Închide

Boc despre lipsa asfaltului pe străzi noi din Cluj: „Ați știut unde vă cumpărați casă. Ați văzut unde locuiți. A fost decizia dumneavoastră personală. Ajutați-ne ca să vă putem ajuta”

ActualitateAdministrație by Actual de Cluj - feb. 10, 2022 1 850

Primăria a fost bombardată din nou cu cereri de la locuitori din zona Câmpului – Edgar Quinet – pădurea Făget, unde s-au construit în ultimii ani zeci de case și blocuri, pentru asfaltarea arterei principale care deservește această zonă, dar și a străzilor adiacente. Solicitările au fost formulare odată cu dezbaterea proiectului de buget al Clujului la ședința Consiliului Local din 8 februarie. Riveranii au arătat că, deși aceste zone sunt parte din Cluj, lipsesc condițiile pentru ca circulația să se deruleze decent și în siguranță.

„Știu că proiectul de dezvoltare și reabilitare a străzii Edgar Quinet a fost inclus în cel al centurii metropolitane. Nu știm însă când se va realiza aceast proiect. Sunt multe aprobări care trebuie să aibă loc, multe bugete. Înțelegem că situația este mai complicată. Strada de un kilometru și ceva și deservește 15 blocuri. Dacă luăm o medie de 35 de apartamente pe bloc, vorbim de 500 de familii care locuiesc în această zonă. Strada nu are canalizare pluvială, toată apa din pădure se revarsă pe stradă și inundă curțile caselor situate mai jos. Partea carosabilă este îngustă, lipsesc trotuarele iar locatarii care merg cu copiii pe jos își riscă viața. Iluminatul public lipsește. În privința străzilor adiacente, Alexandre Dumas, Radu Gyr și Leonardo Da Vinci. Sunt aproximativ 60 de case și duplexuri construite. Pe unele din aceste străzi s-a mai pus câte o roabă de piată, dar sunt într-o stare jalnică, pline de noroi. Eu pot ieși din casă doar cu cizme de cauciuc. Aceste zone care sunt în Cluj și noi nu avem asfalt pe stradă”, a semnalat Mihai Mărgineanu, un riveran din zona Adgar Quinet, lipsa asfaltului în Clujul de cinci stele, la ședința Consiliul Local din 9 februarie.

În replică, primarul Emil Boc a ținut să spună că argumentele legate lipsa asfaltului pe străzi din Cluj-Napoca nu stau în picioare, atâta timp cât aceste străzi sunt private iar proprietarii nu fac niciun fel de efort să le doneze Primăriei. Mai ales că, a arătat Boc, cei care s-au mutat pe străzi fără asflat au legitimat existența unor astfel de artere și și-au asumat situația mutându-se acolo.

În privința străzii Edgar Quinet în acest moment toate facilitățile de modernizare sunt prinse în proiectul centurii metropolitane. Am anunțat public teremene pentru finalizarea studiilor asumate de proiectanți care sunt clujeni. Centura Metropilitană este pe locul trei din 19 proiecte pentru a primi finanțare din fonduri structurale. Încă nu s-a deschis codul de finanțare, doar pe PNRR s-a plecat mai departe. Se pliază întârzierea proiectanților pe această întârziere a call-ului de proiecte. Până nu avem toate aprobările pentru Centrua Metropolitană, nu puteam face alte lucrări pe Adgar Quinet, decât întreținere periodică pentru că nu ne permite legea să finanțăm astfel de lucrări și dintr-o parte și din alta. Legat de strada Edgar Quinet, după lupte seculare, am preluat-o la municipiu. În legătură cu celelalte străzi adiacente, vă sfătuiesc să vă mobilizați vecinii, să faceți tot ce vă stă în putință și să veniți la Primărie și să spuneți, domnule primar, aceasta e hotărârea noastră ca să preluați străzile în domeniul public. Noi nu putem pune nicio lingură de asflat, nici un bec pe stradă dacă nu este domeniul public. Asta e realitatea legală din România. Chiar dacă dorim să mai ajutăm, nu avem cadru legal. Amintind de vorbele celebre ale unui președinte american, Nu întreba ce poate face țara pentru tine ci întreabă ce poți face tu pentru țară, la o scară mai mică, întreb și eu, dumneavoastră ați putea să predați strada la Primărie ca să vă putem ajuta? Până atunci nu vă putem ajuta.  Ați știut unde vă cumpărați casă. Ați văzut unde locuiți. A fost decizia dumneavoastră personală. Ajutați-ne ca să vă putem ajuta, dacă vreți o calitate mai bună a vieții. Avem o procedură de preluare a străzilor pe care am simplificat-o, cadrul de preluare a fost flexibilizat”, a fost replica primarului Emil Boc.

Directorul tehnic al Primăriei, Virgil Poruțiu, a arătat că, deși finanțarea modernizării arterei Edgar Quinet se va asigura de la bugetul de stat, fiind prinsă în proiectul mare ca drum de legătură, depinde de finalizarea studiilor pentru Centrua Metropolitană și de obținerea tututor avizelor.

Viceprimarul Dan Tarcea a mai precizat că, deși Primăria a simplificat procedura de preluare a străzilor private în domeniul public, până în prezent s-au preluat doar trei artere la Primăriei dintre care una a fost deja asfaltată, iar o alta va fi asflatată în programele Primăriei din acest an, existând deja autorizația de construie eliberată în acest sens.

foto: zona Edgar Quinet – Radu Gyr, august 2011

Un comentariu

  1. ‘Te-n mata de nenorocit ordinar. Daca oamenii sau mitat acum 10 ani pe o strada fara asfalt sperand ca orasul de 5 stele cu primarul minune vor asfalta, unde ii gresala? La fel cu altii care sta dupa autorizatii de contructie si spagarul asta nenorocit nu le da, este normal sa-si faca dreptate singuri.

Scrie un comentariu