Închide

Locurile de parcare au ajuns să se vândă în Cluj și cu 20.000 de euro de către persoane fizice

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - feb. 22, 2022 0 5116

Locurile de parcare din oraș au ajuns să fie scoase la vânzare de proprietarii privați care au plătit deja mii de euro pe ele dezvoltatorilor de la care și-au achiziționat apartamente, cu prețuri de peste 1500 de euro/metru pătrat în anumite cartiere, cum ar fi Gherogheni sau Bună Ziua, arată infocluj.eu. În cartierul Iris, prețurile cerute de proprietari sunt de peste 700 euro/metru pătrat. În Florești, un loc de parcare la sol, costă la mica publicitate, peste 3400 de euro. Într-o zonă nouă de dezvoltare din Cluj-Napoca, pe strada Soporului, un loc de parcare cu CF s-a scos la vânzare cu peste 1250 de euro/metrul pătrat. În cartierul Zorilor, un loc de parcare subteran se vinde cu peste 900 de euro/metrul pătrat.

Specialiștii urbaniști din comisia Consiliul Județean atrăgeau atenția că piața a luat-o razna în cazul prețurilor practicate de dezvoltatori sau de noii proprietari în cazul locurilor de parcare deoarece nu există obligativitate ca locul de parcare să facă parte din CF-urile apartamentelor, astfel că ele se vând și separat.

În schimb, piața închirierilor (chiar a subînchirierilor) de parcări este mult mai bogată în oferte. Chiria pe lună pentru un loc de parcare este fixată de proprietari de la 50, însă poate depăși suma de 100 de euro, în zone precum ansamblurile imobiliare de lângă mall-ul din cartierul Gheorgheni.

 

În 2018, un dezvoltator imobiliar din Cluj-Napoca (Vasile Pușcaș) estima, într-un scandal în care locatarii ansamblului Platinia se plângeau că sunt obligați să achite abonamente de 150 de euro/lună pentru un loc de parcare subteran deși inițial li s-a promis că prețul va fi de 50 euro/lună, că tarifele de închiriere a parcărilor în Cluj-Napoca vor crește în continuare, mai ales că Primăria are puține locuri de parcare în cartierele orașului (peste 42.000 de locuri de parcare în cartierele rezidențiale). Chiar și dezvoltatorii au ajuns să vândă separat de apartamente locuri de parcare în centrul Clujului cu sume ce depășesc 10.000 de euro.

Anul acesta, pe site-urile de mică publicitate, proprietari de parcări cer, pentru vânzarea unui loc de parcare, sume de 17.000 sau chiar de 20.000 de euro, în cazul cartierelor Bună Ziua și Gheorgheni. Cea mai scumpă parcare scoasă la vânzare pe strada Bistriței are ca facilitate accesul cu barieră și faptul că temperatura în subsol e constantă 10-16 grade. În cazul celei din Bună Ziua, avantajul este că e cel mai bine poziționată.

În Iris, pentru un loc de parcare, prețul de vânzare este de 8900 de euro, arată infocluj.eu. Asta înseamnă prețuri de 700 de euro/peste 1500 euro pe metru pătrat.

Pe strada Soporului, un loc de parcare subteran se vinde cu 15.000 de euro. În cartierul Bună Ziua, prețul cu care un loc de parcare e scos la vânzare este de 11.000 de euro. În Someșeni, pe strada Rodnei, un loc de parcare se vinde cu 13.000 de euro.

În comuna Florești, un loc de parcare se vinde cu sume pornind de la 3400 de euro.

În schimb, locurile de parcare se închiriază de proprietari privați cu sume pornind de la 50 de euro/lună, mai mult decât dublu față de tarifele la care Primăria Cluj-Napoca închiriază un loc de parcare. În anumite zone, proprietarii cer chirii pentru un loc de parcare sume care depășesc 100 de euro, potrivit anunțurilor de mică publicitate.

În comuna Florești, tarifele de închiriere pentru un loc de parcare pornesc de la 20-30 de euro pe lună.

(sursă olx.ro)

Oameni politici sau specialiști din administrație au propus o serie de soluții. Cea mai simplă ar fi aceea prin care un apartament să nu se poată vinde fără loc de garare /parcare și să nu se poată înscrie în cartea funciara fără loc de parcare.

Detalii: Soluția împotriva „criminalilor imobiliari” care transformă în continuare garajele autorizate în Cluj în apartamente și le vând oamenilor

În vechiul Plan de Mobilitate al Clujului, specialiștii au cerut Primăriei politici publice pentru a echilibra piața locurilor de parcare, începând cu locurile de parcare publice. Noul plan evidențiază multe politici care nu s-au pus în practică. În ultimii ani, administrația locală se concentrează pe demolarea garajelor de pe domeniul public, ca politică pentru a crește stocul de parcări publice în cartierele orașului.

(sursa cluj24.ro)

sursă foto: olx.ro, Claudiu Salanță (Facebook)

Nici un comentariu

Scrie un comentariu