Închide

Clujean blocat pe aeroportul din Munchen: ”În viața mea nu am văzut așa proastă organizare și lipsă de empatie”

ActualitateTop News by Actual de Cluj - dec. 04, 2023 5 3118

Un clujean care avea bilet în cursa din Munchen spre Cluj în care s-a aflat și primarul Emil Boc ce nu a mai ajuns la festivitățile de Ziua Națională după ce aeroportul a fost închis din cauza vremii relatează situația și spune că ce a apărut la televizor ”nu descrie suficient de bine realitatea”. ”În viața mea nu am văzut așa proastă organizare și lipsă de empatie”, adaugă el.

Bogdan Maioreanu e analist și comentator de piață pe platforma financiară eToro și își descrie pe Facebook experiența de pe aeroport, de unde trebuia să zboare la Cluj:


Probabil că ați citit sau văzut deja știrea cu românii blocați pe aeroportul din Munchen, MUC pe numele lui. Eu am fost unul dintre cei dați jos din avionul de Cluj în noaptea de 30 noiembrie, avion în care se afla și Emil Boc, primarul Clujului. Ce ați văzut la TV nu descrie suficient de bine realitatea.
Deci, la ora 22.00 am fost îmbarcați în cursă operată de Air Dolomiți, o companie din grupul Lufthansa. Eu veneam după un zbor lung de la Abu Dhabi, aveam vreo 12 ore de călătorie deja. Pilotul ne-a anunțat că mai avem de așteptat vreo 80 de minute să se curețe pista. După vreo două ore de așteptare am văzut în aplicația Lufthansa ca zborul s-a anulat. Abia când o doamnă din avion i-a spus stewardesei ca aplicația arată că nu mai zburăm ne-au anunțat că așa e și că aeroportul s-a închis și așteptam autobuzul să ne ducă la terminal. Apoi am aflat că o să mai avem de așteptat că nu au șoferi. După încă vreo 20 de minute a apărut și autobuzul condus de un neamț supărat că trebuie să facă asta.

Am ajuns înapoi în terminal. O mare de oameni pentru că anulaseră toate cursele care trebuiau să plece, toți în căutarea unui oficial care să le spună ce au de făcut. În aeroport nu era nimeni de la Lufthansa sau altcineva care să ajute pasagerii. NIMENI!
Am juns în zona benzilor de bagaje încercând să văd unde îmi e valiza. În tot acest timp încercam pe aplicație, în chat, să contactez serviciul clienți al Lufthansa. Am primit numărul în coadă de așteptare 164. Asta se întâmplă pe 00.40. În jurul orei 2, nu mai rețin exact, am reușit să vorbesc cu cineva pe chat care mi-a mutat zborul în cel de la 11.00. Dar nu putea să emită biletul pentru că bagajele erau checked în în zborul anulat și trebuia să vorbesc la ghișeu. Dar care ghișeu, cu cine, că nu era nimeni în aeroport? Doar pasageri.
Am încercat să rezolv problema sunând la numărul Lufthansa. Acolo a răspuns în engleză unul cu un cu un accent indian așa de puternic încât nu întegeai ce spune. Nu mi-a rezolvat problema.
Pe la 3.30 m-am culcat pe niște scaune în zona benzilor de bagaje. În jurul aeroportului nu mai era niciun loc la vreun hotel. Am dormit iepurește vreo oră și jumătate din bucăți de 5 și 10 minute.

