Închide

Cum creezi conținut de calitate în online / Inițiativa unor influenceri clujeni

ActualitateDezvoltareSocial by Actual de Cluj - mai 22, 2022 0 291

Zeci de influenceri din România s-au întâlnit sâmbătă în cadrul evenimentului Creators Connect organizat de Essenceer la Cluj-Napoca.

În cadrul evenimentului au fost organizate workshopuri pentru participanți, dezbateri și sesiuni de instruire. Organizatorii susțin că evenimentul vine cu un concept nou care are la bază două componente: învățarea activă și activități de networking.

Totul a pornit în 2020 când Mihaela Gaspar și Mădălina Marincaș au pus bazele acestei comunități din nevoia de a facilita comunicarea între influenceri dar și din nevoia de a crea o platformă educativă pentru aceștia. Celor două li s-a alăturat de anul acesta și Mihaela Curea, de asemenea  influencer.

„Dorim să oferim un mediu în care participanții pot să lege conexiuni și să le ducă și în viața de zi cu zi”, a declarat Mădălina Marinca. Evenimentul se află deja la cea de-a treia ediție și se profilează deja ca o platformă de învățare și comunicare pentru influencerii din România. Anul acesta, participanții au învățat în cadrul unui workshop de fotografie cu telefonul, susținut de fotograful Claudiu Stoica, cum să creeze conținut de calitate. „În momentul în care alegem speakerii, ne gândim ce ar fi interesant. De exemplu, anul acesta, partea cu fotografia cu telefonul pentru că îl avem la îndemână tot timpul trebuie să știm cum să îl folosim”, a declarat Mihaela Gaspar. De asemenea, toți participanții au fost provocați să creeze pe loc conținut pentru cinci branduri.

Educație pentru influenceri

Evenimentele organizate se derulează pe parcursul unei zile, iar invitații sunt aleși în funcție de interesele comunității. De exemplu, la prima ediție invitatul a fost un psiholog. „Am avut pe cineva pe partea de psihologie care ne-a povestit cum să facem față comentariilor răutăcioase din online și al doilea speaker a fost o actriță de la teatru, Romina Merei, care ne-a învățat cum să ne pregătim pentru a vorbi pe Instagram, pe Youtube sau în viața reală. Anul trecut am avut un invitat pe partea de psihologie și un invitat pe partea de management, care ne-a învățat cum să ne organizăm, cum să facem când ne vin mai multe campanii deodată, cum ne împărțim timpul. Pentru că nu poți să faci, de exemplu, reclame la trei creme deodată”, a explicat Mihaela Gaspar. Totul a pornit din dorința de a implica activ influencerii și de a le oferi oportunitatea să interacționeze și să schimbe know-how. „Mai mult decât doar a sta și a asculta niște prezentări – pe care noi le aducem cu workshop-urile de creare de conținut  – nu exista. Adică, și dacă mergeai la alte evenimente, cel mult te prezentai și apoi era partea de participare la prezentări. Informația venea spre tine, însă nu exista componenta practică. Vin și dintr-o lume a trainingurilor care înseamnă educație pentru adulți și ne-a lipsit în zona de creatori de conținut tocmai componenta practică, partea de a face împreună și de a învăța unii de alții. În trainiguri nu credem că totul vine de la o singură persoană, de la un speaker”, a explicat Mădălina Marinca.

„E loc pentru toată lumea”  

Deși lumea influencerilor fascinează și are deja foarte mulți fani, inițiatorii proiectului Creators Connect sunt de părere că este loc pentru toată lumea dar și că aceștia ar trebui să colaboreze și că nu ar trebui să existe competiție. „E loc pentru toată lumea, nu toate brandurile se potrivesc cu noi. Avem foarte multe de câștigat dacă ne aliem. Să ne ajutăm între noi”, a spus Mihaela Gaspar. De altfel, acest gen de evenimente facilitează întocmai schimbul de experiență între aceștia. „Partea de workshop e când ele lucrează în echipă. Sunt împărțite pe echipe și le spunem:„acum trebuie să lucrezi pentru X”. Vedem cum colaborează între ele, cum le vin ideile, cum acceptă diferențele pentru că toate sunt diferite. Unele sunt pe parenting, altele pe mâncare, pe fashion, pe beauty etc”, a explicat Mihaela Gaspar, care a mai spus că influencerii se pot ajuta. „Putem să creștem împreună. Avem fete care au mai mulți urmăritori și altele care au mai puțini pentru că sunt la început”, a spus aceasta. „Vine și componenta a interacționa, a învața de la colege, a face share la ce știi deja ca creator de conținut și este și miza, am de livrat ceva într-un timp foarte scurt”, a explicat Mădălina Marincaș.

Cum lucrezi sub presiune

În cadrul evenimentului, participanții simulează și situații reale pentru că, așa cum spun organizatorii, și domeniul influencerilor a devenit o „industrie”. Organizatorii le pun la dispoziție materiale și le dau ca sarcină să creeze într-un anumit timp un tip de conținut. „Cum e și viața reală. Pentru că, de exemplu, uite vine dm România și îți spune că ai de făcut materiale în două săptămâni. Le faci, le trimiți, vezi că mai trebuie modificate, le retrimiți înapoi pentru că ai deadline. Vedem cum reacționează sub presiune”, a explicat Mihaela Gaspar.

Cadouri pentru influenceri

„Lumea crede că primești produse gratis, dar nu e nimic gratis pe lumea asta”, spune Mihaela Gaspar, care precizează că brandurile oferă goodie bags-uri (cadouri) întocmai pentru a familiariza publicul cu noi produse. De asemenea, influencerii se pot ajuta în ceea ce privește contactul cu brandul. „Cu dm România, anul trecut am intrat eu pe partea de ambasador – e mai ușor când ai conexiuni”, este de părere Mihaela Gaspar.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare