Închide

Calea ferată Cluj – Pașcani, pe lista de proiecte prioritare în următorii 10 ani

Administrație by Actual de Cluj - dec. 28, 2017 0 1228

Poate în următorul secol nu vom călători cu viteze mai mici decât acum 100 de ani pe calea ferată: un tronson care trece prin Cluj a fost inclus într-un portofoliu de proiect de transport ce ar urma să fie implementate în următorii zece ani.

Ministerul Transporturilor a iniţiat împreună cu Ministerul Dezvoltării Regionale Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene proiectul Memorandumului privind demararea pregătirii unui portofoliu de proiecte de transport ce urmează a fi implementate în perioada 2018-2027, proiect ce a fost aprobat în şedinţa de Guvern de azi. „Memorandumul este necesar pentru a oferi stabilitatea abordării strategice în ceea ce înseamnă pregătirea proiectelor de infrastructură de transport în perioada 2018-2027. Proiectele vor fi finanţate din fonduri europene, cât şi din fonduri rambursabile de la Instituţiile Financiare Internaţionale, cum ar fi Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare şi Banca Europeană de Investiţii”, explică MT.

În memorandum sunt incluse opt proiecte strategice identificate ca prioritare din Master Planul General de Transport al României: cinci rutiere și alte trei feroviare. Primele dintre acestea sunt sectorul de autostradă Braşov – Bacău -Paşcani-Iaşi-Ungheni, pproiectul de drum Transregio Braşov-Târgu Mureş ce reprezintă de fapt un tronson al Autostrăzii Transilvania, proiectul de autostradă Braşov – Făgăraş – Sibiu, roiectul de drum expres Buzău – Brăila/ Focşani- Brăila – Constanţa și respectiv drumul expres Sudului Bucureşti – Craiova – Lugoj. În ce privește sectorul feroviar, aici sunt incluse trei proiecte: de reabilitare a căilor ferate Coșlariu – Cluj-Napoca – Suceava – Pașcani, București – Craiova și București – Ploiești – Iași.

Valoarea totală a proiectelor prevăzute prin acest memorandum se ridică la peste 12 miliarde de euro.

Citește și:

Cum nu a evoluat mersul trenurilor din Ardeal: cât faci între Cluj și Brașov

CFR Infrastructură repară calea ferată Cluj – Dej ca să poți circula mai repede decât în secolul XIX și, poate, ca acum 30 de ani

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare