Închide

Cum ajungi vedetă pe Instagram şi ce sfaturi îţi dă cel mai urmărit clujean

Social by Mihai Prodan - apr. 21, 2014 3 19412

Despre a fi vedetă pe rețeaua de socializare Instagram se spune ca e ca și cum ai fi milionar în bani monopoly: nu îi pasă nimanui si nu poți face nimic în afara retelei cu faima astfel dobândită. Un specialist social media, dar și cel mai urmărit clujean pe Instagram, demontează acest mit și vă dau câteva sfaturi.

Lavinia Cernău are 30 de ani, a absolvit Facultatea de Litere a UBB, e traducător freelancer și e cel mai urmărit clujean pe Instagram, cu peste 62.200 de followersi. „Sunt în Cluj-Napoca din 2002 – de loc sunt din Oradea – însă abia de vreo doi ani am început să văd altfel oraşul, să văd oamenii, clădirile, ritmul vieţii de aici dar şi lumea înconjurătoare, în general – și asta datorită Instagram”, spune ea. „Ştiu, sună puţin aiurea sau chiar siropos, dar e adevărat. Instagram-ul îţi deschide ochii la frumuseţea exterioară, la lumini şi umbre, la portrete de oameni frumoşi prin atitudinea cu care trăiesc viaţa, sau ăsta a fost cazul meu”.

.instagram

„Fiecare percepe această aplicaţie diferit. Eu o folosesc la un nivel mai puţin personal – fără selfies-uri, fără fotografii cum le spun eu „aiurea”, doar ca să prind în cadru papucii de casă noi pe care mi i-am cumpărat de exemplu.. Sau poate şi asta, dar încerc să abordez un stil mai curat, mai estetic cumva, sau aşa îmi place mie să cred. Am început urmărind mai mulţi bloggeri de fashion şi lifestyle din afară, eu postând mai rar şi utilizând filtrele din Instagram. Acum mi se spune că fotografiile de pe contul meu reflectă un stil de viaţă; motanul meu face parte din viaţa mea, îmi place să fac şi deserturi, să cumpăr flori sau cărţi şi toate se leagă în ceea ce se vede pe contul meu. (În afară de Iphone-ul cu care fac fotografiile pentru Instagram, am început mai nou să experimentez cu un aparat pe film. Încă nu am developat filmul, dar abia aştept să văd ce iese)”.

Cum numărul utilizatorilor nu e foarte mare comparativ cu alte rețele social media, Lavinia explică si numărul foarte mare de urmăritori pe care-i are pe Instagram, mult peste media unui utilizator obișnuit: „pe parcurs, am început să urmăresc oameni cu foarte mulţi „followerşi”, nişte Instagram icon-uri care îmi impuneau, vrând-nevrând o altă perspectivă de a vedea lumea şi „iphoneografia” mea a evoluat. E-mailul din partea echipei Instagram – cum că am onoarea să mă aflu pe lista de utilizatori propuşi de către IG (Suggested Users List) l-am primit pe 25 aprilie 2013, deci de mai puţin de un an (pe atunci aveam în jur de 8.000 de „urmăritori” şi à propos, Felix – motanul meu, nu exista încă). Nu că în ceea ce priveşte această aplicaţie ar conta cifrele, însă de când am apărut pe această listă, numărul de followerşi a crescut foarte mult (de ţinut cont că pe acea listă apari timp de vreo lună, maxim, pe urmă eşti scos de pe listă, şi tot alţii apar, pe lângă numele mari din Instagram a căror prezență este constantă)”.

De aceea, adaugă ea, foarte puțini dintre urmăritorii săi sunt români și majoritatea sunt din afara țării.

  • Ce părere are despre selfie-uri

Din ce am văzut, selfies-urile sunt foarte la modă, şi nu aş avea nimic împotrivă dacă ar fi nişte selfies-uri bune, artistice, eventual făcute cu ajutorul unui tripod (da, ştiu, deja exagerez 🙂 ). În ceea ce priveşte vedetele, e normal să aibă o mulţime de followerşi, sunt vedete la urma urmei, însă ce aleg să posteze influenţează şi dă tonul marii majorităţi de utilizatori români.

  • Ce sfaturi dă utilizatorilor si companiilor

Fiecare alege cum să utilizeze această aplicaţie după bunul plac, fiecare alege ceea ce transmite şi poate că Instagram este, cel puţin pentru unii dintre ei, doar un alt Facebook. Pentru mine a devenit încetul cu încetul un mod de a prezenta oraşul, cafenelele, parcurile etc., şi de fapt România, pentru că mulţi dintre followerşii mei nu ne cunosc ţara, nu ştiu cât de frumoasă este. Mă bucur astfel că pot să ofer oarecum un portret al ţării – desigur, prin perspectiva mea, străinilor.

Poate că e adevărată expresia cu Monopoly – şi aici mă refer de fapt la România. Pentru că în afara ţării, companiile care doresc să-şi promoveze diferite servicii sau produse apelează de mult timp deja la instagrammerii care au mii şi mii de followerşi. Cu mare succes, aş putea spune. La nivel de companii, nu cunosc foarte multe branduri prezente pe Instagram, şi mai ales care să adopte această tehnică de promovare, deşi s-ar putea folosi de un număr mare de urmăritori pentru a promova de exemplu, o anumită zonă turistică din România, o anumită pensiune, o anumită staţiune.

Cred că suntem, aşa cum e de fapt cazul cu multe alte lucruri, cu mult în urmă şi la acest capitol. Până atunci, eu mă mulţumesc să fac ce-mi face plăcere, ca până acum: să surprind Clujul, sau zonele din România unde călătoresc, dimineţile în care Felix (motanul) se răsfaţă pe lângă cana mea cu ceai etc., oamenii cu care intru în contact prin Instagram şi cu care merg să explorez străzile oraşului sau alte zone frumoase din jur.

Mi-ar face mare plăcere să duc pasiunea asta pe care mi-a instituit-o Instagramul mai departe: să fotografiez de exemplu viaţa la ţară, în satele din România .

 

________________________________________________________________________________

Robert Katai e „specialist în Instagram”, dacă se poate spune așa: urmăreste fenomenul de ani de zile și în urma cu două săptămani, chiar a organizat o expoziție cu fotografii realizate prin Instagram, la casino-ul din parcul central. Are un cuvânt avizat de spus în domeniu, așa că l-am întrebat ce înseamnă popularitatea pe Instagram și care sunt caracteristicile acestei rețele sociale – din punctul de vedere, evident, al socializării între utilizatori:

„Pe Instagram contează faptul că zilnic ai la o distantă de un deget o lume întreagă pe care poți să o descoperi, asta mi se pare interesant: să-l urmăresc pe Kevin Russ care acum e într-o călătorie si trăiește doar din fotografie, să-l urmaresc pe Liviu Rațiu care zilnic fotografiază momente instante din Cluj-Napoca sau pe Dragoș Ometita care-mi arată Bucureștiul în alb și negru. Asta mi se pare interesant in Instagram”.

 

  •  Cum caracterizează comunitatea de instagrammeri din Cluj și care crede că sunt cei mai buni

Este o comunitate în creștere care zilnic descoperă un coțt din Cluj-Napoca. Receptivă si creativă.

Nu cred ca putem face un top al celor mai talentați instagrammeri din Cluj pentru că fiecare vede fotografia într-un stil aparte. De exemplu dacă-l luam pe Claudiu Moisescu (instagram.com/themoise) care face fotografii alb/negru este diferit de Cornel Inchim (instagram.com/cornelichim) care face fotografii din natura. Nici nu cred că ar trebui sa existe un top al instagrammerilor pentru că fiecare e creativ în felul lui.

  • Ce trebuie să aibă un instagrammer adevărat?

În primul rând trebuie să aibă viziune în spațiu și simț estetic.

3 comentarii

Scrie un comentariu

author photo two

Mihai Prodan

Ziarist din 2001. Licențiat în jurnalism din 2004, master în comunicare din 2006. Specializări la Reuters în Londra și Institutul Internațional pentru Jurnalism în Berlin.