Închide

Cum se termină o „plimbare pe Canalul Morii”: ghid pentru intervenții pe malul apei

ActualitateTop News by Kristina Reştea - nov. 24, 2015 0 625

Imagine din Clujul de 2015: un firicel de apă traversează centrul, bordat de clădiri pe de-o parte și de o mică străduță pietonală de alta. Aici s-au făcut nu de mult unele intervenții de re-amenajare. Pe micile bănci de pe stradă stau așezați patru oameni. Niciunul nu e întors cu fața spre apă – Canalul Morii.

 

centru canal

E doar o bucată de oraș și nici măcar nu e cea mai nefericită imagine de pe traseu. Imaginați-vă: cum ar arăta Canalul Morii, o altă apă care trece prin oraș, neglijată și ea ca „fratele” mai mare Someș, aranjat altfel? cu accesibilitate pe mal, trasee mai prietenoase pentru pietoni și biciclete, legate de oraș și amenajări care să fie utilizate de trecători.

Spre Canalul Morii s-au întors participanții la un workshop de design urban – ”Plimbare pe Canalul Morii”, realizat de echipa Experiment 5 în cadrul ZAIN Design Expressions (organizat în 10-15 noiembrie). Grupele de studenți ai facultăților de Arhitectură și Urbanism și Peisagistică, alături de patru îndrumători au avut ca temă patru tronsoane din drumul Canalului Morii: Parcul Rozelor (unde se desprinde de Someș), strada Salcâmului, strada Argeșului și strada Iazului (în Mărăști). Cu cei patru îndrumători – Tiberiu Ciolacu, Benjamin Kohl (Planwerk), Marius Cătălin Moga (MiniMass) și Klaus Birthler (unDAverde) – workshopul s-a dorit a fi „un exercițiu de valorificare a potențialului Canalului Morii din Cluj-Napoca”, spun coordonatorii săi.

„Studenții au analizat patru tronsoane de pe parcursul Canalului Morii, au observat problemele situației existente, precum și punctele forte. Pe baza analizelor, aceștia au formulat propuneri de reabilitare a spațiului public prin diferite intervenții punctuale. Soluțiile au variat în funcție de caracterul zonelor studiate. Propunerile au avut în vedere în principal accesibilitatea pe malul Canalului Morii, fapt datorat numărului mare de porțiuni care au un caracter privat și astfel nu pot fi parcurse. Soluțiile propuse de studenți includ generarea unor trasee care să ușureze traficul pietonal și velo pentru facilitarea unor legături în interiorul orașului. Un alt element avut în vedere este amenajarea corespunzătoare a acestor zone pentru a putea fi redate utilizatorilor”, a detaliat pentru Actualdecluj.ro Roxana Pop, una dintre organizatoarele workshop-ului.

Rezultatele celor 5 zile de lucru au putut fi văzute în cadrul vernisajului care a avut loc în15 noiembrie, în prezența coordonatorilor și a invitaților, printre care s-au numărat și doi reprezentanți ai Municipalității. Concluziile workshopului se vor concretiza ulterior într-o broșură, care ia forma unui ghid de bune practici, pentru intervenții posibile în spațiul public.

  • author photo two

    Kristina Reştea

    Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

    Nici un comentariu

    Scrie un comentariu