Închide

Coaliția guvernamentală PNL-UDMR-PSD s-a sudat în Cluj pentru realizarea pasajului peste calea ferată spre parcul industrial Tetarom III al Consiliului Județean. Cu USR, susținători

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - nov. 25, 2021 0 539

Consilierii județeani au votat în unanimitatea asocierea între forul județean și comuna Jucu pentru urnirea proiectului pasajului peste calea ferată care să asigure un acces facil și sigur în parcul industrial Tetarom III. În primă fază, Consiliul Județean va realiza și finanța un studiu de fezabilitate pentru acest proiect, președintele Alin Tișe anunțând că se mizează pe fonduri guvernamentale pentru realizarea acesttui obiectiv de investiții. Mai mult, vicepreședintele Vakar Istvan a susbliniat că acest pasaj a fost promis deja în urmă cu trei cicluri guvernamentale.

 

„Parcul Industrial Tetarom III cu o suprafață de aproximativ 150 ha, este situat în comuna Jucu, județul Cluj, fiind al treilea parc industrial realizat de Consiliul Județean Cluj,  inaugurat în februarie 2008. Conform unui Studiu de Trafic întocmit în anul 2019, valorile de trafic înregistrate pe DN 1C au crescut constant cu cca. 9-10% pe an, de la un număr de 17.000 vehicule în 2015, la un număr de 26.000 în anul 2019, atingând limita pentru care a fost proiectat, fiind astfel necesare măsuri de sporire a capacității de circulație. Accesul și activitatea Parcului Industrial este serios perturbată de lipsa unor legături continue / neîntrerupte între rețeaua de drumuri naționale (DN 1C), drumuri județene (DJ 109 D) și infrastructura internă de drumuri a Parcului, precum și în mod indirect, de circulația feroviară. În prezent accesul către Parcul Industrial se realizează prin două locuri:  prin partea de sud a acestuia, prin traversarea căii ferate secundare 401 (Ilva Mică – Dej – Cluj- Napoca) – cale ferată dublă și electrificată care se află la circa 23 m față de axul drumului național, distanță ce permite stocarea a cel mult 1 camion sau 2-3 autoturisme, între calea ferată și drumul național (DN 1C) și prin partea de nord a acestuia (în zona localității Răscruci), care se realizează în mod similar, cu excepția faptului că linia ferată se află la o distanța de circa 170 m față de axul drumului național (DN 1C). Deși circulația trenurilor nu afectează în mod direct circulația de pe drumul național (DN 1C), aceasta este afectată în mod indirect prin virajele la stânga și la dreapta către parcul industrial care sunt blocate la fiecare trecere a trenurilor, putându-se estima un timp total zilnic de 120 minute de blocaj datorat doar trecerii trenurilor. În zona Parcului industrial Tetarom III se va implementa și proiectul ”Someș Expres”, un drum de mare viteză, prevăzut a face legătura între orașele: Turda – Dej – Halmeu. (…) Comuna Jucu solicită sprijinul pentru accesarea finanțării unui proiect de infrastructură rutieră pentru realizarea unei căi de acces supraterane – pasaj – peste calea ferată care să asigure accesul în siguranță și cu o fluiditate corespunzătoare în DN 1C,  în zona Parcului industrial Tetarom III. Totodată își manifestă și intenția de a pune la dispoziție terenurile necesare pentru realizarea acestui obiectiv de investiții, apreciind că acest demers va asigura garanția unei dezvoltări armonioase în următorii 10 ani, pornind de la reperele conceptuale și constructive subliniate în Planul de Urbanism General aprobat și în Strategia de dezvoltare a  comunei”, se arată în proiectul proiectul de hotărâre privind aprobarea asocierii între  Județul Cluj și Comuna Jucu  în vederea realizării unui pasaj peste calea ferată pentru accesul în parcul industrial Tetarom III.

Proiectul a fost discutat la ședința ordinară a Consiliului Județean din 25 noiembrie și a fost votat în unanimitate de consilierii județeni prezenți. Președintele Alin Tișe a anunțat că statisticile trimise de instituțiile de specialitate arată că în ultimii 3 ani s-au petrecut foarte multe accidente rutiere în zonă, dar și că mizează pe finanțare guvernamentală pentru acest proiect.

Conform IPJ Cluj – Serviciul Rutier  pe raza comunei Jucu au fost înregistrate 27 de accidente soldate cu victime din 2019, încace. „În perioada 01.01 2019 -31.12.2019 au avut loc un număr de 19 accidente rutiere cu victime soldate cu decesul unei persoane, rănirea gravă a 8 persoane și rănirea ușoară a 24 de persoane. În perioada 01.01.2020 – 31.12.2020, un număr de 3 accidente rutiere cu victime soldate cu decesul unei persoane și rănirea ușoară a 2 persoane iar în perioada 01.01.2021 – 31.08.2021, un număr de 5 accidente rutiere cu victime soldate cu decesul unei persoane, rănirea gravă a 3 persoane și rănirea ușoară a 4 persoane”, arat[ o adresă a IPJ Cluj. De asemenea, Postul de Poliție din Jucu a informat că pe raza comunei Jucu, pe DN 1C, au fost înregistrate 32 evenimente rutiere soldate cu pagube materiale, în anul 2019, 27 evenimente rutiere soldate cu pagube materiale, în anul 2020 și 13  evenimente rutiere soldate cu agube materiale, în anul 2021″.

Consilierii județeni USR au cerut cu prilejul discuțiilor ca executivul CJ Cluj să se asigure că, la execuția viitorului pasaj, să vină firme serioase care să facă lucrări de calitate în așa fel încât să nu se mai repete situația din prezent înregitrată în comuna Jucu, unde firmele care au lucrat, spre exemplu în zona Gădălin, au făcut lucrări slabe calitativ.

Consilierii PSD au confirmat aceste lucrări de proastă calitate (despre care președintele Alin Tișe a spus, ulterior, că au fost executate de sociatea de construcții Napoca). Consiliera Laura Chiorean a arătat că, la puțin timp după asfaltare, drumul prezintă porțiuni deteriorate sau crăpături.

Vicepreședintele Consiliului Județean, Vakar Istvan, a intervenit și el și a confirmat cele sesizate, arătând că așa sunt licitațiile în România, nu pot garanta și o calitate pentru execuția drumurilor județene. În schimb Vakar a ținut să spună că au trecut deja trei cicluri guvernamentale decât s-a promis acest pasaj peste calea ferată dar și că e de bun augur că proiectul a fost pornit măcar acum.

Cei din USR au anunțat că susțin proiectul și realizarea pasajului.

În cadrul acordului de asociere între CJ Cluj și comuna Jucu s-a convenit ca forul județean că întocmească și să finanțeze studiul de fezabilitate pentru pasajul de legătură între DN 1C și DJ 109D, în zona Parcului Industrial TETAROM III, să elaborareze documentațiile tehnico-economice și de urbanism necesare și să caute finanțări pentru realizarea respectivului obiectiv de investiții. Comuna Jucu și-a asumat analizarea și stabilirea de comun acord cu Județul Cluj a  scenariului/opțiunii  tehnico-economice optim care va rezulta în urma întocmirii Studiului de Fezabilitate dar și punerea la dispoziție a terenurilor necesare.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

  • Articole similare