Închide

De ce întârzie finalizarea lucrărilor la Autostrada Sebeș -Turda

ActualitateAdministrație by Actual de Cluj - ian. 11, 2020 0 475

Ministrul Transporturilor a făcut o vizită pe șantierul Autostrăzii Sebeș – Turda, concluzia fiind că deși statul se achită de obligațiile financiare față de antreprenori, aceștia nu-și plătesc în timp util subcontractorii, fapt care conduce la o întârziere a lucrărilor.

Ministrul Transporturilor, Lucian Boda, i-a chemat pe șantierul Autostrăzii pe toți antreprenorii angajați, și pe subcontractori, solicitându-le să-și asume situația întârzierilor și să remedieze problemele în cel mai scurt timp.

„Eu cred că statul român este onest și se achită de obligații față de antreprenor și îmi doresc ca și antreprenorul, la rândul său, să se achite de obligațiile pe care le are față de stat și față de antreprenor. Firmele românești care nu sunt plătite 3-4 luni de zile, au o direcție clară: faliment. Nu îmi doresc asta. Nu doresc să reziliem contracte în derulare, dar oameni buni, să stăm și să constatăm că nu există progres fizic… cu antreprenori neplătiți, nu cred că este normal să stăm și să ne uităm” a conchis ministrul, citat de g4media.

 Stadiilor lucrărilor, dar și al datoriilor

Pe Lotul 1 al Autostrăzii, gestionat de un antreprenor general condus de firma Impresa Pizzaroti, gradul de realizare al lucrărilor este de 82,6%, iar situația plăților, de 69,82%. Reprezentantul Pizzarotti a spus că firma a finanțat proiectul cu bani proprii, aduși din Italia, în sumă de 40 de milioane de euro. Acesta a spus că progresul fizic este de fapt de 85% (față de 82,6% cât a spus ministrul), în timp ce progresul financiar este de abia aproximativ 70%. „Restanțele cu furnizorii sunt cele din ultimele două trei luni. Asta arată că relațiile cu furnizorii sunt bune și durează de ani buni” a spus reprezentanul firmei.

  • Lotul 1 al autostrăzii Sebeș Turda: 17 km de la Sebeş la Sântimbru; Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcţii SRL, 541.739.137,21 lei fără TVA (460.478.266,63 lei – Fondul de Coeziune 85% şi 81.260.870,58 lei – Guvernul României 15%). Ultimul termen de finalizare: decembrie 2019.

Probleme mai mari sunt cele de pe lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda. Lucrările pentru care termenele de finalizare s-au tot prelungit, au ajuns abia la stadiul fizic de 61,50%, în timp ce stadiul financiar (facturile plătite) fiind de 49,70%, iar finalizarea construcției avea ca termen luna iulie 2020.

  • Lotul 2 al autostrăzii Sebeș Turda: 24,25 km, km 17+000 – km 41+250, de la Sântimbru la Aiud-Rădeşti. Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR SA) – S.C. EuroConstruct Trading 98 S.R.L. (549.332.493,62 lei fără TVA, din care 466.932.619,58 – lei Fonduri Coeziune 85% şi 82.399.874,04 lei Guvernul României 15%).

La sfârșitul anului trecut, angajații uneia dintre firmele care execută lucrări pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda și care a subcontractat realizarea terasamentelor de la antreprenorul general, firma Aktor, au intrat în grevă din cauza plăților restante și a lipsei materialelor. G4Media a scris atunci că era vorba despre despre facturi de 4,5 milioane lei, neplătite de către antreprenor și de alte aproximativ 3 milioane de lei reprezentând lucrări care urmează să fie facturate către o firmă din Ciucea.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu