Închide

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar: 4% din cererile de soluționare a litigiilor cu băncile au venit de la Cluj

Economie by Actual de Cluj - dec. 16, 2020 0 88

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a primit până în această lună de peste zece ori mai multe cereri de negociere cu băncile şi IFN-urile decât în 2016, primul an de activitate operaţională, iar o bună parte dintre aceste cereri au venit de la Cluj.

Spre comparație e vorba în total de 2.430 de cereri înregistrate la începutul lunii decembrie 2020 faţă de 235 cereri în 2016. Totuși, precizează CSALB, apetitul băncilor şi IFN-urilor pentru negociere s-a diminuat până la nivelul înregistrat în 2018.  Doar un sfert dintre cereri au fost acceptate de bănci şi IFN-uri pentru negociere, adică 545 de dosare formate până în decembrie 2020, cu 20% mai puţine faţă de anul precedent. ”Chiar şi în aceste condiţii dificile, nu toţi consumatorii care se adresează CSALB solicită beneficii materiale de la băncile cu care intră în negociere”, arată instituția.

”Asistăm, se pare, la primele semne ale creşterii educaţiei financiare şi înţelegerii de către consumatori a rolului CSALB, a mecanismului de negociere cu băncile, dar şi a drepturilor pe care le au în virtutea contractului şi a cadrului de conciliere oferit de Centru. Se înmulţesc solicitările care nu vizează recuperarea unor sume de bani, ci chestiuni principiale. Oamenii vor să fie respectaţi de bănci, vor să primească explicaţii cu privire la propriile contracte şi cred că acest lucru reprezintă un mare pas înainte pentru îmbunătăţirea serviciilor financiar-bancare. Practic, consumatorii forţează băncile să îşi îmbunătăţească serviciile, să se digitalizeze, să instruiască personalul pentru profesionalizarea relaţiei cu clienţii băncii. De aceea unii consumatori sunt miraţi că în cadrul CSALB dialogul cu băncile este diferit faţă de ceea ce erau obişnuiţi să primească. E drept, în cadrul concilierii beneficiază şi de expertiza conciliatorului pe care nu o pot avea în relaţia directă cu banca, însă către acest model de dialog şi înţelegere a nemulţumirilor trebuie să ne îndreptăm”, spune Camelia Popa, conciliator CSALB.

Cele mai multe cereri au venit din Bucureşti (26%), Argeş (11%), Ilfov (5%), Iași – 81 cereri și Cluj – 79 cereri, câte 4% din totalul solicitărilor.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu