Închide

Cum te prezinți la întâlnirea cu Angajatorul. Varianta managerului din Resurse Umane

EconomieRecomandarea redacțieiTop News by Kristina Reştea - nov. 27, 2014 0 794

 

Când conduci o companie de Resurse Umane care lucrează pentru nume ca Emerson, Michelin, Oracle, Banca Transilvania, Ursus, Vodafone sau Henkel, să vii în fața câtorva zeci de studenți de la Facultatea de Științe Economice (FSEGA) pentru a vorbi nu pare mare lucru. Și totuși… „M-am tot gândit ce să le spun… nu aș vrea să fie ceva plictisitor sau tehnic sau să îmi prezint eu compania. Dacă cineva e interesat de noi, știe cum ne găsește”, zice Ovidiu Vîlceanu – Sales Consulting, înainte de prezentarea Cluj Heroes, eveniment organizat săptămâna aceasta la sediul FSEGA, unde participanții se adunaseră în așteptarea de Eroi. Chiar dacă faci head-hunting pentru multinaționale, perspectiva unui amfiteatru cu oameni la început de carieră care așteaptă „povești de succespoate să fie îngrijorătoare.

“Presupun că sunt la un interviu de angajare”, începe, în amfiteatrul facultății, Ovidiu Vîlceanu, cel conduce una dintre cele mai importante companii din domeniul Resurselor Umane din Transilvania (care are și un birou în București), Sales Consulting. „Vreau să vă dau niște sfaturi”, spune managerul din HR.

Primul sfat este să încercați să vă prezentați concret și cu relevanță pentru postul și pentru locul pe care îl vreți. Mulți tineri au tendința să vorbească despre hobby-uri, despre ceea ce le place să facă. Trebuie să îi povestești angajatorului ceva relevant pentru ceea ce face el”, punctează Vîlceanu. “Încercați să lucrați ceva în timpul facultății! Pe bani sau fără bani, dar într-o companie sau organizație cu relevanță pentru ceea ce vreți să faceți”, a mai îndemnat specialistul în recrutări, care la început de carieră făcea exerciții cu telecomanda pe post de telefon pentru a deveni mai convingător în munca din Resurse Umane.

Eram angajat, apoi am primit o echipă. Am primit o șansă. Și acesta ar fi următorul sfat: să valorificați la maxim o șansă pe care o prindeți”, sintetizează Vîlceanu. Următorul “pont” e despre… principii. Nu ar trebui să aveți 20 de principii, vă e și greu să vă gândiți tot timpul la ele.. Oare acum ce trebuie să aplic? Aaa: principiul 7! Nu funcționează așa.. Eu am 2-3 principii pe care le-am respectat. Unul e să ai cuvânt în business. Chiar dacă nu ai încă un contract semnat, când te-ai angajat să faci ceva – faci! Un alt principiu pe care l-am urmat este să lucrez cu oameni profesioniști. M-a enervat constant incompetența. E important să te înconjori de oameni de calitate, de oameni mai buni ca tine chiar, oameni care să acopere ce nu ai”, îndeamnă Vîlceanu.

„Să vă stabiliți niște repere concrete. Să nu zici direct – eu vreau să conduc o multinațională de 20.000 de oameni. E mai realist să stabilești ceva concret – să ai casă, de pildă”, exemplifică managerul din HR.

 

Cluj Heroes, ediția-pilot

 

Lansat de Casa de Insolvență Transilvania, Cluj Heroes este un concept care vrea să aducă în fața tinerilor poveștile de succes ale câtorva clujeni, susțin organizatorii. Aceasta în contextul în care, spun aceștia, generația tânără este tot mai blazată și resemnată că trăiesc într-o țară mediocră, cu o imagine de țată proastă – a intereselor mercantile, a jocurilor politice, a agendelor ascunse, a corupției. O primă conferință a fost organizată miercuri la Cluj, la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul UBB Cluj.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

Articole similare