Închide

I-a cerut ministrului să îndepărteze bordurile și separatoarele de sensuri

ActualitatePolitica by Actual de Cluj - feb. 12, 2017 0 789

Prefectura clujeană, primăria și chiar și localnicii au cerut Ministerului Transporturilor să înlăture bordurile montate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) pe mijlocul Drumului Național 1E60 din comuna Feleacu. Nu s-a luat, însă, nicio măsură în sensul acesta. Deputatul PSD de Cluj, Cornel Itu, a făcut o interpelare la nivel de Parlament, solicitându-i ministrului Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, să intervină în cel mai scurt timp, pentru remedierea acestei situații. El a subliniat că separatoarele de sensuri și parapeturile de pe raza comunei Feleacu îngreunează excesiv traficul rutier, afectând, totodată, procedura de intervenție a echipajelor de salvare, în caz de accidente. Explicațiile CNADNR, cum că aceste separatoare au fost instalate din considerente de siguranță rutieră, sunt nejustificate, a mai arătat Itu, reamintind de accidentul mortal produs la finele anului trecut, când o fetiță a fost călcată pe trecerea de pietoni, iar echipajul de intervenție a fost nevoit să treacă cu mașina ambulanței peste bordură și să meargă pe contrasens pentru a-și face datoria: „Aceste separatoare au dus la încetinirea acțiunii de salvare și la rezultate tragice.”

Aceste borduri și separatoare au fost instalate în cadrul proiectului  „Modernizarea infrastructurii privind siguranța circulației pe DN1 în satele liniare și puncte negre”.  Atât localnicii, cât și Inspectoratul pentru Situații de Urgență Cluj și-au exprimat în repetate rânduri nemulțumirea cu privire la riscurile enorme la care sunt supuse atât persoanele care necesită ajutor medical de urgență, cât și echipele de intervenție pentru accidente. CNADNR a arătat că separatoarele sensurilor de circulație, care variază în înălțime (în localitatea Feleacu, unde sunt 3 benzi de circulație și în localitatea Păniceni, unde sunt 2 benzi de circulație au 4 cm; în localitățile Vâlcele și Tureni, unde sunt 4 benzi, au 15 cm), au scopul de a preveni apariția accidentelor, iar prin întreruperea frecventă a acestora s-ar pierde utilitatea și funcționalitatea lor. Totodată, CNADNR a transmis că, din considerente de siguranță rutieră, benzile de circulație au fost diminuate de la 3,50 m la 3,25 m și la 3 m, avându-se în vedere că între lățimea benzii și viteza de circulație există o relație de proporționalitate directă.

„Bordurile amplasate de CNADNR pe mijlocul drumurilor pun în dificultate mașinile ISU Cluj în cazul intervențiilor. Astfel, de fiecare dată când echipajele ISU pleacă spre localitatea Vâlcele (comuna Feleacu), dacă apar pe traseu vehicule care se deplasează mai greu, mașinile de intervenție trebuie să intre pe contrasens sau să escaladeze bordura pentru a ajunge cât mai repede la caz. De asemenea, lungimea separatoarelor obligă ambulanțele să meargă până la capătul lor și să se întoarcă pentru a reveni pe banda opusă de mers, ori obligă echipajul de intervenție să sară peste parapete ca să ajungă mai rapid la victimă în caz de accident. Toate aceste situații măresc timpul de intervenție și pun în pericol atât viețile pacienților, cât și pe cele ale echipajelor. Cetățenii din comuna Feleacu au organizat proteste și au formulat mai multe petiții pe tema nesoluționării acestor probleme, fiind susținuți de Prefectura județului Cluj, care a trimis, în cursul anului 2016, două adrese în atenția Ministerului Transporturilor. Prefectura județului Cluj a solicitat reevaluarea situației semnalate și a cerut să i se comunice modalitățile de soluționare identificate de Ministerul Transporturilor. Domnule ministru, având în vedere situația semnalată, vă solicit să luați măsuri urgente pentru fluidizarea traficului în zonele menționate, prin îndepărtarea bordurilor și a separatoarelor de sensuri”, a transmis politicianul.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu