Închide

Bariera-pericol public de pe str Rosetti. Primăria ignoră sesizările cetăţenilor. „Instituţiile nu se pot plia pe profilul de Smart City pe care-l tot trâmbiţăm”

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - dec. 03, 2018 1 543

 

În această dimineaţă, o autoutilitară a atins şi doborât bariera de la baza străzii Rosetti, instalată pentru a interzice accesul autovehiculelor mai înalte de 2,5m. În urma loviturii, bariera a căzut pe o maşină care venea din sens opus. Nu e primul incident din acestă zonă. Mai mult, cetăţenii care locuiesc în apropiere au formulat în repetate rânduri sesizări către administraţia locală, atrăgând atenţia că locul este unul deosebit de periculos, pentru şoferi, dar şi pentru pietoni. Până acum, răspunsurile transmise cetăţenilor au fost nefavorabile, iar în acestă dimineaţă s-a produs un nou accident. Viceprimarul promite acum că se va interesa de situaţie şi că primăria va găsi o soluţie, conform unei declaraţii făcute pentru Actualdecluj.ro.

 

Cum a început ziua, pentru şoferii din zona Rosetti:

 

„A fost agăţată bariera de un SUV, ce avea nişte bare aşezate vertical în bena. Daa, a căzut pe Volkswagenul din faţă.
Mă întreb totuşi cum a fost asigurată acea barieră? Bariera a căzut pe pavilion, dacă cădea cu jumătate de metru mai în faţă şi intra prin parbriz, cred că şoferul era cam… rău, foarte rău„, remarcă Ciprian Precup, un şofer aflat în zonă la acea oră şi care a descis incidentul, avertizând utilizatorii platformei Info Trafic.

 

 

Cetăţenii sesizează, primăria răspunde. Negativ

Problema nu e nouă, incidentul nu e singular, iar locuitorii din zonă au formulat deja sesizări la primărie pe această temă. Însă petiţiile lor au primit răspuns negativ.

„Aceasta barieră de la baza străzii Rosetti, care interzice accesul autovehiculelor mai înalte de 2,5 m, a fost întotdeauna insuficient semnalizată, dovadă stând nenumăratele cazuri în care ea a fost lovită de asemenea vehicule”, ne descrie situaţia Mihai Mateiu, unul dintre locuitorii din zonă. „Multă vreme, ea a fost deschisă şi închisă de şoferi după bunul lor plac. Apoi a fost sudată, dar asta nu a rezolvat situaţia, pentru că sudura nu a ţinut la toate tipurile de impact. Siuaţia a devenit extrem de periculoasă pentru pietoni şi ceilalţi şoferi din trafic la începutul lunii octombrie, când un camion a lovit bariera atât de puternic, dinspre Eremia Grigorescu, încât nu doar că a deschis-o, dar a şi înclinat stâlpul ei de sprijin, făcând ca ea să ajungă, în rotire, mult mai jos (la 1 – 1,5 m de sol ). Felul în care a fost deteriorat gardul imobilului de pe Eremia Grigorescu 70 arată clar cât de periculoasă a devenit această bariera pentru toţi pietonii care trec pe trotuarul acela”, sintetizează Mateiu.
Câteva imagini care arată situaţia creată în zonă:
Epopeea sesizărilor
Mateiu a făcut o primă sesizare către poliţia locală încă de la jumătatea lunii octombrie, folosind platforma My Cluj (una dintre cele pe care administraţia le trece la capitolul laude, când vine vorba de „Cluj – smart city”).

„Semnalez o situaţie de trafic auto care a devenit extrem de periculoasă pentru pietoni: bariera de la poalele străzii C.A.Rosetti, menită să interzică accesul vehiculelor cu înălţime mai mare de 2,5 m. În primul rând, aceasta este insuficient semnalizată, dovadă nenumăratele vehicule care o lovesc, venind din ambele părţi. În urma lovirii ei de către vehiculul din foto ataşată, bariera a izbit gardul imobilului de pe Eremia Grigorescu nr.70, provocând deteriorarea acestuia. După cum se vede, din cauza îndoirii stâlpului de sprijin al barierei, aceasta glisează mult mai aproape de pământ, putând lovi pietonii aflaţi în trecere pe acel trotuar. Solicit rezolvarea acestei probleme în regim de urgenţă, înainte ca cineva să fie grav rănit sau chiar ucis. Până la rezolvarea definitivă, bariera ar trebui fixată în poziţie deschis, pentru a preveni accidentele. Menţionez că am sunat la Poliţia locală, de unde am fost directionat spre RADP, unde dl. Stoica mi-a explicat timp de 10 min că d-lui nu poate face nimic. Multumesc pentru atentie!”, le-a transmis Mihai Mateiu reprezentanţilor primăriei.

Cum a răspuns administraţia? Nefavorabil. Şi scurt. Bariera a fost verificată. Este la înălţimea corespunzătoare și a fost sudată. Nu putem să o lăsăm pe poziţia deschis: nu ar mai fi barieră. Semnalizarea există, trebuie respectată. Desființarea poate fi făcuta doar dacă este aprobata de Comisia de Circulaţie”.

