Închide

De ce și pentru cine se construiește un sens giratoriu în zona BMW, pe DN1 spre Florești?

ActualitateAdministrațieRecomandarea redacțieiTop News by Cosmina Fernoaga - sept. 24, 2015 1 3076

Se anunță mari modificări în vederea fluidizării traficului în comuna Florești, dar cel mai interesant este modul în care au fost acestea prioritizate de către Primărie și de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale. Concret, primarul Horia Șulea arată că urmează să se implementeze un sistem de semaforizare inteligentă, ce va viza intersecțiile DN1 – Plopilor, DN1 – Someșului/Poligonului și DN1 – Cetății. După ce se va implementa acest sistem, se va interzice virajul la stânga, din DN1. Astfel, persoanele care locuiesc în Florești – care au de intrat pe străzile Poligonului, Cetății sau Muncitorilor și nu numai – se vor vedea nevoite să parcurgă  strada Avram Iancu până la sesnul giratoriu din zona Primăriei, pentru a întoarce acolo mașinile. În felul acesta, banda 1 nu va mai fi permanent sugrumată, arată primarul Șulea, iar într-un comentariu pe Facebook, acesta le transmite franc locuitorilor din Florești, că dacă s-au mutat în această localitate, n-au decât să accepte situația, pentru că în acest moment nu există alte soluții de fluidizare a traficului, având în vedere că nu s-a construit o bretea ocolitoare. Și, sigur, pentru a face față numărului de mașini, sensul giratoriu din zona Primăriei se va lărgi la două benzi, a mai spus edilul. În afara acestui sens giratoriu ar urma să se mai construiască încă unul în zona Polus, înainte de pod, și un altul în drept cu reprezentanța BMW. Interesant este că au început lucrările tocmai la acest sens giratoriu, care în opinia unor floreșteni, și chiar în opinia unor specialiști, nu-și are rostul.

Cui îi este dedicat sensul giratoriu din poarta BMW

Floreștenii s-au arătat indignați de faptul că Primăria și CNADNR au început construcția la un sens giratoriu poziționat după Polus, după reprezentanța Volvo, în drept cu reprezentanța BMW. „Nelămurirea mea constă în acel sens giratoriu care acum e în construcție (cel de la BMW). Aș vrea să mă lămuriți la ce ajută el, practic, traficul pe DN?”, îl întreabă  Mircea pe primar, pe pagina lui personală de Facebook. Un alt floreștean, Sebastian, a reușit chiar să intre într-o polemică dură cu primarul Șulea, doar pentru că omul a îndrăznit să pună întrebarea logică: de ce se construiește un sens giratoriu într-un punct care nu e vizat de absolut nici o intersecție? Floreșteanul a îndrăznit să-i explice Primarului definiția sensului giratoriu, iar acesta s-a revoltat răspunzându-i că prea puțin îi pasă lui de semnificațiile termenilor, pentru că el nu construiește sensuri giratorii îb funcție de explicațiile Wikipedia. Ulerior, Șulea a șters comentariile obraznice, ceea ce nu înseamnă, însă, că problema a fost clarificată. Mircea a revenit cu comentarii pertinente, subliniind că un sens giratoriu în zona Polus și unul în zona BMW sunt prea mult, că unul dintre ele nu se justifică (logic, cel din zona BMW): „Dacă tot vrem să fluidizăm traficul, un sens giratoriu în plus va încetini traficul. Dupa mine trebuia lăsat unul singur, nu amândouă, având în vedere că amândouă urmăresc același scop. Primarul Șulea a explicat că rolul sensului giratoriu care se construiește în zona BMW îi vizează pe floreștenii care vin dinspre Gilău: „Fiind intezis virajul la stânga de pe DN1, cei ce vin dinspre Gilău, de la Primărie, de exemplu, sau din partea de Vest a satului, și vor să ajungă acasă, pe Someșului de exemplu, cum ajung? Întorc în zona BMW”. Reacția floreșteanului nu a întârziat să apară: De ce să nu se ducă cei care vor să întoarcă încă 200 de metri în plus, până la Polus, ca să nu mai fie îngreunat traficul cu încă un sens giratoriu poziționat ca nuca în perete? Primarul a răspuns că în sensul giratoriu din zona BMW, florestenii ar avea prioritate să întoarcă.

