Închide

Bicicliștii clujeni despre banda comună de pe Titulescu, pentru trolee și biciclete: e o abordare profund dăunătoare

Administrație by Actual de Cluj - iun. 17, 2019 0 454

Bicicliștii clujeni nu se lasă, organizează în această săptămână a nu mai puțin de 141-lea marș lunar prin care cer facilități pentru transportul pe patru roți în foarte aglomeratul oraș Cluj-Napoca. Aceștia protestează împotriva nou-înființatei benzi comune de circulație de pe bulevardul Titulescu, din Gheorgheni, despre care spun că e periculoasă.

„Participanții își exprimă din nou îngrijorarea față de lipsa e progres  în domeniul infrastructurilor biciclistice, anul 2018 fiind unul de stagnare, și primul semestru din 2019 la fel, autoritățile locale limitându-se la promisiuni și la refacerea câtorva marcaje și stâlpișori de piste vechi, menținându-se calitatea redusă a majorității pistelor de biciclete mai vechi și mai noi, existând uneori deficiențe calitative grave la noile piste și menținându-se nerezolvate probleme la pistele vechi, de la lățimea insuficentă la lipsa de continuitate, de la prezența diverselor obstacole la marcaje și indicatoare rutiere lipsă, neclare sau greșit amplasate, ce pun în pericol bicicliștii și alți participanți la traficul rutier”, explică organizatorii marșului. „Noua bandă comună pentru autobuze, troleibuze și biciclete pe bd. N.Titulescu nu este acceptabilă, ci incomodă și periculoasă, pentru că nu respectă lățimea de 4,5 metri necesară unei asemenea artere comune, mai ales că există un flux semnificativ de mijloace de transport în comun, și pe Cl. Mănăștur se preconizează aceeași abordare profund dăunătoare, în schimb se preconizează lătirea carosabilului și îngustarea trotuarelor, astfel că vorbele frumoase privind promovarea mobilității durabile nu prea au de
fapt acoperire practică”.

Marșul lunar al bicicliștilor clujeni a ajuns la ediția 141 și are loc în această săptămână joi 20 iunie, la ora 18, în piața Unirii. Traseul vizează de această dată zona centrală și pericentrală și  cartierul Mărăști, Bulgaria și Iris, precum și Grigorescu, cu plecare și final în p-ța Unirii. Concret, traseul este: Piața Unirii – Bd.Eroilor – p-ta A.Iancu – Calea Dorobanților – al.Bibliotecii – str. Fabricii – str. Fabricii de Zahăr – bd.Muncii – str.Fabricii – str.Câmpul Pâinii –
str. Răsăritului – str.Parcul Feroviarilor – str.Anton Pann – Cl.București – str.Traian – str.Dacia – str. Gen.Dragalina – bd.1 Decembrie 1918 – pasarela albastră – pista bicicletă mal Someș – str. Uzinei Electrice – Parcul Central S.Barnuțiu – str. E. Isac – str.P.Maior – p-ta L.Blaga – str. Napoca – p-ța Unirii.

Citește și:

S-a mai ”inaugurat” o feliuță de traseu dedicat mijloacelor de transport în comun în Gheorgheni. După lucrări cu picamarul, noaptea, în exasperarea riveranilor

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare