Ce pregătește Primăria în cel mai verde cartier din Cluj pentru a face loc benzilor dedicate autobuzelor și troleibuzelor
ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - ian. 27, 2018 0 3528
Traficul din cartierul Gheorgheni urmează să fie reorganizat între străzile C-tin Brâncuși-B-dul Nicolae Titulescu-Rebreanu și Albac prin instituirea de sensuri unice și crearea de locuri de parcare la bordură. O altă inițiativă a Primăriei vizează construirea de parkinguri de mici dimensiuni care să preia locurile de parcare de pe artera principală din cartier, B-dul Nicolae Titulescu. Toate aceste măsuri sunt gândite pentru a permite instituirea de benzi unice pentru mijloacele de transport în comun, proiect pormit de municipalitate în Piața Cipariu și pe B-dul 21 Decembrie 1989 pe o porțiune de 1,6 kilometri.
Potrivit unei planșe puse anul trecut în consultare publică de Primăriei urmează să se instituie mai multe sensuri unice pe arterele din partea dreaptă a B-dului Nicolae Titulescu (cum mergi dinspre Piața Cipariu) și să se creeze noi locuri de parcare. Propunerea este de a se institui sensuri unice pe străzile:
Iugoslaviei, sens unic spre strada Septimiu Albinii,
Vasile Lupu (sens unic dinspre Constantin Brâncuși spre Septimiu Albinii),
Tache Ionescu (sens unic dinspre Liviu Rebreanu spre Constantin Brâncuși),
Axente Sever – Heltai Gaspar (sens unic dinspre C-tin Brâncuși spre Liviu Rebreanu),
Madach Imre (sens unic dinspre Septimiu Albinii spre Mihai Veliciu)
Aron Densușianu (sens unic dinspre Mihai Veliciu)
Constantin Brâncoveanu, Crizantemelor – sens unic spre Constatin Brâncuși
Bușteni (sens unic spre Arieșului)
Arieșului (sens unic spre strada Iugoslaviei).
Municipalitatea nu a anunțat, însă, câte noi locuri de parcare intenționează să creeze.
Cert este că intenția este de a se renunțat la actualele locuri de parcare de pe B-dul Nicolae Titulescu. Primarul Boc a introdus subiectul pentru public încă din noiembrie 2017. Atunci oficialul spunea că Primăria vrea să degajeze principalele artere din cartierele clujene de mașini parcare pentru a fluidiza traficul și a introduce, unde este cazul, benzi dedicate mijloacelor de transport în comun.
Ca să ofere o alternativă oamenilor, municipalitatea și-a propus în cazul cartierului Gheorgheni să amenajeze și parkinguri de mici dimensiuni pe structură metalică. Un proiect de acest fel a fost anunțat deja pentru zona străzii Liviu Rebreanu unde se intenționează amenajarea unui parking modular care să înlocuiască peste 100 de garaje din această zonă.
Pentru 2018, administrația locală are în plan realizarea unui Plan Urbanistic Zonal de regenerare urbană care să garanteze degajarea arterei Nicolae Titulescu de locurile de parcare prin generarea unor proiecte de parkinguri de o parte și de alta a acestei artere.
„Pentru zona Nicolae Titulescu vom realiza cel mai mare plan urbanistic zonal de regenerare urbană de anul acesta. Vrem să construim șapte parkinguri de mai mici dimensiuni, unde să poată parca toate mașinile care acum sunt staționate de o parte și de alta a străzii Titulescu. Deja am pornit demersurile pentru ridicarea unui astfel de parking pe strada Liviu Rebreanu, numărul 5. Bulevardul Titulescu va avea astfel patru benzi și vom putea institui și acolo benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun, pentru bicicliști, poate și pentru taximetre”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea, citat de media locală.
De asemenea, municipalitatea are în pregătire și proiecte de parkinguri supraterane în Gheorgheni, un exmplus fiind zona Albac-Azuga a căruit proiect urbanistic a fost deja discutat la comisia urbanism. Noile parkinguri, inclusiv cele din Gheorgheni vor avea minim 10% din locuri destinate vizitatorilor și stații de încărcat mașinile electrice, cel puțin acesta este planul anunțat de oficialii municipalității.
Vezi și:
Ce sensuri unice propune Primăria pentru fluidizarea traficului din cel mai verde cartier al Clujului
Marea demolare. S-a găsit prima “insulă” cu garaje căreia Primăria i-a pus gând rău pentru a civiliza Clujul
Criza de locuri de parcare în Clujul maşinilor. Trei proiecte cu parking-uri în cartiere, la pachet cu mici spaţii publice