Închide

Cum au ajuns Aeroportul și Consiliul Județean să concesioneze un teren care nu era liber de sarcini

ActualitateAdministrațieTop News by Cosmina Fernoaga - feb. 22, 2017 0 590

Aeroportul clujean și Consiliul Județean concesionau în 2010 un teren important, societății UTI Parking & Hotel Management, în vederea realizării (după cum spune și denumirea firmei), a unor parcări și a unui complex hotelier în incinta Aeroportului clujean. Numai că terenul concesionat nu era liber de sarcini, astfel că UTI – care se angajase să plătească redevențe semnificative în bugetul Consiliului Județean – s-a trezit în imposibilitatea de a-și realiza planul de investiții. În raportul Curții de Conturi, această situație i-a fost imputată, evident, Consiliului Județean Cluj. De ce? Pentru că instituția dispune de un contract de concesiune care însă nu i-a adus nici-un leu în buget, din redevența pe care UTI avea obligația să o plătească.

Consiliul Județean a contestat acest raport al Curții de Conturi, pe motiv că nu avea cum să încaseze redevențe de la UTI, de vreme ce investițiile nu s-au mai realizat. Rămâne, însă, întrebarea: cum a fost posibil ca Aeroportul și Consiliul Județean să organizeze o licitația pentru concesionarea unui teren care se afla prins într-un litigiu cu o societate privată, și pe care se mai aflau și niște imobile? La momentul respectiv, conducerea Aeroportului preciza că situația juridică se va reglementa și că UTI va putea să preia terenul, însă, acest lucru nu s-a mai întâmplat, astfel că administrația județeană s-a văzut pusă în situația de a suspenda clauzele contractuale care vizau construcția hotelului și a parkingului suprateran.

Societății UTI i-a mai rămas de amenajat doar parcările din zona terminalelor de pasageri, care, de altfel, aduc în bugetul Consiliului Județean o redevență anuală de peste 66.000 de euro.

După mai bine de cinc ani de când a fost semnat acest contract cu UTI, liderul administrației județene, Alin Tișe, vine și anunță că se vor relua o parte din clauzele care fuseseră suspendate. Mai precis, este vorba despre prevederile contractuale care vizau construcția parkingului suprateran, de 1470 de locuri.

„Mă bucur că am reuşit să deblocăm acest contract care fusese suspendat în urmă cu mai mulţi ani din cauza problemelor cu amplasamentul. În contextul în care am convenit deja asupra eliberării, cel târziu luni, 27 februarie, a ultimului imobil de pe amplasamentul viitorului parking, în acest moment nu mai există absolut niciun obstacol în calea demarării acestei investiţii imperios necesare unui aeroport de mărimea celui din Cluj”, a transmis Tișe.

Nici un cuvânt, însă, despre prevederile care vizau construcția unui Hotel și care ar fi adus sume importante în bugetul Consiliului Județean. Oricum, pe locația respectivă s-a construit între timp și turnul de control al Romatsa, astfel că e greu de crezut că investiția se va mai putea realiza vreodată pe acest teren.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.

Articole similare