Închide

Începe șantierul de execuție a Podului Porțelanului, cu același constructor care execută celălalt pod nou pregătit de Primărie în Cluj

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - apr. 21, 2022 0 336

Din mai, clujenii vor putea vedea lucrări concrete pe șantierului Podului Porțelanului, abandonat în 2019, după ce în zonă s-a descoperit un zăcământ de sare. Primarul Emil Boc a anunțat, într-o emisiune la Napoca Live, că s-a semnat contractul cu noul executant și că a fost dat ordinul de începere a șantierului, din 26 aprilie. De data aceasta, podul are ca proiectanți Costin și Vlad Birou de Proiectare, o firmă din Cluj a unor ingineri care și locuiesc în zonă și au oferit garanții că situația din trecut nu se va mai repeta.

 

„Am dat ordin de începerea lucrărilor începând cu 26 aprilie. Termenul de realizare este de șapte luni. Asta e ce avem astăzi în vigoare, legal. Probabil că în partea a doua a lunii mai se va vedea ceva concret și în teren. Din 26 aprilie, două-trei săptămâni, nu se va vedea mare lucru, pentru că își vor aduna materialele, cu ce e necesar să intervină. Dar de la sfârșitul lui mai, se vor vedea lucrări concrete în teren. Durata de execuție, cum ziceam, șapte luni. Ochii pe ei”, a sintetizat, primarul Emil Boc, la Napoca Live, situația podului Porțelanului care urmează să fie construit în oraș și pentru care șantierul a fost oprit, având în vedere un zăcământ de sare descoperit în zonă.

Podul Porțelanului va fi construit de Freyrom SA, care lucrează și pe șantierul noului pod Răsăritului-Oașului, aflat, de asemenea, în șantier.  

Consiliul Local și-a asumat, la finalul anului trecut, o nouă soluție tehnică și noi indicatori tehnico-economici pentru construirea Podului Porțelanului, lucrare pentru care Primăria a început șantierul în 2019 însă a fost nevoită să îl sisteze după ce în zonă s-au descoperit un zăcământ de sare neevidențiat în studiile inițiale ale proiectanților lucrării iar constructorul contractat, Diferit, a cerut rezilierea contractului.

Realizarea podului urmează să coste peste 14,7 milioane de lei fără TVA, de la 5,7 milioane de lei fără TVA, costul estimat de proiectanții inițiali ai lucrării în 2017. Primăria vrea să obțină finanțare pentru lucrări în cadrul programului național de investiții Anghel Saligny și își asumă cheltuieli neeligibile de peste 2,2 milioane lei.

Noul pod ar urma să aibă 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m, și va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m.

„Locuiesc în zonă. Cea mai bună variantă de fundare e să nu ajungi la zăcământul de sare. Să te oprești la 2 metri înainte de stratul de sare ca să nu facilitezi accesul apei. Valoarea podului reproiectat este de 8,8 milioane lei, restul costurilor sunt lucrări conexe. Pe lângă creșterile de materiale, s-a modificat legislația de mediu și ape. S-a impus asigurarea unui debit de 0,2%. Suprastructura podului s-a modificat în ceea ce privește conceptul pentru a putea să se reducă presiunea pe talpa fundației cu 40% și să nu avem nevoie de piloți de adâncime. Rețeaua de înaltă tensiune a impus și ea soluții tehnice de execuție deoarece cele din proiectul inițial nu putea fi executate cu păstrarea distanțelor de 3 metri față de conductoarele electrice. A fost nevoie să lucrăm și la cotele de racordare la străzile existente, să creștem nivelul zonei, să punem pista de biciclete, să semaforizăm zona, să ridicăm intersecțiile. Toate au fost impuse de cerințele din teren și de legislație. Cu ansamblul imobiliar ridicat în zonă s-au mai adus 300-400 de mașini fix aici, apartamentele neexistând în 2017 când a fost proiectat podul”, informa Vlad Mihai, șeful de proiect care s-a ocupat de noul studiu de fezabilitate al Podului Porțenalului din partea Costin și Vlad Birou de Proiectare. Firma este parte și din asocierea care a câștigat contractul de lucrări.

vezi și: Licitație de peste 11 milioane de lei pentru realizarea Podului Porțelanului din Cluj, început în 2019, dar blocat de un zăcământ de sare

Sursă foto: simulări podul porțelanului, CVBP Infrastructură

Nici un comentariu

Scrie un comentariu