Închide

Fără privilegiile financiare ale Capitalelor Culturale, Clujul – Capitală a Tineretului a fost reîmpachetat într-un ambalaj nou. Ca să prindă la turiștii străini

ActualitateTop News by Luminiţa Silea - nov. 12, 2014 0 373

Au inventant un brand de capitală, făcut de firma care a impus un brand de oraș la Alba Iulia pentru 2015 când Clujul va fi Capitală Europeană a Tineretului. CEL MAI MARE FESTIVAL DIN EUROPA, va fi în Cluj, va începe în 1 ianuarie și va dura 365 de zile.

Așa vrea Federația Share, cea care coordonează anul Capitalei Tineretului, să vândă orașul străinilor și să convingă mediul privat să verse bani în Cluj-Napoca.

Și e nevoie de această strategie de comunicare deoarece Capitalele Europene ale Tineretului n-au norocul să primească infuzii de zeci de milioane de euro precum cele Culturale Europene, după cum a explicat Bogdan Buta, directorul executiv al Federației Share. Așa că trebuie împachetate mult mai bine.

El a subliniat că în lipsa unor rețete pentru derularea anului Capitalei Tineretului, Federația a simțit că e nevoie de o promovare suplimentară și s-a apelat la o firmă de profil, binevoitoare, care a lucrat până și cu Coca Cola care a făcut ambalajul pentru Youth 2015. Heraldist a făcut primul brand de oraș din țară pentru Alba Iulia, după cum a explicat Adrian Docea din cadrul societății de consultanță și baranding. Și a reușit și să-l impună – Cea mai mare cetate din România.

youth2

Pentru Cluj-Napoca 2015 – Capitală Europeană a Europei, Heraldist a folosit tot superlativul și a branduit-o ca Cel mai mare festival din Europa. Și a făcut și un logo, pe conturul cetății medievale a Clujului, unind niște colțuri pentru a rezulta un diamant. „Forma poate fi umplut cu fotografii, culori, poate fi preluat pe tricouri, agende, materiale promoționale. Oricine poate contibui la reinventarea ei”, a explicat Docea.

E un miracol că s-a întâmplat și putem face ceva pentru Cluj. Vorbim de evenimentul deceniului în România și ține de noi să se ridice la nivelul așteptărilor pe care tot noi le setăm. Vom avea în 2015 peste 1000 evenimente, poate 1500, e adevărat că unele foarte mici. Deja avem 80.000 de studenți și 250.000 de turiști raportați. Deci vorbim de un public de un milion de oameni care vor să vadă ce face Clujul anul următor. Am pornit de la niște date: cel mai prietenos oraș cu străinii, cel mai propice loc pentru start-up, are un centru vechi și o viață de noapte puternică, este un nume pe piața mondială de artă, găzduiește cel mai mare festival de film din România, de muzică și se ajunge ușor aici din străinătate”, a mai spus Docea.

„Cel mai mare festival din Europa – care durează365 de zile, e simplu, dificil de provocat sau concurat. E un adevăr matematic trebuie să-l facem emoțional. Noi suntem critici cu orașul, dar turiștii iubesc Clujul și așa putem foarte ușor să îi aducem în oraș în anul Capitalei Tineretului”, a mai precizat oficial Heraldist.

Orice eveniment poate fi parte din Capitala Tineretului, a explicat și Diana Apan, responsabilă cu partea de comuniare din partea Share. „Promovarea anului capitalei a început odată cu obținerea titlului. Acum ne-am dorit o maximizare”, a spus Apan.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.
  • Articole similare