Închide

Licitație de peste 12 milioane de euro pentru proiectarea și execuția pasajului suprateran de pe DN1F, la ieșierea din Cluj-Napoca spre Baciu

Administrație by Actual de Cluj - mai 19, 2025 0 371

pasajele din zona Taietura Turcului Corneliu Coposu Cluj

Lucrările de proiectare și execuție pentru pasajul rutier de pe DN 1F, la ieșirea din Cluj-Napoca spre Baciu, pe direcția Zalău și Satu Mare, au fost scoase la licitație de către Compania Naționață de Administrare a Infrastructurii Rutierii (CNAIR). Proiectul este finanțat prin fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta împrumuturi. Data limită pentru depunerea ofertelor este ziua de 5 iunie.

Contractul, evaluat la aproximativ 60 de milioane de lei, prevede o durată totală de 24 de luni, incluzând atât etapa de proiectare (6 luni), cât și execuția lucrărilor (18 luni). Din cauza complexității procedurilor și a duratei contractului, finalizarea obiectivului după termenul limită al PNRR (decembrie 2026) este inevitabilă.

CNAIR a anunțat că acest pasaj este necesar pentru fluidizarea traficului în zona foarte aglomerată a intersecției Corneliu Coposu/Calea Baciului, reducerea riscului de accidente, creșterea siguranței rutiere și îmbunătățirea confortului călătorilor. Totodată, investiția are în vedere și reducerea emisiilor de poluanți și a impactului negativ asupra mediului.

Licitația pentru acest proiect este deschisă până pe 5 iunie 2025, cu posibilitatea prelungirii termenului la cererea constructorilor.

Datele din studiul de fezabilitate realizat pentru Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere de Irimat Cons din Ploiești (contract din august 2023 de peste 715.000 lei) arată că noul pasaj de 500 de metri de legătură între DN1F și strada Corneliu Coposu din Cluj-Napoca presupune o investiție de peste 101 milioane lei cu TVA. Potrivit acelorași date, ca să fie realizat acest pasaj suprateran cu 2 benzi și 18 deschideri are nevoie de 2 ani din care 6 luni pentru proiectare și un an și jumătate pentru execuție.

„Pasajul va prelua traficul de pe strada Corneliu Coposu (ruta Bistrita-Dej) și va transfera pe ruta si inspre Baciu si Zalau peste sensul giratoriu si legătura cu Tăietura Turcului (pasajul CFR peste calea ferată).
Pasajul va avea o lungime totală de 504,65 metri cu 18 deschideri și 2 benzi de circulație de câte 7.80metri. Infrastructura pasajului va fi alcătuită din 2 culei având elevații din beton armat, fundații  din beton armat, 17 pile vor avea elevatii din beton armat, stâlpi circulari – fundate pe piloti flotațti. Proiectul va include relocarea utilităților existente, amenajarea străzilor și legaturilor aferente, scurgerea apelor, panourile fonoabsorbante (antizgomot), iluminat, semnalizare verticală si orizontală”, arăta deputatul clujean Remus Lăpușan, după ce investiția a intrat la Ministerul Transporturilor pentru avizarea indicatorilor tehnico-economici.

Primarul Emil Boc a anunțat în premieră în toamna lui 2022 acest proiect menit să degreveze traficul din Cluj, pe DN 1 F, între Cluj-Napoca și comuna Baciu, un drum sufocat de trafic. Despre acest pasaj peste drumul național cu sens giratoriu suspendat a arătat că urmează să fie realizat în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) (prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri), din subordinea Ministerului Transporturilor, din fonduri europene – din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Despre investiție, primarul Boc arăta că urmează să fie conectat la pasajul rutier peste calea ferată, din zona Tăietura Turcului, lucrare care urmează să se realizeze tot cu fonduri europene, în cadrul proiectului de electrificare a căii ferate pe ruta Cluj-Napoca – Episcopia Bihor. Primăria clujeană a predat în octombrie 2022 mai multe porțiuni din străzile Corneliu Coposu, Școlii sau Calea Baciului către Ministerul Transporturilor și CNAIR pentru ca autoritățile din București să poată finanța și realiza în cadrul PNRR  acest nou pasaj peste drumul național 1 F.

sursă foto: Facebook/Remus Lăpușan

Nici un comentariu

Scrie un comentariu