Un răspuns similar au primit si vecinii de le Eremia Grigorescu 70, care la rândul lor au transmis o sesizare:

 

 

Cetăţenii din zonă au observat în următoarele săptămâni că bariera „sudată” a continuat să fie deschisă şi închisă după bunul plac de cei care au ajuns în faţa ei cu maşini prea înalte. În 27 noiembrie, s-a mai trimis o sesizare.

„În 16.10.2018 am făcut o sesizare în legătură cu pericolul pe care îl prezintă bariera de la baza străzii C.A.Rosetti, după deformarea ei de către un camion – la deschidere ei în urma oricărui impact, glisează pe deasupra trotuarului la o înălţime de 120-150 cm, putând provoca vătămarea gravă sau decesul oricărui pieton aflat acolo”, a atenţionat „petentul”. „Nu ştiu cine a făcut verificarea (menţionată în răspunsul nefavorabil al primăriei, n.red.), dar bariera nu este sudată! Ea este deschisă aproape zilnic, fie în urma unui impact, fie intenţionat, de cei care vor să treacă. Ataşată o imagine cu inchiderea barierei după trecerea unui autocar. Şi o alta cu deteriorarea stâlpului cu indicatorul de trecere de pietoni. Solicit, alături de vecinii mei, rezolvarea reală a problemei, pe termen lung. Iar dacă asta ţine de Comisia de Circulaţie, credem că este de competenţa dvs. să solicitaţi acesteia aprobarea de care aveţi nevoie pentru a elimina pericolul”, au transmis locuitorii din Grigorescu.

Până astăzi, 3 decembrie, această sesizare are statusul: „Propunerea va fi analizată în Comisia de Circulaţie. Funcţie de decizie vom acţiona în consecinţă” (sic!).

 

Concluziile cetăţenilor: avem „instituţii iresponsabile, pentru care trebuie să se întâmple nenorociri ca să iasă din blocaj”

„Accidentul de astăzi, când bariera doborâtă de o autoutilotară a căzut pe capota unei maşini venind din sens opus, a dovedit cât de întemeiate au fost sesizările noastre asupra pericolului. Şi cât de iresponsabil tratează Poliţia Locală, RADP şi Comisia pentru Circulaţie aceste sesizări. Oare vor asuma ei daunele produse autovehiculului de astăzi şi gardului imobilului de pe Eremia Grigorescu 70? Sau stresul provocat tuturor locuitorilor zonei, obligaţi să trăiască luni întregi cu această ameninţare? Răspunsul sigur e nu! Pentru că aceste instituţii nu se pot plia pe profilul de Smart City pe care-l tot trâmbiţăm. Degeaba avem aplicaţii prin care să semnalăm, să ne implicam, dacă sesizările ajung la instituţii rigide, sufocate de proceduri şi birocraţie, incapabile să discearnă ce e urgent şi ce nu. Instituţii iresponsabile, pentru care trebuie să se întâmple nenorociri ca să iasă din blocaj şi să facă ceva. Instituţii în care rolurile şi relaţiile de subordonare sunt atât de rigide şi stupide încât cei care văd situaţia din teren nu au niciun cuvânt de spus în faţa ordinelor venite „de sus”. Asta mi-au spus toţi lucrătorii de la Poliţia locală şi RADP cu care am discutat: că ei „nu pot face nimic”, că „nu pot să nu respecte ordinele” oricât de absurde ar fi şi că, în mod de altfel foarte convenabil, „e treaba şefilor””, a constatat locuitorul din zona Rosetti. „E incalificabil ceea ce se întâmplă! Adică eu, cetăţean, văd un pericol real şi îl sesizez şi ei îşi bat joc. Trec pe acolo de 10 ori pe zi; deja noi, cei din zonă am ajuns paranoici – ne uităm tot timpul ca nu cumva o maşină să atingă iar bariera şi să o dea jos. E o barieră enorm de grea, care rupe o maşină. Poate rupe un om în două”, completează Mihai Mateiu.

 

Actualdecluj.ro i-a contactat pe reprezentanţii primăriei, pentru a obţine informaţii în legătură cu situaţia sesizată de cetăţeni.  „Sesizări în ceea ce privește bariera limitatoare de tonaj de pe Rosetti sau referitoare la faptul că aceasta reprezintă un pericol pentru traficul auto sau pietonal n-au ajuns la mine. Vom verifica însă situația și vom remedia problemele”, a spus viceprimarul Dan Tarcea.

 

Până atunci, câteva imagini după accidentul de azi:

 

Vezi şi:

VIDEO Orașul care a născut „bebe-sensul giratoriu”

 

Text: Kristina Reştea, Luminiţa Silea

 

 

 

 

Un comentariu

  1. Ce porcarie de bariera! Smart city pe naiba, solutia e de ev mediu! Au ajuns sa decida in numele majoritatii niste analfabeti functional din Primarie. Dar ce ne miram de bariera de neam prost, cand orasul e impanzit de stalpi antiparcare la fel de urati. Cat or fi costat si astia? Centrul istoric a fost slutit. Nu existau alte solutii?

Scrie un comentariu

Articole similare