Arhitectul șef al județului nu pricepe cum Primăria a dat autorizație pentru sensul giratoriu din zona BMW

Categoric, susține arhitectul șef al județului, Claudiu Salanță, sensul giratoriu din zona BMW e complet nejustifcat: „Nu înțeleg cum Primăria a dat autorizație de construire pentru acest sens giratoriu, în zona BMW. Nu-i ajută deloc pe cei din Florești și nici nu contribuie la fluidizarea traficului, dimpotrivă îl va amplifica, pentru că mașinile care vor să întoarcă vor sta de două ori în trafic. Și atunci nu înțeleg sensul. Dacă se realiza pe Avram Iancu, în intersecție cu streada Cetății să zicem, aș fi înțeles. Ca să nu mai străbată toate mașinile drumul până la sensul de la Primărie, pentru a întoarce. Dar așa, să poziționezi două sensuri giratorii, relativ apropiate, unul într-o zonă care nu are nici o intersecție, este de-a dreptul absurd. Un singur sens giratoriu în zona Polus, pe două benzi, ar fi soluționat problema și pentru locuitorii care vin din vest și care vor să întoarcă”.

Ce ascunde primarul Horia Șulea

Primarul Șulea nu explică de ce a fost prioritar tocmai sensul giratoriu de la reprezentanța BMW și nu un punct de întoarcere în zona străzii Cetății, având în vedere numărul mare de locuitori din zonă, care sunt nevoiți să facă, zilnic, stânga, din DN1. Pe toți cei care fac coadă pe banda 1 pentru a face stânga, fie pe Cetății, fie pe Tăuțiului, Muncitorilor etc, Șulea îi trimite fără menajamente la sensul giratoriu de la Primărie. Asta este, le transmite el oamenilor, dacă s-au mutat în Florești n-au decât să suporte situația și să meargă 200-300 de metri în plus pentru a-și întoarce mașinile, să se sacrifice și ei pentru descongestionarea traficului de pe șoseaua principală. În schimb, primarul dovedește o „sensibilitate” aparte pentru acei floreșteni (oare câți or fi zilnic?), care vin dinspre Gilău și Primărie și care vor să intre pe Someșului, dar nu au cum, pentru că se interzice accesul la stânga. Acești oameni trebuie să întoarcă undva, iar pentru acest lucru, „ei nu trebuie să meargă până în Mărăști”, ca să-l cităm exact pe primar. În consecință, primarul a convenit, împreună cu „specialiștii”  Direcției de Drumuri, să construiască cu prioritate un sens giratoriu fix în zona BMW. Și sigur, anunță că se va mai construi unul – care chiar ar fi necesar – în zona Polus.  Dar acesta urmează să vină, cândva. Între timp, lucrările au început la sensul giratoriu din zona BMW. Și vai de cel care îndrăznește să-l iscodească pe primar: de ce tocmai aici, de ce tocmai acum, când se întorc și studenții, iar traficul se va aglomera și mult?  Primarul se burzuluiește în ipoteza că poate-i sperie pe curioșii de pe Facebook și evită să dea un răspuns onest. Sigur, oamenii au concluzionat că, de fapt, primarul le-ar face un favor celor de la BMW. Complet fals! Favorul îi vizează pe speculanții imobiliari care au construit blocuri în spatele BMW. Mai exact, între reprezentanțele Volvo și BMW. Aici există un drum îngust, care duce spre un nou cartier. Aveți mai jos imaginea. Primarul Șulea evită să spună că se chinuie de ceva timp să obțină acordul Direcției de Drumuri pentru acest sens giratoriu, care le va aduce multe, multe beneficii celor care au știut din timp unde este mai avantajos să cumpere teren pentru a construi câteva blocuri.

Fot4

Fot 2

 

 

 

 

 

 

 

Un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.