Pe la 5 am ajuns la ghisee. Cozi imense, pasageri disperati sa prinda un loc in avioanele care plecau in ziua respectiva. Am reusit sa vorbesc la un ghiseu sa-mi faca check out la bagaje, apoi conform discutiei telefonice de noaptea trecuta am sunat la linia de suport Lufthansa sa-mi emita biletul. Acolo altul cu accent indian, mai puternic decat primul, m-a luat la rost ca am intarziat la avion si ca el trebuie sa verifice ca zborul a fost anulat si nu l-am pierdut eu. Apoi mi-a spus ca nu figurez in sistem si sa-mi sun agentia de turism care a emis biletul ca el nu are ce sa faca. Si in momentul ala mi-a sarit tandara si am ridicat tonul somand-ul sa-mi emita biletul. Mi-a inchis telefonul.
Auzind discutia a venit la mine un angajat Lufthansa care m-a intrebat in engleza ce s-a intamplat. Mi-a cerut pasaportul si apoi a inceput sa vorbeasca romaneste. M-a condus la acelasi ghiseu unde facusem check-out la bagaje unde o fata tanara si neplictisita, dupa ce a cautat prin mai multe sisteme mi-a gasit rezervarea si mi-a emis boarding pass-ul. Intre timp Lufthansa mi-a sters din aplicatie orice urma a zborurilor anterioare sau existentei biletului meu de avion. Tot ce am scris mai sus a durat mai bine de o ora.
La imbarcare sistemul a dat eroare, nu a citit boarding pass-ul si era sa fac infarct. Mi-a deschis poarta angajata de la ghiseu care imi verificase datele inainte.
Eu am fost printre norocosii care au prins loc in avionul de ieri care a plecat cu doua ore intarziere dar a juns la Cluj. Altii, care nu au stiut ce sa faca, nu au avut noroc. Iar azi aeroportul din Munchen este inchis din cauza vremii.
La Cluj, bagajele noastre, ale tuturor celor care au avut zborul anulat nu au ajuns.
In viata mea nu am vazut asa proasta organizare si lipsa de empatie din partea unei companii precum in cazul aeroportului din Munchen si a Lufthansa. Inteleg ca trebuie sa inchizi aeroportul din cauza vremii, dar sa nu ai pe cineva care sa faca anunturi la megafon spunand ce au de facut pasagerii sau sa nu ai niste afise sau anunturi pe tabele elctronice care impanzesc aeroportul, in care sa scrie exact ce ai de facut, este peste puterea mea de intelegere. Sau, de ce nu, sa te anunte aplicatia. Angajatii Lufthansa au avut grija insa sa ne anunte din 10 in 10 minute ca ei pleaca acasa la 23.00 chiar daca era o situatie deosebita in aeroport.
Per total, experienta a fost oribila de la un cap la altul.


 

Amintim, mai mulți români au rămas blocați pe aeroportul din Munchen, din cauza zăpezii. Oamenii au ajuns vineri seară pe aeroport, cu o întârziere de două ore, iar după aterizare au mai fost ținuți în avion încă trei ore și jumătate. Ninsorile abundente căzute în cursul nopţii au paralizat sâmbătă traficul aerian şi feroviar în landul Bavaria din sudul Germaniei, lăsând mii de pasageri blocaţi, unii dintre ei în trenuri oprite de un front brusc de vreme rea.

Citește și:

Primul an în care primarul Emil Boc nu este alături de clujeni de 1 decembrie, Ziua Națională/A fost la Comitetul Regiunilor și a rămas înzăpezit

5 comentarii

  1. In schimb daca toate acestea se intamplau pe aeroportul international Cluj, pasagerilor li se ofereau masaje, bilete la untold si ceai cald sau burger cu foita de aur, nu?

  2. Așa se întâmplă pe toate aeroporturile si la toate companiile ,până nu o pățești nu-ți vine să crezi că se poate. Pasagerii sunt tratați cu total dispreț de toate companiile.

  3. Scriitorașul cel viteaz. Rasismul lui se vede și din avioanele care zboară: vai, indieni care vorbeau engleză cu puternic accent… indian și el nu-i înțelegea! Neaoșul nostru oare vorbește engleză fără accent? Erai în Germania, nu era nimeni obligat să-ți răspundă la bălmăjeala ta de IT-ist venit „de la Abu Dhabi după un zbor lung de 12 ore…” – trebuia să afle cititorul mioritic, rămas acasă, ce important e clujeanul, ce umblat în lume și pe unde a mai fost el în vasta sa viață.
    Apoi: el s-a descurcat, dar „alții care nu au știut ce să facă, nu au avut noroc”. Adică, el e subtil, ne explică ușor criptic că norocul e în funcție de ce știi (și cum știi) să faci! Că doar n-o fi norocul pentru orice muritor nedeprins a-i orândui abil pe 0 și pe 1.
    Clujene, am zeci de zboruri pe an, am văzut câte n-o să vezi tu nici dacă mai zbori o dată la Abu Dhabi și la München, iarna, dar pentru asta nu mă vei vedea cu poalele în cap că mi s-a rupt unghia de la degetul mic și nici n-o să mă isterizez la gazetă că Germania e dezorganizată. Am înțeles cu toții: vai de capul Germaniei care nu te-a întrebat cum să-și rezolve problemele!

Scrie un comentariu