Închide

De la cel mai simplu și rapid proiect de mobilitate, trenul metropolitan se blochează din nou. Emil Boc: „Trebuie un nou fir, de la gară la Apahida”

ActualitateAdministrație by Actual de Cluj - ian. 11, 2023 0 289

Trecut în plan secund de proiectul metroului, din cel mai simplu proiect de mobilitate pentru oraș, trenul metropolitan a ajuns cel mai complicat. Proiectul ar fi condiționat de o nouă cerință venită de la Compania CFR, realizarea unui noi fir de trafic feroviar, între gara Cluj și Apahida, a anunțat primarul Emil Boc, în 11 ianuarie, într-o conferință de presă în care a prezentat proiectul de buget.

 

“Ca să fie implementat proiectul, trebuie un nou fir de la gară la Apahida, altfel trenurile ar circula o dată la o oră și jumătate. Trenul metropolitan trebuie corelat cu culoarul de nord. Nu vrem să renunțăm nici la culoar, nici la trenul metropolitan, așa că acum avem totul pe masă și ne gândim cum să facem”, a spus primarul Emil Boc în conferință.

Anul trecut, primarul Emil Boc anunța că studiul de fezabilitatea al trenului metropolitan va fi gata în toamna lui 2022 dar și că proiectul este de actualitate pentru oraș, la fel ca metroul, centura metropolitană sau legătura Clujului la autostradă, prin Tureni.

Detalii: Ca să facă metroul, Primăria a pus în plan secund proiectul trenului metropolitan care se putea realiza mult mai repede și mai ieftin – arătă specialiști în mobilitate

Șeful de proiect Ionel Oprea, cel care coordonează studiile pentru metrou și tren metropolitan comandate de Primăria Cluj, citat de presshub.ro a arătat că de la 75 de milioane euro cât era estimat inițial trenul metropolitan, costurile au crescut la 200-280 de milioane de euro, având în vedere o serie de pasaje sau treceri de pietoni care ar trebui realizate, motiv pentru care proiectul nu ar mai merita să fie realizat, sau depus spre finanțare europeană, având în vedere că numărul de călători care vor circula cu acesta va fi foarte scăzut.
Specialiști în mobilitate din oraș susțineau că proiectul trenului metropolitan este cel mai simplu de pus în operă dar și că poate fi realizat cu o investiție mult-mult mai mică decât metroul și să genereze beneficii foarte mari pe partea de mobilitate.

Trenul metropolitan face parte atât din strategia de mobilitate urbană sustenabilă, cât și din strategia de dezvoltare urbană integrată pe următorii opt ani. Conform acesteia din urmă, noile stații vor fi construite în Baciu, la parcul industrial Tetarom I, respectiv la podul IRA, dar vor fi modernizate și stațiile existente, vor fi amplasate bănci și pubele noi și vor fi construite noi grupuri sanitare, ghișee de bilete și spații de așteptare acoperite.

Trenul metropolitan dintre Nădășelu și Bonțida a fost anunțat ca având 23 de stații pe o distanță de 43 km. Două dintre acestea trebuie construite și anume, cea de lângă Tetarom și cea de lângă aeroport.

Trenul ar circula la intervale de 30 de minute, la ore de vârf, preconizându-se că ar scădea durata de călătorie între Nădășelu și Bonțida cu 10-25 de minute, respectiv cu 15-30 minute între Bonțida și Cluj-Napoca, se prevede în planul de mobilitate urbană Cluj-Napoca, recent aprobat (pg. 271). Trenul metropolitan ar parcurge ruta Nădășelu-Bonțida în 70 de minute.

Vezi și:

Boc pune pe șine și trenul metropolitan: În toamnă va fi gata documentația pentru proiect

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare