Închide

De ce oferta Viarom pentru moderizarea străzilor din "orașul comoară" trebuia descalificată

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - iul. 31, 2014 0 438

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a cerut primăriei să anuleze rezultatului licitației pentru refacerea infrastructurii orașului comoară (patru artere din centrul Clujului, proiect pe bani europeni) adjudecată către Viarom Construct, parte a grupului francez Eurovia-Vinci, pentru peste 17 milioane de lei. Primarul Emil Boc a declarat că deocamdată nu se poate pronunța dacă respectă sau nu decizia deoarece așteaptă un raport de la comisia de licitația condusă de directorul tehnic Virgil Poruțiu.

Sursa foto: Emil Boc (Pagina Oficiala)

Sursa foto: Emil Boc (Pagina Oficiala)

Primăria a atribui la începutul lunii iunie contractul pentru refacerea infrastructurii orașului comoară (străzile Avram Iancu, I.C. Brătianu, Moților și Memorandumului), estimat la peste 24,2 milioane de lei, către Viarom Construct (cu subcontractantul Tiab) pe criteriul celui mai mic preț. Două dintre societățile perdante, ARL (Strabag) și Diferit-Kiat (cu subcontractant Energobit)  au contesta rezultatul licitației pe motiv că oferta depusă de Viarom nu respecta cerințe din caietul de sarcini. CNSC a admis doar contestația Diferit și a dispus primăriei să anuleze rezultatul licitației, să reevaluze corect oferta Viarom (despre care Diferit a adus argumente că nu este conformă caietului de sarcini) și să continue procedura de atribuire a contractului.

În motivarea deciziei din 18 iunie, CNSC arată că în ceea ce privește prețul de 5,5 lei/oră pentru personalul deservent al utilajelor și mijloacelor de transport, Consiliul constată că această critică este întemeiată. Astfel, în Anexa nr. 15 a adresei Viarom Construct (…) ce constituie răspunsul la solicitarea de clarificări adresată de autoritatea contractantă (…) pentru toate utilajele și mijloacele de transport, în analiza de preț stabilită în lei/oră nu s-au luat în calcul decât consumul de motorină, cheltuieli de întreținere, amortizare și 5,5 lei/oră pentru personalul deservent al utilajelor și mijloacelor de transport, ori acest tarif nu acoperă totalul costului orar al unui astfel de salariat căruia în afară de salariul minim pe economie de 5,059 lei/oră (5,357/oră în perioada concretă de executare), stabilit prin HG nr. 871/2006, i se adaugă contribuțiile angajatorului către diverse fonduri obligatorii (CAS, CASS, șomaj, etc) și nu există precizare la plara acestor constribuții cum greșit indică autoritatea contractantă. Nici susținerea autorității contractante referitoare la faptul că tariful orar de 5,5 lei/oră pentru personalul deservent al utilajelor și mijloacelor de transport, înseamnă un salariu lunar de 924 lei/lună, superior celui minim pe economie, nu pot fi primite pentru că în acest calcul se au în vevdere cheltuielile cu salariile care cuprind, pe lângă tariful orar, cele mai sus arătate și care nu pot fi cuprinse în totalul de 924 lei/lună”, se arată în motivarea CNSC.

În motivare se mai arată că în ceea ce privește panoul de afișaj evenimente sau oferta pentru piatră spartă drumuri, Viarom nu ar fi respectat condițiile din caietul de sarcini

Primarul Emil Boc a declarat că nu se poate pronunța dacă va fi sau nu respectată decizia CNSC pentru că așteaptă mai întâi un raport de la comisia de licitație.

La licitația pentru refacerea infrastructurii orașului comoară, primăria a primit cinci oferte de la ARL Cluj (parte a grupului Strabag), Diferit-Kiat Group Construcut, SCC Napoca-Imob Lux Construct, Viarom Construct și Construct Perom. Comisia de licitație a respins în cadrul evaluării ofertele SCC Napoaca-Imob Lux Construct pentru că asocierea de firme nu a ofertat corect garanția de participare la procedură (pentru ambii asociați), dar și ofertele ARL și Construct Perom pentru nerespectarea cerințelor din caietul de sarcini. În cursa pentru contract a rămas doar Viarom și Diferit-Kiat Group. Aceștia din urmă au pierdut contractul deoarece au ofertat un preț mai mare, peste 19,7 milioane de lei.

Societatea Diferit este un client al banului public, deţinând şi în trecut contracte cu primăria clujeană. Pe lângă cel pe patru ani și 600 de milioane de lei care expiră la finalul acestui an. Doar anul trecut a încheiat şi cu Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj mai multe contracte de întreţinere a drumurilor naţionale şi a autostrăzii A3 în perioada 2013-2014, care însumează aproape 30 de milioane de lei. Societatea Diferit este deţinută de Nicolae Petri, un fost inginer în cadrul Regiei Autonome a Domeniului Publice deţinută de administraţia locală clujeană.

Viarom Construct face parte din grupul francez Eurovia – Vinci un gigant al construcţiilor din Europa și a mai lucrat cu primăria clujeană pe partea de modernizare artere.

 

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare