Închide

Infrastructura de pe prima arteră din România făcută la Cluj și botezată ca „strada smart” e mai mult pentru decor. „Din zece ocazii în care am încercat să încarc mașini, stațiile s-au dovedit nefuncționale sau erau ocupate de un taxi”

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - ian. 27, 2021 1 3143

Un utilizator de mașină electrică a făcut un inventar al stațiilor de încărcare din Cluj-Napoca din punct de vedere al funcționalității și eficienței acestora. Despre stațiile publice făcute de Primărie și susținute din bani publici spune că degeaba sunt gratis, dacă nu merg. Ca exemplu a dat stația de pe strada Molnar Piuariu, modernizată anul trecut, la care, din zece încercări de a-și încărca mașina, tot atâtea au fost ratate. Sau dacă n-au fost ratate deoarece nu mergea stația, aceasta era ocupa de taxiuri. Molnar Piuariu e o stradă din cartierul Mărăști, transformată în semipietonală și dotată cu echipamente de încărcat mașini sau trotinete electrice sau cu bănci cu usb la care poți să îți încarci telefonul mobil, botezată ca „prima stradă smart din România”, după ce Primăria a modernizat-o cu bani europeni și a achiziționat dotările amintite.

Stațiile de încărcare mașini electrice publice amenajate în oraș sunt încă departe de a funcționa. Valentin Lungu, utilizator de mașină electrică, a spus că degeaba sunt gratis stațiile făcute de Primărie în oraș dacă ele nu merg. „Ar trebui să se ia măsuri să funcționeze. Personal, din zece ocazii în care am încercat să încarc mașini, stațiile s-au dovedit nefuncționale sau erau ocupate de un taxi. Mă refer la stațiile de pe Molnar Piuariu și de pe Fabricii de Zahăr. Cei cu afacerea de taxi ar trebui să aibă locurile lor, iar cetățenii încurajați să scadă poluarea din oraș să aibă unde să își încarce mașinile. Pe Titulescu am cerut o stație de încărcare dar mi s-a răspuns că nu există posibilitatea tehnică pentru amenajarea ei. Cred că se poate face mai mult decât să ne rezumăm la a bifa în caiete de sarcini astfel de tehnologii și să mai urcăm în ceva topuri ca să ne amăgim cu apă rece că merge treaba”, a arătat clujeanul.

El a mai spus că stațiile care merg de obicei bine sunt cele din Piața Unirii sau din parkingul Primăverii. „În Bună Ziua s-au pus stații de doar 22 kw. Cine stă cu orele să încarce la o astfel de stație mașina? Este nevoie de o oră în sus ca să încarci de la o stație de 50 de kw. La KAufland Mărăști merge treaba gratis și bine pentru cei care întrunesc condițiile. Prizele pentru trotinete electrice sunt tot timpul goale. Oare de ce?”, a mai adăugat el.

Nici stația din Parkingul de pe Moților (al Primăriei) nu funcționează așa cum trebuie, a mai arătat Lungu. El a mai spus că ea se oprește după câteva secunde și că nu merg ambele mufe de încărcare. Ulterior a arătat că „stația încarcă”.

Lungu a mai cerut Primăriei să se asigure că aceste stații funcționează și să studieze mai bine soluțiile de pe piață când alege să amplaseze astfel de stații în oraș, în așa fel încât ele chiar să ajute clujenii și să îi încurajeze să își ia mașini electrice.

Primăria din Cluj-Napoca a început să achiziționeze stații de încărcare pentru mașinile electrice mai ales în proiectele cu bani europeni, aceasta fiind o componentă esențială pentru a primi punctajul și a obține respectiva finanțare.

Un comentariu

  1. fiecare statie are akta aplicatie si alte reguli, e absurd. Trebuie toate sa foloseasca o aplicatie sau direct cu cardul sa se poata plati, e absurd ce se face acum. Decât gratuite, as prefera sa fie stații făcute bine și sa mearga cu payments bancare

Scrie un comentariu