Închide

Cât circulăm gratis cu bicicletele europene. Ce reguli și ce taxe a pus primăria pe „două roți” în Cluj

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - aug. 13, 2015 5 802

Rețeaua de bike-sharing făcută de primărie cu bani europeni va intra în teste cu voluntari la finalul lunii. Între timp, reprezentanții instituției au pregătiti un regulament pentru utilizarea bicicletelor europene care a fost lansat în dezbatere publică, până în 25 august.

Ce spune regulamentul

Ca să te plimbi cu bicicletele din rețeaua primăriei de bike-sharing trebuie să-ți faci un card. Ca să-ți faci card trebuie să mergi la primărie sau la extensiile acesteia din cartiere cu buletinul. Ca să primești cadrul îți trebuie o adresă de e-mail validă unde primăria îți va trimite PIN-ul cu care poți uza de card pentru a te plimba cu bicleta.
Clujenii pot merge gratis cu bicicleta doar 45 de minute, după care există o serie de taxe de la 2 lei la 80 de lei. Dacă vrei să circuli mai mult pe două roți zilnic, atunci trebuie să-ți încarci cardul cu bani – fie la primăriei, fie on-line prin transfer bancar.

Care sunt taxele:

biciclete
Stațiile pentru bicicletele vor funcționa zilnic, de la ora 06.00 la 24.00. În perioada decembrie-martie, rețeaua nu va fi funcțională, aceasta intrând în perioada de revizie.

Cardurile nu se vor acorda celor care nu au împlinit 14 ani. Pentru ce între 14 și 18 ani, eliberarea cardului se a face doar cu acordul tutorelui legal.

Dacă nu se returnează bicicleta în termen de 12 ore, se aplică o penalitate de 100 de lei utlizatorului și i se suspendă cardul timp de o lună.

Dacă bicicleta nu se returnează în oricare dintre stații, atunci se consideră că a fost furată și se vor sesiza poliția, plus că se va aplia o sancțiune de 100 lei utilizatorului și i se suspendă cardul timp de trei luni.

Dacă chiar furi bicicleta, atunci sancțiunea este de 650 de lei și nu i se va mai emite un card.

Regulamentul rețelei de bike-sharing este în consultare până în 25 august. După această dată va începe testarea sistemului cu 100 de voluntari, 100 de bicicletele și 20-25 de stații funcționale din rețea, potrivit informațiilor furnizate de primărie. Proiectul de bike-sharing va avea și un site, unde se pot afla mai multe despre rugulile pentru bicicletele europene: www.clujbike.eu

Citește mai multe despre proiectul primăriei de bike-sharing

 

5 comentarii

  1. Uite cum e la Geneva:
    -primele 4 ore gratis
    -dupa 4 ore 2chf/ora adica 8 lei ora
    -daca iei pe toata ziua e 12chf adica 48lei
    -tot weekendul e 20chf adica 80lei

    Cateva consideratii:
    1. Salariul mediu in Geneva e cam de 10 ori cat cel din Cluj
    2. O bicicleta sa zicem ca e 1000lei asa ca in vreo 13 zile pline primaria isi amortizeaza investitia.
    3. 80lei/9 ore iese 213lei/24 ore, ceva mai scump ca inchirerea unui Logan!
    3. Sunt FIRME care fac asta pentru profit si care inchiriaza in cluj biciclete cu 50lei/24ore. Primaria ce urmareste defapt? Profitul?

    Primaria ia bani europeni si apoi incepe sa faca profit pe spatele clujenilor…

  2. o sa vedeti ca pentru oamenii seriosi si de bun simt proiectul asta o sa le fie de foarte mare folos si ajutor pt ca o sa poate se se deplaseze repede dintr-un loc in altul fara sa aiba grija ca oare unde-si lasa bicicleta (sa nu cumva sa io fure cineva), iar pentru altii o sa fie ok ca poate nu au bicicleta si asa numa bine nu trebuie sa-si ia masina ( ca nu este loc de parcare) sau sa dea bani pe taxi. Acum in ceea ce-i priveste pe figurantii si pretentiosii din nu stiu ce asociatie eu zic ca decat sa dea din gura si sa tot critice de-an proasta mai bine ar incerca sa colaboreze constructiv SI SA NU CERA PRIMARIEI IMPOSIBILUL SI TOT FELUL DE AVIOANE CE O VAZUT EI IN TARI SI ORASE DE 10 ORI MAI DEZVOLTATE CA ROMÂNIA. Usor usor clujul se dezvolta, are proiecte bune si e pe drumul cel bun

Scrie un comentariu

Articole similare