Închide

Cinci ani de la inaugurarea unui eșec: Centura Gherlei. S-au trezit că se impune o expertiză tehnică

ActualitateAdministrațieTop News by Cosmina Fernoaga - dec. 12, 2015 0 427

Pe vremea când Emil Boc era premier al României inaugura cu mare fast un alt eșec de centură ocolitoare, centura Gherlei. Se întâmpla în vara anului 2009, iar după numai două zile de la inaugurare au apărut primele surpări, fiind nevoie de noi lucrări de reparații. De atunci și până în prezent, insistențele firmelor de construcții de a alinia asfaltul la carosabil s-au dovedit complet inutile. Banii s-au cheltuit, iar din păcate în această vară au avut loc noi surpări. Deputatul Cornel Itu subliniază că a făcut mai multe solicitări la Ministerul Transporturilor (Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – CNADNR), și că de abia acum a primit un semn că situația centurii ar putea fi remediată. Itu a anunțat că a primit promisiuni că se va realiza o expertiză tehnică.

5 km de centură care înghite fonduri și după cinci ani de la inaugurare

Centura de ocolire a municipiului Gherla (în lungime de numai 5 km) a costat 7,8 milioane de lei, bani asigurați de Banca Europeană pentru Investiții și Guvernul României. În 14 august, acest obiectiv a fost inaugurat de însuși Emil Boc, premier la vremea respectivă, pentru ca după numai două zile să se și surpe. Au fost comandate noi lucrări de intervenție, fără vreun rezultat concret, însă. „Lucrările de reparații au durat atunci cinci luni, centura fiind închisă până în decembrie 2009. Soluția folosită deja de trei ori până în prezent – de a se interveni cu un nou strat de asfalt pentru a aduce carosabilul la același nivel – s-a dovedit ineficientă, reprezentând doar o cheltuială fără rezultat. În vara acestui an, centura a început să se surpe din nou, exact pe aceeași porțiune unde au existat probleme încă de la inaugurarea din 2009. Este evident că problema de fond e legată de pânza freatică ce traversează această zonă, iar asfaltarea și reasfaltarea porțiunii de carosabil care se adâncește nu este o soluție”, a comentat deputatul clujean Cornel Itu. El a adăugat că după nenumărate intervenții, actualul ministru al Transporturilor, Dan-Marin Costescu, l-a informat că a fost iniţiată procedura de achiziţie publică a serviciului de expertiză tehnică pentru tot sectorul de drum, această procedură urmând a fi finalizată, conform calendarului, în aproximativ 30 de zile: “Am subliniat, în interpelarea adresată Ministerului Transporturilor, şi faptul că, având în vedere situaţia dezastruoasă a centurii, există un risc foarte mare ca circulația între Cluj-Napoca și Dej să nu se mai poată desfășura, mai ales că în municipiul Gherla se făceau lucrări la podul de peste Someș, blocându-se astfel și această cale de acces. Se va realiza, însă o expertiză tehnică și în conformitate cu rezultatele ei vor fi luate toate măsurile necesare prevenirii apariţiei de noi degradări a sectorului de drum sus menţionat”.
.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.
  • Articole similare