Deși trebuia să fie o prioritate, Autostrada Sebeș-Turda e sabotată de Guvern prin subfinanțare
ActualitateTop News by Actual de Cluj - ian. 07, 2020 0 554

Promulgarea bugetului le aduce vești proaste românilor care sperau în definitivarea unor proiecte de infrastructură rutieră aflate în lucru. Asociația Pro-Infrastructura a atras atenția că și Autostrada Sebeș-Turda se numără printre proiectele cărora Guvernul le-a tăiat masiv din finanțare. „Deși, declarativ, trebuia să fie prioritizate principalele investiții derulate din fonduri europene, lucrurile nu par să stea așa. Guvernul a alocat fonduri insuficiente, în 2020, pentru proiectele aflate în lucru, printre care Autostrada A10 Sebeș – Turda, Autostrada de Centură a Bacăului, drumul expres Craiova – Pitești sau Podul peste Dunăre de la Brăila”, transmit reprezentanții Asociației, citați de Hotnews.ro.
Potrivit reprezentanților Asociației, un proiect drastic subfinanțat este Autostrada Sebeș-Turda: „Chiar dacă avansul în 2019 nu a fost cel scontat, au fost consumate 183 de milioane de lei. Alocarea pentru 2020 este de doar 56 de milioane, mult sub o estimare realistă de aproximativ 200 de milioane”.
De asemenea, un alt proiect subfinanțat este centura orașului Bacău – un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pentru care lucrările au început în martie 2019 și au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizați aproximativ 250 de milioane de lei. „Estimările noastre indică un necesar de 350-400 de milioane de lei în 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, construcția Centurii Târgu Mureș, aflată într-o licitație suspendată de 3 luni, fără oferte depuse, cu șanse reduse de contractare în 2020, a primit o alocare mult mai mare”, arată reprezentanții Asociației Pro-Infrastructura.
Alte proiecte subfinanțate în 2020 sunt și Autostrada Transilvania și A3 Râșnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timișoara, Rădăuți, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timișoara-Moravița, realizarea studiilor pentru modernizarea căilor ferate București-Giurgiu și Cluj Napoca-Oradea sau dublarea căii ferate între Mogoșoaia și Balotești. „Solicităm premierului și ministrului Transporturilor să demonstreze și cu fapta, nu doar cu vorba, că sunt mai competenți decât predecesorii lor”, se arată în comunicatul lansat de reprezentanții Asociației Pro-Infrastructura, citați de Hotnews.ro.