Închide

Cel mai ambițios proiect al Primăriei pentru calmarea traficului și extinderea benzilor dedicate, în dezbatere publică. Ce se propune în zona Calea Moților-Calea Mănăștur-Uzinei Electrice-Mărginașă

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - mai 17, 2019 0 1029

Exproprieri ale unor case care trebuie demolate, benzi reversibile semaforizate, un podeț peste Canalul Morii sau o piațetă publică sunt doar câteva din măsurile propuse de specialiști și dorite de Primăria Cluj pentru a lega mai bine trei cartiere ale orașului (Grigorescu-Mănăștur-Zorilor) prin lărgirea unor artere și pentru a extinde sistemul de benzi dedicate pe axa est-vest.

Unul dintre proiectele “neatacate” de Primărie, însă adus de multe ori în discuție de mai bine de zece ani ca soluție reală pentru descongestionarea traficului, ajunge în dezbatere publică. Este vorba despre Planul Urbanistic Zonal și studiile de fezabilitate pentru zona Calea Moților, Calea Mănăștur, strada Uzinei Electrice și strada Mărginașă la pachet cu un studiu de trafic privind benzile dedicate.

Studiile vor fi prezentate public miercuri, 22 mai, ora 17:00, la CIIC – Centrul de Inovare și Imaginație Civică în clădirea Casino din Parcul Central „Simion Bărnuțiu”.

Viceprimarul Dan Tarcea spune că este este vorba despre un proiect care presupune exproprieri ale unor parcele, dar și a unor case din zona fostei fabrici de bere și de pe strada Mărginașă, totul pentru extinderea benzilor dedicate mijloacelor de transport în comun și pentru a lega mai bine trei cartiere ale orașului (Grigorescu-Mănăștur-Zorilor).

”O firmă din București a câștigat contractul. Ei vor veni să prezinte studiile. Prin proiect ne propunem lărgirea străzii Calea Mănăștur la 5 benzi, lărgirea străzii Mărginașe la trei benzi spre ieșirea pe Moților/Calea Mănăștur, realizarea unei străpungeri între strada Uzinei Electrice spre Calea Mănăștur, deja pregătită de investitorii de la Platinia la două benzi. Străpungerea urmează să aibă, la final, câte două benzi pe sens. În zona Platinia va fi creată și o piațetă publică de 6000-7000 mp. Vom face și un podeț nou peste Canalul Morii care să lege strada Oțetului de Uzinei Electrice. Încă nu s-a decis cea mai bună soluție de fluidizare a traficului, dacă va fi sens giratoriu prevăzut pe Calea Mănăștur în zona Platinia și a Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară sau intersecție semaforizată. Proiectul implică exproprierea mai multor parcele. În total vorbim și de 9-10 case”, a explicat viceprimarului Dan Tarcea.

Oficialul a mai spus că în ceea ce privește extinderea sistemului de benzi dedicate din centru pe Moților și spre Calea Mănăștur, una dintre soluțiile către care înclină specialiștii este configurarea unor benzi reversibile, semaforizate. ”Cu semafoare, aceste benzi reversibile ar urma să fie ”deschise” dinspre Mănăștur spre centru, iar seara, în sens invers. Este varianta cea mai fezabilă despre care specialiștii spun că aduce fluidizarea traficului. Mai avem varinta doar a unui traseu dedicat pentru mijloacele de transport în comun dinspre Mănăștur spre centru. Cel mai greu de implementat este prelungirea în formulă actuală a benzii dedicate dinpre Memorandumului spre Moților, spre Calea Mănăștur”, a mai spus viceprimarul clujean.

F.I.P Consulting (general menager Radu Victor Andronic) care a realizat Planul de Mobilitate Urbană al municipiului Turda, recent premiat la nivel european, a câștigat contractul pentru realizarea  Planului Urbanistic Zonal, la pachet cu un studiu de trafic şi unul de fezabilitate pentru zona Calea Moților – Calea Mănăștur – strada Uzinei Electrice – strada Mărginașă. Contractul este de 449.500 lei. Acesta a fost atribuit la finalul lunii septembrie 2018, în urma unei licitații lansate de Primărie.

Vezi și: Ce termene noi are Primăria în al doilea proiect cu exproprieri menit să eficientizeze traficul din Cluj

 

 

 

 

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare