Ciceo forțează scoaterea firmei GOTO Parking din incinta Aeroportului / De ce Consiliul Județean continuă să mențină contractul păgubos și ilegal pentru administrarea parkingului din Aeroport
ActualitateAdministrațieTop News by Cosmina Fernoaga - mart. 15, 2023 1 1701
Directorul Aeroportului, David Ciceo, le-a transmis celor de la GOTO Parking (firmă controlată de omul de afaceri Andrei Cionca), că le întrerupe contractul de utilități, astfel că parcarea ar fi devenit nefuncțională. Reprezentanții GOTO Parking s-au plâns public, miercuri, că decizia Aeroportului este abuzivă, că notificarea le-a fost transmisă după încheiere programului de lucru și că în contractul semnat cu Aeroportul există o clauză de reînnoire până în 2024, dat fiind că GOTO Parking este un consumator captiv, fiind branșat la rețeaua electrică a Aeroportului.
Câteva ore mai târziu, tot Goto Parking revine cu o nouă informare, precizând că cei din conducerea Aeroportului Cluj au ținut cont de sesizare și au revenit asupra intențiilor lor de a întrerupe utilitățile, astfel că serviciile parcării administrate de Goto Parking sunt și rămân funcționale.
Chiar dacă pe moment pare că situația dintre conducerea Aeroportului și Goto Parking a fost remediată, obiectul disputei continuă să existe de mai bine de doi ani, nefiind o premieră că directorul Aeroportului David Ciceo dorește ca Goto Parking să plece din Aeroport.
Mai precis, Ciceo dorește ca parcarea din incinta Aeroportului să revină în administrarea Aeroportului, așa cum se cuvenea să fie de la bun început.
Actual de Cluj a scris pe larg despre modul dubios în care parcarea din incinta Aeroportului a ajuns pe mâna Goto Parking, prin intermediul lichidatorului judiciar Andrei Cionca. Deși n-a participat la nicio licitație de concesiune, iar vechiul contract scos la licitație de Consiliul Județean nu are nicio legătură cu minimul de investiții realizate de Goto Parking, Consiliul Județean sub domnia președintelui Alin Tișe se încăpățânează să-i ajute pe cei de la Goto Parking să păstreze această afacere.
Să reamintim că decizia concesionării terenului parkingului din Aeroport avea la bază un proiect major de investiții, de peste 45 de milioane de euro, care prevedea construcția unui hotel, dar și a unui parking suprateran. Licitația a fost câștigată de UTI Facility Management, din București, care avea să intre în insolvență, procedură de care s-a ocupat Casa de Insolvență Transilvania (deținută de omul de afaceri Andrei Cionca). După disparția UTI Facility Management, Cionca a pus bazele unei noii firme, Goto Parking, care în prezent este administratorul de drept al parcării. Din contractul de concesiune care prevedea investiții de peste 45 de milioane de euro, de abia dacă s-au realizat investiții de 1 milion de euro, deși au trecut peste 12 ani de când Consiliul Județean a concesionat acest teren.
Nu e clar cât a câștigat județul în ultimii ani din această afacere, dar directorul Aeroportului, David Ciceo arăta recent că în bugetul public al administrației județene, din concesiunea parcării, intră aproximativ 66.000 de euro pe an, în condițiile în care firma privată are profit și de câte 1.000.000 de euro pe an. Dacă ar fi administrat Aeroportul această parcare, veniturile în bugetul județului ar fi fost mult mai mari.
„Dacă administram noi parcare, aveam obligația să dăm Consiliului Județean 50% din profitul anual încasat. Asta înseamnă că dacă am fi avut 1 milion de euro profit din administrarea parcării (cum s-a întâmplat să aibă firma privată GoTo Parking în 2016), întorceam Consiliului Județean 500.000 de euro pe an, deci nu doar 66.000 de euro, cât dă în prezent firma GoTo Parking”, declara Ciceo în urmă cu mai bine de un an.
Președintele Consiliului Județean, Alin Tișe, evită să iasă public și să spună de ce continuă să mențină acest contract păgubos și ilegal cu firma Goto Parking. El rămâne pur și simplu părtaș la această afacerea ilegală, pentru că Hotărârea de concesiune adoptată inițial de Consiliul Județean nu a fost respectată de firma care a obținut contractul de concesiune. Oportunitatea care a stat la baza concesiunii terenului a fost irosită, având în vedere că nu s-a construit nici vreun hotel, nici vreun parking. Singurul bun exploatat de privat este parcarea inițială, care a fost extinsă într-adevăr, și care aduce venituri imense unei societăți private, în timp ce Consiliul Județean n-are aproape niciun beneficiu.
Este posibil că motivația tăcerii să fie para-ndaratul care nu intră in contabilitate.