Închide

Modernizarea Drumului Județean Câmpina – Săcele, alternativa la aglomerația de pe Valea Prahovei: Contractul pentru supervizarea lucrărilor a fost semnat cu o firmă din Cluj-Napoca, cel mai mare contract pentru infrastructură rutieră secundară

Actualitate by Actual de Cluj - sept. 01, 2023 0 174

Ministerul Dezvoltării, prin Compania Națională de Investiții (CNI), și Baseli Drum, o firmă de consultanță tehnică din Cluj-Napoca, au semnat contractul pentru supervizarea lucrărilor (dirigenție de șantier) de modernizare pe DJ Câmpina – Săcele, șoseaua de pe Valea Doftanei care poate deveni o alternativă la traficul de pe DN 1 Valea Prahovei/DN 1A Cheia – Săcele (varianta pentru camioane), arată economedia.ro.

Este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră secundară – 400 de milioane lei – a fost scos la licitație în iulie 2022, iar în martie 2023 s-a semnat contractul cu antreprenorul român Erbașu, care a avut o ofertă de 300 de milioane lei, 75% din estimarea CNI. Ministrul Dezvoltării Adrian Veștea, fost președinte CJ Brașov, estima finalizarea lucrărilor în decembrie 2025, deși durata de proiectare și execuție este de 48 luni (6 luni proiectare/42 execuție), iar exproprierile nu sunt făcute.

La semnarea contractului cu Erbașu, premierul de atunci Nicolae Ciucă, ministrul Grindeanu (vicepremier), ministrul de interne (fost ministru al Transporturilor) Lucian Bode, președinții CJ Prahova și Brașov s-au înghesuit la ceremonia oficială, într-un desant de politicieni de la care se așteptau, mai degrabă, rezultate concrete pentru proiectul Autostrăzii Ploiești – Brașov, după cum arată publicația.

Contractul pentru servicii de supervizare/dirigenție de șantier a fost scos la licitație în martie, iar Baseli Drum Consult a depus singura ofertă. Contractul a fost semnat pentru o ofertă de 744 mii lei, puțin sub valoarea estimată a CNI, de 756 mii lei, potrivit datelor din SEAP pe care le-a consultat Economedia. În 2022, Baseli Consult a avut 7 angajați și o cifră de afaceri de 2,7 milioane lei, conform termene.ro.

Drumul trece pe la altitudinea maximă de 1.285 metri în Pasul Predeluț, iar durata mare de execuție, de 42 de luni, se explică prin relieful dificil și perioada mai redusă în care se poate lucra în zona de munte. Reabilitarea se face pentru Clasa Tehnică IV, cu portanță maximă de 11 tone, așadar nu va putea susține camioane de mare tonaj. Pe unele tronsoane șoseaua este impracticabilă, arată expertiza din caietul de sarcini pe care a consultat-o Economedia. Șoseaua va fi lărgită la 8 metri parte carosabilă, cu câte 3 metri lățimea pentru fiecare bandă de circulație, 1,5 metri acostamente și 0,5 metri benzi de încadrare, a transmis la semnarea contractului reprezentantul constructorului.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare