Daniel David, ministrul Educației: „Ai nevoie de profesori motivați și pregătiți în metode moderne de predare/ Ca să ai un profesor motivat, trebuie să aibă un salariu decent”
EducaţieTop News by Actual de Cluj - ian. 11, 2025 0 232
Daniel David, ministrul Educației, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că avem nevoie de „profesori motivați și pregătiți în metode moderne de predare”, transmite Edupedu.ro. Acesta spune că, din poziția de rector al Universității Babeș-Bolyai din Cluj a observat că cei mai mulți absolvenți „nu prea alegeau să meargă în preuniversitar, nu era motivant”.
„În primul rând, ai nevoie de profesori motivați și pregătiți în metode moderne de predare. Ca să ai un profesor motivat, trebuie să aibă un salariu decent, rezonabil, conform rolului pe care îl are în societate. Eu mă uit în ultimii ani și văd că cei mai mulți absolvenți – mă uitam ca rector de la UBB, de exemplu. Probabil că și ceilalți rectori o să vă spună la fel – nu prea alegeau să meargă în preuniversitar, nu era motivant. Deci, avem nevoie să gândim foarte bine nivelul de salarizare, astfel încât, repet, nimeni nu cere ceva nerezonabil, ci ceva decent, conform rolului pe care noi vrem să-l dăm educației în societatea noastră”, a spus ministrul Educației.
Aceasta a vorbit despre cât de mult contează metodele moderne de predare și a menționat programele de training pentru învățători și pentru profesorii care predau elevilor de gimnaziu, iar din toamnă „foarte probabil, vom începe iarăși programe de training pe metodele moderne de predare pentru profesorii din liceu”:
„Pe lângă componenta asta de salarizare, cum spuneam, contează și metodele pe care le folosește profesorul, iar aici s-a început de mult timp, sunt programe de training care au fost făcute pentru profesorii din învățământul primar, pentru cei de la nivelul gimnazial, iar noi, din toamnă, foarte probabil, vom începe iarăși programe de training pe metodele moderne de predare pentru profesorii din liceu. Ăsta este un lucru fundamental pentru mine, fiindcă contribuie la acel transfer de competențe despre care discutam.”
Daniel David a explicat ce înseamnă un manual bun:
„Pe lângă profesorul motivat și bine echipat, ca să spun așa, ca metodă de predare, contează foarte mult și – toți știm acest lucru – curriculum, care pornește, ca să spun așa, de la stabilirea planurilor-cadru, programele, manualele. Eu am și spus că, atunci când o să văd un elev că deschide un manual și trece dincolo de lecția pe care trebuie să o facă la școală și el citește cu curiozitate și vezi că întoarce paginile și merge înainte, acela este manual un manual bun. Dacă nu-i curios să vadă după lecția la care este acum ce urmează și ce este acolo, nu vreau să spun că e un manual prost, dar nu este unul inspirațional, cu siguranță, nu-l motivează pe copilul respectiv. (…)”, a menționat acesta.
Articolul integral, pe Edupedu.ro