Închide

Cutuma gropilor de la Cluj: cât costă un crater de carosabil în Piaţa Gării şi pe B-dul Muncii

Administrație by Luminiţa Silea - apr. 26, 2014 0 670

În loc să plombeze gropile din oraş, administrația locală plăteşte înzecit reparaţiile maşinilor care dau în acestea. Plus dobândă firmelor de asigurare şi cheltuieli de judecată.

foto:presalocala.ro

foto:presalocala.ro

Aproape 23.000 de lei va plăti primăriei societăţii Omniasig, care a mai câştigat două procese împotriva instituţiei, având sentințe definitive și irevocabile. Un BWM şi o Honda au fost avariate după ce au intrat în gropile de pe șoeaua din zona Gării, respectiv B-dul Muncii, în 2008. Administraţia locală nici n-a reparat gropile, nici nu le-a semnalizat, iar acum plăteşte şi reparaţiile maşinilor cu dobândă, dar suportă şi cheltuielile de judecată.

Consilierii locali vor discuta la şedinţa din 28 aprilie două proiecte de hotârâre pentru a aproba plăţi de la bugetul local de aproape 23.000 de lei către societatea Omniasig, cea care a suportat reparaţiile maşinilor şi acum îşi recuperează banii de la primărie. Pentru gropile din Piaţa Gării, administraţia locală va plăti peste 12.500 de lei, iar pentru una de pe B-dul Muncii, peste 10.300 de lei.

Nu sunt singurele gropi pentru care administraţia locală a plătit bani grei firmelor de asigurări. În ianuarie, primăria a mai achitat 14.600 de lei tot către Omniasig, pentru o groapă de pe B-dul Muncii care a avariat un VW Jeta în urmă șase ani. În 2013, s-a mai plăti aceluiaşi asigurator peste 28.000 de lei pentru un Audi distrus într-o groapă de pe Strada Lombului în 2009.

Nici acum zonele cu gropi pentru care s-au câştigat procese nu arată mai bine. În Piaţa Gării sau pe B-dul Muncii nu s-au efectuat reparaţii decât la linia de tramvai. Urmează partea carosabilă, însă lucrarea este blocată de contestaţii la licitaţia prin care a fost desemnat constructorul. Pentru asfaltarea străzii Lombului, administraţia locală a anunţat că are în plan atragerea de resurse din bani europeni (din economiile de la licitaţiile pe proiectele europene incluse în portofoliul oraşului ca pol de creştere), având în vedere că este vorba despre o arteră care va deservi şi zona Lomb unde primăria are în pregătire un centru pentru industii creative, un parc pe modelul Tetaromului şi o zonă rezidenţială (având în vedere alocare de parcele pentru construcţia de case către veteranii clujeni). Potrivit specialiştilor o plombă de asfalt este mult mai ieftină decât sumele pe care primăria le plăteşte asiguratorilor care se adresează instanţei.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare