Nou program pentru startup-urile din Cluj. Se implică şi o firmă de audit
Economie by Kristina Reştea - mai 03, 2018 0 283
Încă un program de accelerare pentru startupuri în Clujul tot mai aglomerat de evenimente și programe pentru antreprenori debutanți. Un accelerator deja operațional face parteneriat cu o firmă de consultanță pentru un proiect deschis startup-urilor care ar funcționa în sistem business to business.
KPMG România în parteneriat cu Spherik Accelerator au lansat Startup Growpad. „Participanții vor avea acces la mentori, care îi pot ajuta să planifice următorii pași pentru a-și dezvolta afacerile, precum și asistență în a identifica potențiali clienți. Aceștia vor primi și ajutorul de care au nevoie pentru a găsi și a obține finanțare. La începutul proiectului vor fi agreate un set de obiective, iar scopul este ca, până la finalul programului, startup-urile să fi câștigat cunoștințe importante și acces la potențiali investitori, care le vor plasa într-o poziție mai bună pentru a reuși”, transmit inițiatorii programului.
“Există mute idei de startup interesante, în special în sectorul IT, însă multe dintre ele nu reușesc să se ridice, pentru că nu au suficientă experiență practică în zona de a iniția și de a dezvolta o afacere”, spune Rene Schob, partener KPMG România, în Departamentul de Taxe. “Cea mai mare provocare pentru un startup aflat la început de drum este înțelegerea pieței și identificarea potențialilor clienți”, spune Diana Rusu, director executiv al Spherik Accelerator.
„Nu mai lucrăm în runde de antreprenori, ci avem un proces continuu de accelerare. Startup-urile pot aplica oricând. Ideea este să lucrăm cu parteneri din diverse domenii – din rândul Big Four, bănci, Telecom, astfel încât să se creeze o legătură mai directă între startupuri și nevoile din piață”, explica Nina Moldovan, CEO Liberty Technology Park, gazda Spherik.
Conform unui studiu publicat la finalul anului trecut de asociația ARIES Transilvania, în intervalul 2011-2016, numărul startup-urilor aproape s-a dublat (de la 1.806 startup-uri în 2011, la 3.795 startup-uri în 2016), iar ponderea lor din totalul companiilor a crescut de la 18,4%, în 2011, la 26,5%, în 2016. De remarcat ponderea mare a startup-urilor din Cluj-Napoca, unde, în decurs de 6 ani, creșterea acestui gen de business a fost de 281%, aproape triplându-se numărul de startup-uri față de 2011.
Citește și:
și