Închide

Boc detaliază traseul Centurii Metropolitane, proiect aprobat de Guvern, care are o valoare de 1,4 miliarde de euro / Urmează faza de exproprieri și stabilirea modului de implementare a primei etape din cadrul acestui proiect

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - nov. 05, 2022 1 1989

Primarul Clujului, Emil Boc, a prezentat în detaliu proiectul Centurii Metropolitane al cărui indicatori tehnici au fost aprobați de Guvern. În total, centura are o lungime de 42 de km, fiind evaluată la suma uriașă de 1,4 miliarde euro. Edilul Clujului a menționat că este vizată realizarea unei prime etape din acest proiect care trebuie să asigure conexiunea municipiului cu viitorul Spital Regional de Urgență din Florești, etapă pentru care începe procedura de exproprieri. Lucrările la centura metropolitană ar urma să fie finanțate din fonduri europene.

„Întreg proiectul este evaluat la 1,4 miliarde de euro și are o lungime de 42 de km, plus 32 de km de drumuri de legătură, 26 km de bretele și noduri, deci un total 100 de km. La aceștia se adaugă 31 de km de pistă de biciclete. Proiectul este împărțit în două etape. Prima etapa în valoare de 1 miliard de euro începe din zona viitorului Spital Regional de Urgență din Florești și va merge până la centura Vâlcele – Apahida. A doua etapă a proiectului, care se va desfășura ulterior, vizează legătura de la Gilău până la Florești, și de la nodul cu centura Apahida până la nodul din Câmpenești, fiind evaluată la 400.000.000 de euro”, a explicat edilul municipiului Cluj Napoca.

Traseul pentru prima etapă a proiectului Centurii începe de la nodul 5, din Florești, presupunând realizarea conexiunii cu localitatea Baciu, pentru a permite descongestionarea traficului de pe Tăietura Turcului și din Grigorescu. De la nodul 5, pe lângă malul Someșului, se merge către nodul 6, la Cora și Muzeul de Apă, iar de aici urmează legătură peste DN1 Cluj – Florești, cu pasaj suprateran, până la nodul 7, care se află la capătul Mănășturului, în zona Grigore Alexandrescu.

„De aici, din nod 7 urmează realizarea conexiunii cu viitorul Spital Regional de Urgență, obiectiv ce se va construi pe terenul Unității Militare din Florești. Cum se asigură conexiunea? DN1 va fi lărgit de la 4 la 6 benzi și vom avea inclusiv pista de biciclete. De asemenea, va fi o bandă dedicată pentru transportul în comun și pentru ambulanțe, ca să putem asigura accesul rapid la Spitalul Regional de Urgență”, a comentat primarul Emil Boc. El a adăugat că o altă legătură cu Spitalul Regional se va face și prin spatele Vivo,  de la capătul străzii Grigore Alexandrescu.

De la nodul 7, traseul centurii continuă la nodul 8, respectiv de la capătul Mănășturului către strada Edgar Quinet și baza sportivă La Terenuri. Apoi centura va continua de la nodul 8 la nodul 9, prin creare unei legături cu strada Frunzișului, unde se află și actualul sens giratoriu, iar de aici se va crea o altă legătură directa până în centura de ocolire a Clujului.

La nodul 10, Calea Turzii, se va realiza o supra-lărgire a căii urmând să se facă o legătură directă spre Florești, dar și spre zonele dezvoltate din zonă, precum strada Mihai Românul, unde se va crea nodul 11. De aici urmează nodul 12 care reprezintă cartierul Bună Ziua și strada Măceșului, și care va asigur o alternativă la actuala Calea Turzii.

De la nodul 12, centura Metropolitană merge spre Borhanci, nodul 13, unde se va realiza accesul la spitalul pe care îl va construi Consiliul Județean: Spitalul Pediatric Monobloc.

Nodul 14 este în Sopor, unde se va realiza o conexiune cu traseul Metroului, într-o etapă viitoare, a explicat Boc.

Nodul 15 este în cartierul Someșeni, zona Selgros. Apoi urmează nodul 16 care înseamnă strada Traian Vuia, în linie dreapta către B-dul Muncii, zona Emerson, unde urmează nodul 17. În zona de intersecție cu centura Apahida – Vâlcele este nodul 18.

Acesta este traseul primei etape a centurii Metropolitane, pentru care nu a fost încă stabilit un plan concret. Primarul Boc a subliniat că urmează etapa de exproprieri și „să se stabilească împreună cu Guvernul și Ministerul Transporturilor planul de implementare”.

Cea de-a doua etapă a centurii, evaluată la 400 milioane de euro, vizează traseul Gilau – nod Nădășel – Spital Regional de Urgență Florești, conectivitate cu Baciu. Și, de asemenea, de la nodul 18 ar urma nodurile 19 și 20, respectiv conexiunea cu localitatea Câmpenești.

Un comentariu

  1. Dl Boc nu a fost in stare sa exproprieze un teren de 1 ha e la un proprietar, de 5 ani incoace.

    Va asteptati ca in cursul vietii pamantene sa exproprieze cateva 10 de ha si de la cateva sute de proprietari ?

    Dl Boc nu e in stare sa primeasca nici macar gratis cateva zeci de strazi care sunt in proprietate privata, ba le mai cere sa fie si gata asfaltate si cu iluminat ca sa poata raporta oras de 5 stele cu 0 km de drumuri de pamant :)))

Scrie un comentariu