Închide

Îl acționează în instanță pe prefect, pentru că refuză să înființeze servicii de pașapoarte și permise-înmatriculări în Câmpia Turzii

ActualitateAdministrațieTop News by Cosmina Fernoaga - aug. 22, 2018 0 1016

Există un protocol semnat și asumat încă de anul trecut, din octombrie, de către Primăria Câmpia Turzii , Prefectura Cluj și Inspectoratul Județean de Poliție, privind înființarea unor puncte de lucru în municipiul Câmpia Turzii, pentru serviciile pașapoarte și permise-înmatriculări. Primarul Dorin Lojigan susține că deși prefectul de Cluj, Aurel Cherecheș, a promis în repetate rânduri că aceste puncte de lucru vor deveni funcționale, pentru că ar urma să deservească peste 100.000 de oameni din zona Câmpia Turzii, refuză să mai pună în aplicare prevederile protocolului. „Voi deschide o acțiune în instanță pentru că prefectul Aurel Cherecheș nu face decât un joc politic prin acest refuz al său de a pune în aplicare protocolul. Inițial a fost de acord, a semnat și și-a asumat, mai ales că noi am pus la dispoziție și spațiul necesar pentru funcționarea acestor servicii. Liderul PSD și-a dat seama că dacă dacă ar da curs solicitării noastre, m-ar avantaja pe mine în ochii electoratului din Câmpia Turzii și probabil i-a comandat prefectului să nu mai facă nimic. Normal, oamenii vin acum și mă întreabă pe mine, de ce trebuie să mergem până în Cluj să stăm la cozi pentru pașapoarte, pentru permise și pentru înmatriculări. Ai promis că faci, de ce nu faci? Este pur și simplu de neacceptat. Domnul prefect nu are nicio scuză pentru că ne încalcă acest drept, mai ales că și-a asumat printr-un act scris că aceste servicii vor deveni funcționale la Câmpia Turzii. Nu-mi rămâne decât să îl acționez în instanță”, spune primarul Dorin Lojigan.

Să fie un program redus, dar să fie, pentru ca oamenii  din zona Câmpia Turzii să nu mai fie nevoiți să umfle cozile de la ghișeele din Cluj

Lojigan a mai adăugat că înțelege inclusiv problema numărului mic de personal din cadrul serviciilor de pașapoarte și permise- înamtriculări și că nu are pretenția ca punctele de lucru din Câmpia Turzii să funcționeze permanent.  „Se pot găsi soluții. Angajații acestor servicii nu ar trebui decât să vină de două ori pe săptămână, să zicem, câteva ore, doar să preia documentele oamenilor din zona Câmpia Turzii. Documentele pot fi procesate și la Cluj, nu ar fi nevoie să stea angajații aici la noi permanent, dar un program de câteva ore pe săptămână trebuie să existe. Locuitorii din Câmpia Turzii și din zonă ar ști că există un program și la noi și nu ar mai fi nevoiți să facă drumuri și să umfle cozile de la ghișeele din Cluj”, a spus primarul. În calitatea sa de edil, acesta a trimis mai multe notificări Instituției Prefectului, inclusiv Inspectoratului Județean de Poliție, însă nu a primit niciun răspuns satisfăcător.

Prefectul: punctele de lucru de la Câmpia Turzii ar reduce eficiența personalului de la Pașapoarte și Servicii-Înmatriculări

Chestionat de Actual de Cluj despre problema ridicată de primarul din Câmpia Turzii, prefectul Aurel Cherecheș respinge ipoteza că refuzul său de a pune în funcțiune cele două puncte de lucru ar avea vreun temei politic.  „Primarul din Câmpia Turzii este de fapt un procesoman, cu asta știe el să se ocupe, până și el recunoaște. Eu m-am întâlnit cu el și i-am explicat motivul pentru care nu se poate să punem acum în funcțiune cele două servicii. Mai întâi avem obligația să eficientizăm activitatea serviciilor în ansamblul lor, iar apoi ne vom putea gândi și la puncte de lucru în toate celelalte municipii din județ. De când am preluat mandatul de prefect, aceasta a fost o prioritate pentru mine, să reducem cozile la ghișee, să reducem timpul de așteptare. Când am venit eu, se aștepta și câte patru luni, acum se așteaptă patru zile, și în curând nu se va mai aștepta deloc și nu se va mai sta deloc la cozi. De altfel, la permise în prezent toata lumea care vine este procesată, zilnic, nu rămâne nimeni pe dinafară. Am făcut efort să rezolvăm această problemă și nu ne vom opri aici”, a comentat Chereches. El a mai adăugat că delegarea personalului în Câmpia Turzii nu ar face decât să afecteze activitatea serviciilor la Cluj: „Dacă ar exista un vârf de cerere la Câmpia Turzii pentru pașapoarte sau pentru permise, ar putea fi dusă o stație mobilă. Dar nu avem atât de multe solicitări. Să delegi oameni acolo, să pui personalul pe drumuri ca să preiei actele de la 30,40 de persoane, ar însemna să crească cozile la ghișeele din Cluj, unde zilnic avem solicitări de la 90-100 de persoane. Sigur că și noi ne dorim apropierea de cetățeni, dar mai întâi să soluționăm toate problemele cu care se confruntă aceste servicii, să eliminăm complet cozile, și apoi vom duce puncte de lucru și în celelalte orașe din județ”.

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu