Închide

Imagini cu lotul din Autostrada Transilvania care se apropie de finalizare. Va fi „cel mai frumos muzeu de autostradă din România”

EconomieTop News by Kristina Reştea - sept. 04, 2017 1 1322

Lotul de autostradă A3 Gilău-Nădășelu, se apropie de finalizare, dar va fi „cel mai frumos muzeu de autostradă din România”, atrag atenţia reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, care urmăresc, cu filmări şi fotografii, evoluaţia proiectelor de drumuri din România.

„Stadiul fizic este foarte aproape de 100% și cel mai probabil până în luna octombrie se vor finaliza și restul lucrărilor. Acest lot de 8,7 km va deveni „muzeu” pentru că șoferii nu vor putea circula pe aici minim un an de zile. Dacă până acum Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere ne-a obișnuit cu muzee care se terminau brusc în câmp, de data aceasta primim un muzeu care se termină în canalul Someșul Mic lângă Cluj-Napoca. Deși responsabilii din Ministerul Transporturilor România și CNAIR sunt conștienți de acest aspect, în loc să trateze proiectul finalizării podului peste Someș ca o prioritate, astfel încât lotul filmat să devină operațional, dânșii se ocupă de alte chestiuni, cum ar fi inaugurarea de proiecte nefinalizate, licitarea de proiecte fără acord de mediu, fără studii geotehnice pertinente sau cu toate avizele expirate”, spun reprezentanţii Pro Infrastructura.

Cum arată şantierul. Credit foto: Pro Infrastructura

Dacă vă întrebaţi ce fac autorităţile, amintim că, totuşi, contractul pentru finalizarea lucrărilor la nodul Gilău al autostrăzii Transilvania, cel blocat de un banal pod peste Someș, a fost adjudecat în sfârșit la finalul lunii iunie. Constructorul lucrărilor la Nodul Gilău și conexiunea între cele două secțiuni ale autostrăzii deja construite – secțiunea 2B și subsecțiunea 3A1 – va fi Tirrena Scavi Spa Italia, a anunțat Compania de Autostrăzi. Prețul contractului – aproape 26 milioane de lei fără TVA. Mai multe detalii AICI

„După ce licitația pentru construcția podului a fost lansată inițial în anul 2015, ea a fost anulată un an mai târziu, nefiind una conformă. În octombrie 2016, proiectul a fost din nou licitat. La începutul lunii iulie, după 9 luni pline de stângăcii și întârzieri nepermise din partea echipei care se ocupa cu evaluarea ofertelor, s-a încheiat într-un final această licitație, urmând în mod natural să se semneze contractul. Din păcate, au trecut 2 luni din momentul în care construcția acestui pod ar fi putut începe”, adaugă reprezentanţii Pro Infrastructura.

Imagini din şantier:

Tot pe Autostrada Transilvania, se mai avansează cu o licitaţie şi cu o bucăţică: în august, CNAIR a lansat din nou licitația pentru construcția autostrăzii A3 – pe porţiunea Suplacu de Barcău-Borș, în județul vecin Bihor. Segmentul Suplacu de Barcău – Borș face parte din Autostrada Transilvania și urmează să asigure legătura dintre Vestul României și Ungaria, prin Vama Borș. Cândva. Doar pentru acest segment din traseu va fi nevoie de minim doi ani (proiectare şi execuţie). Proiectul este format din trei loturi: Suplacu de Barcău-Chiribiș (26 de km), Chiribiș-Biharia (29 de km) și Biharia-Borș (5 km). Are o valoare însumată de peste 215 milioane de euro, fără TVA.

Un comentariu

  1. ma fratilor.unde sunt iesirile de pe autostrada? Unde poti face un popas sau sa iti umpli rezervorul de benzina? Unde poti sa tragi pe dreapta in caz de pana sau alte accidente? Sa nu mai vorbesc de telefoane . Pe aceasta autostrada trebuie sa circuli rapid sa nu te apuce seara ca altfel tiristii trebuie sa doarma in cabina. Dar sa zicem ca e bine. In cateva luni de la deschidere se vor semnala fisuri si gropi si atunci incepe scandalul. Eu zic sa nu mai facem autostrazi,sa facem direct numai piste pentru aterizare si decolare a navelor spatiale,zepeline,baloane cu aer cald si drone

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.