să nu mai plătească 700 în loc de 50 lei. Păi și când demolăm garajele, mai ales că ele afectează calitatea vieții? – s-au scandalizat consilierii PSD. Mai ales că primarul a anunțat încă din 2014 că intenționează să se ocupe de acest subiect. Acum optica edilului s-a schimbat: garajele vor fi demolate, treptat și doar acolo unde situația juridică a terenurilor ocupate de acestea va fi clarificată și nu vor exista revendicări iar suprafețele se vor preta pentru construirea unor parkinguri de cartier.

„Avem o modificare de regulament de parcare produsul dezbaterii din Consiliul Local după ce consileirul Marcu Waltar și alți colegi au reclamat că taxa e fosrte mare pentru ocuparea abuzivă a domeniul public pe care trebuie să o plătească cei care au garaje și întârzie din diverse motive să o achite până 31 martie. În loc de 50 de lei, trebuie să plătească 700 de lei după 31 martie. Așa că am prelungit termenul până în 15 octombrie”, a explicat primarul decizia de modificare a regulamentului de parcare n sprijinul celor 10.000 de clujeni care au garaje sau copertine edificate pe domeniul public în Cluj-Napoca.

Opoziția PSD din Consiliul Local a ținut să intervină și să semnaleze primarului că noua decizie a deliberativului local reprezintă o nunațare de poziție și o legitimare a garajelor în Cluj-Napoca în contextul în care edilul a declarat public că va demola garajele din oraș. „Avem 10.000 de garaje și copertine care afectează calitatea vieții. Știu că v-ați arătat un susținător al ideii de demolare a garajelor. În 2014. Și acest lucru presupune o decizie radicală. Acum în 2015 v-ați nuanțat punctul de vedere. Dacă am demola garajele și am face parcări am câștiga peste 5000 de locuri de parcare în contextul în care în locul a două garaje s-ar amenaja trei parcări. În plus multe dintre aceste garaje nu sunt ocupate de mașini ci se țin murături în ele”, a atras atenția liderul consilierilor PSD, Claudia Anastase.

Primarul Emil Boc a făcut lumină asupra poziție sale în chestiunea demolării garajelor. „Soluția nu se află doar la primărie. Cadrul legal blochează toate amplasamentele de parkinguri acoperite cu garaje, amplasamente care sunt parțial revendicate. În măsura în care se vor elibera aceste amplasamente vom putea începe gradual demolarea garajelor unde soluția legală ne va permite. De zece ani de zile de când sunt primar, adică în două mandate și șase luni n-am semnat nicio autorizație pentru amenajarea unui garaj. Dacă am avea o prevedere legală ca în cazul autostrăzilor să putem expropria terenurile, atunci am putea face parkinguri pe aceste amplasamente cu garaje revendicate”, a spus primarul. Acesta a mai ținut să dea o veste încurajatoare consilierilor locali: viceprimarul Gheroghe Șurubaru are 25 de astfel de amplasamente cu probleme de revendicări în atenție pe care încearcă să le curățe din punct de vedere juridic. Iar apoi, spune primarul, pe acestea se vor amenaja parkinguri pentru că acestea reprezintă singura soluție viabilă care să răspundă nevoilro mai multor oameni.

Șeful Serviciul parcări al primăriei, Florin Bugnar, a fost și mai tranșant în chestiunea demolării garajelor: ele nu pot fi demolate până nu se oferă o alternativă de parcare cetățenilor. „Noi am avut în ultimii doi ani 47 de propuneri de locații pentru amenajarea unor parkinguri sau parcări modulare dar majoritatea nu au situație juridică clară. În cazul tuturor parkingurilor construite de primăriei s-au demolat mai mult de 100 de garaje pentru a face loc acestora”, a adăugat Bugnar.

Cu noile clarificări privind garajele și siguri pe faptul că nu va fi niciun scandal în oraș prilejuit de demolarea garajelor, consilierii locali au aprobat modificarea regulamentului de parcare în sprijinul celor care dețin astfel de construcții pe domeniul public din Cluj-Napoca.

  • author photo two

    Luminiţa Silea

    Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

    3 comentarii

    1. Daca un tichet de parcare de 2 lei expira si nu e prelungit in 10 minute amenda e de 200 lei. (100 x valoarea tichetului). Daca nu platesti taxa de 50lei timp de 6 luni amenda e…0?
      Astia tocmai au luat de la buget 700.000lei si nimeni nu zice nimic? Las-o incolo de presa si opinie publica.

    2. vrajeala.
      poate sunt terenuri revendicate unde sunt zeci de garaje alaturate, parcele mari.

      dar problema mare e ca cele mai multe garaje sunt inghesuite cate 5-10 printre blocuri. acolo nu exista oricum spatiu pt a contrui parking sau altceva. alea de ce nu se demoleaza? ma indoiesc ca exista processe de revendicare pt orice patrat de 50mp

    Scrie un comentariu