Închide

Guvernul legiferează introducerea de autobuzelor și autocarelor de înlocuire a unor trenuri de călători în zonele afectate de șantierele de modernizare a căii ferate, între care Cluj-Napoca – Oradea

Actualitate by Actual de Cluj - dec. 31, 2023 0 216

Guvernul legiferează introducerea de autobuzelor și autocarelor de înlocuire a unor trenuri de călători în zonele afectate de șantierele de modernizare a căii ferate, între care Cluj-Napoca – Oradea.

Astfel, Guvernului a adoptat Ordonanța de Urgență 131/2023 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul transportului feroviar, în baza căreia Autoritatea pentru Reformă Feroviară și operatorii de serviciu public de transport feroviar de călători sunt abilitați să introducă, prin acte adiționale la contractele de serviciu public servicii de transport feroviar de călători cu servicii de autocare sau autobuze de înlocuire a trenurilor de călători.
Aceste servicii de autocare sau autobuze de înlocuire tren de călători reprezintă curse regulate speciale și sunt menite să asigure continuitatea serviciului de transport către călătorii ce aleg să utilizeze trenurile în deplasările cotidiene sau ocazionale chiar în zonele unde liniile sunt închise total sau parțial pentru a permite implementarea proiectelor de reconstrucție, de reînnoire, de modernizare sau de reparații capitale a căii ferate din România. ”În baza noilor prevederi legale Autoritatea pentru Reformă Feroviară și operatorii de serviciu public de transport feroviar de călători vor putea să asigure continuitatea serviciilor publice pe toată zona cuprinsă între Cluj Napoca și Oradea, acolo unde Compania Națională de Căi Ferate CFR SA implementează amplul proiect de reconstrucție și electrificare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (frontieră) care presupune închideri totale de trafic, pe anumite tronsoane, și reducerea capacității de transport pe altele”, arată ARF.

În perioada următoare ARF împreună cu operatorii de serviciu public de transport feroviar de călători, cu sprijinul CFR SA și Informatică Feroviară, ar  urma să definitiveze lista stațiilor de îmbarcare/debarcare a călătorilor feroviari din autobuzele și autocarele de înlocuire a trenurilor, să actualizeze sistemul informatic de mers al trenurilor astfel încât toate să se regăsească informații corecte și clare pentru toate serviciile de înlocuire, să actualizeze sistemele de emitere titluri de călătorie pentru a se regăsi toate stațiile vizate de astfel de servicii de înlocuire și să perfecteze contractele de prestări servicii cu operatorii de transport rutier autorizați care vor furniza operatorilor de transport feroviar aceste servicii.

La bordul autobuzelor și autocarelor de înlocuire a trenurilor vor fi valabile biletele feroviare, indiferent de călătoria începe, în mod tradițional, pe calea ferată și se continuă cu un astfel de serviciu de înlocuire sau începe cu serviciul de înlocuire și se continuă pe calea ferată. ”Noua prevedere legală (O.U.G. nr. 12/1998 actualizată prin O.U.G. nr. 131/2023) va permite A.R.F. și operatorilor de serviciu public de transport feroviar de călători să reintroducă, în curând, toate serviciile care erau prestate pe zona Cluj Napoca – Oradea (inclusiv trenurile anulate din lipsă de capacitate a infrastructurii feroviare pe perioada șantierelor). Autobuzele și autocarele de înlocuire tren vor circula la ore și cu opriri similare celor din mersul de tren 2022/2023. Stațiile temporare ale serviciilor de înlocuire vor fi anunțate și semnalizate corespunzător, în conformitate cu prevederile contractelor de servicii publice”, arată ARF.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare