Închide

Europa bagă un milion de euro într-o firmă de IT din Cluj ca să dezvolte soluții de trafic. Birocrația e atât de mare încât la 8 developeri firma angajează 2 oameni pentru hârtii

EconomieTop News by Actual de Cluj - iul. 18, 2019 0 234

O firmă de IT din Cluj caută soluții pentru blocajele din trafic și a dezvoltat o aplicație cu aproape un milion de euro pentru aceasta. Banii vin de la Europa, dar birocrația e atât de crâncenă încât firma a trebuit să angajeze două persoane full-time doar ca să se ocupe de hârtii.

„Am văzut în alte orașe, în Africa, stai șase ore în trafic pe zi, ca să lucrezi opt. Pentru clujeni e ușor de înțeles ce înseamnă timpul petrecut în trafic”, spune administratorul Ionuț Caraba. Programul detectează viteza excesivă, circulația pe sens invers, trecerea pe roșu la semafor, dar și plăcuțele de înmatriculare, asigurarea și inspecția tehnică, plus ambuteiajele și, dacă e cazul, depistarea mașinilor furate.

Pentru acest program au lucrat 11 persoane – dintre care două doar pentru administrarea hârtiilor cerute de instituții pentru justificarea finanțării. „Ce a fost mai greu legat de obținerea fondurilor a fost nepredictibilitate, inflexibilitate – nu mai găsești după trei ani de la scrierea proiectului aceleași produse, birocrația – doi oameni nebugetați au făcut hârtii timp de doi ani, s-au ocupat practic de partea de documente pe partea tehnică, pe partea financiară, documentele trebuiau validate, scanate, pregătite, trimise la Organismul Intermediar, respectiv la Autoritatea de Management. Înseamnă foarte mult timp alocat. Nu erau persoane bugetate în proiect dar ne-am dat seama imediat ce l-am început că trebuie bugetate două persoane care să se ocupe de birocrație”, arată Caraba.

Firma are venituri de 200.000 de euro pe an, ceea ce înseamnă că mare parte din acestea, timp de doi ani, au fost folosite pentru cofinanțare. Firma arată că în acest caz a avut o șansă prin faptul că soluția tehnică rezolvă o problemă ce s-a agravat între timpul dintre depunerea cererii de finanțare și finalizarea acestuia, dar nu toată lumea are această șansă: în acest interval de exemplu e posibil ca problema la care vrei să găsești soluție să nu mai existe, să apară alte produse mai bune sau mai ales echipamentele de care ai nevoie să fie depășite.  I-am întrebat dacă, având în vedere experiența cu administrarea hârtiilor în proiectul european, în care 20% din resurse au fost alocate doar pentru hârtii, s-ar mai băga într-un astfel de proiect. „Da-ish„, spun ei. „Birocrația e mare dar sunt sume pe care nu le găsești în altă parte”.

Programul ar urma să fie folosit în special în Africa, arată reprezentanții companiei, dar și în România sau alte părți din Europa; clienții ar urma să fie exclusiv autoritățile publice locale iar abonamentul pe o lună costă de la câteva sute de euro în sus.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare