Închide

Companie de credite analizează piața taximetriei din România. Concluzia – taxiurile din Cluj sunt mai solvabile și de 15 ori mai profitabile decât cele din București-Ilfov

EconomieTop News by Actual de Cluj - nov. 24, 2017 2 727

O companie de credite cu birouri în 27 de țări face analiza pieței taximetriei din România și concluzionează că afacerea e bănoasă, cel puțin la Cluj: doar 1 din 4 companii de taxi riscă să intre în insolvență față de regiunea București-Ilfov, de exemplu, unde riscul e de aproape jumătate.

Doar una din patru companii care activează în domeniul taximetriei cu sediul în județul Cluj are un risc ridicat de a intra în insolvență, arată ultimul studiu realizat de Creditinfo Romania pentru certificarea Strongest in Romania. E o cifră impresionantă, constată autorii studiului, având în vedere că în regiunea București-Ilfov aproape jumătate dintre companiile existente au acest risc iar media națională e la 41%.

E de semnalat, mai arată studiul, că 39% din veniturile înregistrate la nivel național sunt generate de companiile din domeniul taximetriei care activează în regiunea București-Ilfov și de cele din județul Cluj. Astfel, taxiurile care deservesc populația regiunii București-Ilfov generează 27% din veniturile naționale pe când cele care deservesc populația județului Cluj – 12%. „În urma analizei realizate s-a observat o discrepanță spectaculoasă între companiile care activează pe piața din Cluj și cele care activează pe piața din București-Ilfov”, constată studiul: cel puțin pe foaie taxiurile din Cluj sunt de 15 ori mai profitabile decât cele din București-Ilfov. O companie din județul Cluj are o profitabilitate medie de 29%, în vreme ce una din București-Ilfov de doar 2%. Astfel, la fiecare 1 leu încasat, o companie din județul Cluj are 29 de bani profit pe când cele din București Ilfov de aproape 15 ori mai puțin, doar 2 bani profit la fiecare 1 leu încasați.

Și în cazul solvabilității și a lichidității situația este similară, companiile din județul Cluj având valori net superioare celor din București-Ilfov. Lichiditatea indică capacitatea unei societăți de a-și putea achita datoriile imediate, cum ar fi plata furnizorilor sau a impozitelor, prin intermediul activelor curente, adică în acest caz disponibilul de numerar. În cazul solvabilității, valoarea recomandată a raportului este de aproximativ 1,5, valoare depășită fără probleme de companiile din județul Cluj (2,9) dar la care se află foarte departe cele din București-Ilfov (0,6).

Creditinfo Romania a analizat toate companiile de taxi din Romania pentru certificarea Strongest in Romania și a demonstrat că doar 1,5% din companiile care activează în acest domeniu pot obține această certificare.
Certificarea Strongest in Romania ia în calcul peste 20 de indicatori financiari și de bonitate ai unei companii, reprezentând o selecție extrem de dură a companiilor. La nivel național doar 5,6% dintre companii pot aplica pentru această certificare, cu doar 1,5% domeniul taximetriei fiind un domeniu în care certificarea este într-adevăr greu de obținut. „Așa cum era de așteptat”, notează raportul, „dintre companiile care activează în domeniul taximetriei și sunt eligibile Strongest in Romania, nu mai putin de 20% provin din rândul celor care își desfăsoară activitatea în județul Cluj”.

Creditinfo deține birouri de credit în peste 27 de țări din întreaga lume și colectează informații despre companii și consumatori pentru a construi rapoarte de credit, creditare și istoricul creditelor.

UPDATE În total studiul ia în calcul în medie nu mai puțin de 1.200 de firme atât în București cât și în Cluj. E de semnalat că, deși cifra de afaceri din Cluj e la jumătatea cele din București – 100 milioane față de 227 milioane, profiturile generate sunt mai mari în Cluj: 31,5 milioane față de 23,6 milioane. Profitabilitatea e de 28,9% în Cluj, față de doar 1,6% în București, arată datele transmise de Creditinfo la solicitarea actualdecluj.ro.

 

2 comentarii

  1. Hahahah… păi când în București poate mai bine de jumătate din curse (mai ales seara) se fac pe principiul „unde mergeți? costă X””, fără ceas pus, e normal că firmele alea pe hârtie nu (prea) fac bani.

    • Ionel,
      Si atunci cine fura? Sau mai bine zis de ce nu se investesc fondurile publice colectate din aceste taxe tot acolo de unde se produc? Iar cand faci lobby, ani de zile, pentru centura ocolitoare(Cluj-Napoca) la directiile centrale pentru finantare (unde si ei au de castigat) nimeni nu isi asuma responsabilitatea sa de un raspuns clar.

Scrie un comentariu

Tags

Articole similare