Închide

Ce pregătește primăria pietonilor în centrul orașului

AdministrațieRecomandarea redacției by Luminiţa Silea - aug. 24, 2014 0 442

Potențialul pietonal al întregii zonei centrale a rămas închis într-un studiu pe care administrația a uitat să-l continue într-o sumă de proiecte coerente. Actualele zone pietonale – Piața Muzeului, B-dul Eroilor-Piața Unirii, Potaissa-Zidul Cetății, Andrei Șaguna sau I.Rațiu-I Bob n-au fost legate printr-un circuit pietonal coeerent. Nici la nivel de materiale folosite – piatră, nici ca traseu. Cu toate acestea, administrația locală clujeană susține că are un plan concret pentru a schimba fața centrului, în fața pietonilor. Prin investițiie demarate în ultima perioadă cu fonduri locale sau cu bani europeni.

pod horea

„Vom avea trotuare din piatră naturală. Cu piste de biciclete lângă aceasta. S-a început pe podul Horea și, pentru că ce a iețit a fost apreciat și de arhitecți, vom aplica soluția și în cazul arterelor din orașul comoară – Memorandumului, Moților, Brătianu și Avram Iancu sau chiar în cazul reabilitării arterelor de pe linia de tramvai – cel puțin în zona centrală”, susțin reprezentanții primăriei. Aceștia au menționat că administrația locală nu a renunțat la planurile de pietonalzare a centrului, însă spun că acetea nu se pot pune în aplicare peste noapte.

pod horea

„Am început cu piatra naturală. Vor apărea pistele de biciclete și nu vom mai avea cabluri pe stâlpi. Nu putem închide toate străzile și să le facem pietonale pentru că încă sunt multe probleme nerezolvate cu locurile de parcare. Este ușor să zici, să-și lase mașina în viitorul parking de la polivalentă sau de la stadion, dar greu de pus în practică. Trebuie răbdare, există voință, însă lucrurile se fac greu. E greu să îi convingi chiar pe unii care lucrează în sistem că trebuie schimbări și o politică coerentă în centrul orașului”, mai adaugă aceștia.

pod horea

Într-adevăr s-a început pavarea trotuarelor de pe podul Horea care a intrat vara aceasta în proces de modernizare. Deocamdată s-a placat unul dintre trotuare și urmează să se placheze și cel cu vedere la Cetățuie.

pod horea

Președintele Ordinului Arhitecților din România, Șerban Țigănaș, critica modul în care primăria procedează în ceea ce privește modernizarea arterelor și spațiilor publice din centrul orașului: fără proiecte, fără strategie, licitații la prețuri unitare pentru cantități de asfalt și borduri. De aici, spunea Țigănaș, rezultă incoerenţa spaţiilor realizate, lipsa de viziune unitară asupra standardului specific pentru designul urban. „Nimic nu este clar, unde se folosesc anumite materiale şi unde nu, unde se folosesc bolarzi, care este înălţimea bordurilor astfel ca circulaţia pietonală să fie confortabilă, unde se renunţă la trotuare pentru că sunt prea înguste şi se adoptă soluţia „shared space”, spaţiu împărţit în comun de pietoni şi autovehicule cu tranzit redus. Se improvizează, se eludează procesele normale de dezbatere şi asigurare a calităţii spaţiilor. Astfel în comisia de urbanism nu sunt discutate proiectele pentru spaţiul public, primăria nepromovându-şi propriile investiţii pe calea firească, care asigură dezbatere. Acest lucru nici nu ar fi posibil atâta timp cât de fapt aceste proiecte nici nu există.”, adăuga oficialul. 

pod horea

 

2

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare