Închide

Autostrada Transilvania: UMB se apropie de 50% pe șantierul dintre Nădășelu și Zimbor (30 km) / Lotul Zimbor și Poarta Sălajului (12 km) riscă să ajungă „autostradă muzeu” în lipsa descărcării de la Poarta Sălajului

EconomieTop News by Actual de Cluj - dec. 15, 2022 0 567

Constructorul român UMB se apropie de 50% pe șantierul lotului Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania, cel mai avansat proiect în execuție cu finanțare din PNRR. Dacă antreprenorul menține mobilizarea și nu apar noi probleme, lotul de 30 de kilometri ar putea fi dat în trafic peste un an, înainte de termenul din contract, februarie 2025, conform celei mai recente actualizări a CNAIR.

Avansează bine lucrările și pe următorul lot al UMB (inclus în PNRR), tronsonul de 12 kilometri dintre Zimbor și Poarta Sălajului, după o jumătate de an de la primele lucrări progresul fiind de peste 20%.

Însă, în lipsa conexiunii cu lotul Poarta Sălajului – Nușfalău, care include Tunelul Meseș, și a descărcării de la Poarta Sălajului în Drumul Național 1 F, autostrada pe care o construiește UMB riscă să ajungă o altă „autostradă muzeu”, susține Horațiu Cosma, fost secretar de stat USR în Ministerul Transporturilor în mandatul Cătălin Drulă, după cum arată economedia.ro.

„Am mers împreună cu Cătălin Drulă pe Autostrada Transilvania Cluj – Zalău, proiect de 400 de milioane de euro care a intrat în șantier anul trecut și pe care l-am inclus la finanțare europeană prin PNRR. Constructorul a lucrat bine și a adus șantierul la circa 50% stadiu fizic, însă Sorin Grindeanu și guvernarea PSD-PNL nu sunt în stare de un an de zile să elibereze suprafețele forestiere, să rezolve descărcarea traficului la Poarta Sălajului în drumul național sau să tranșeze contractual problema alunecărilor de teren de la Nădășelu și Topa Mică. În lipsa unor decidenți profesioniști la Ministerul Transporturilor, autostrada A3 între Cluj și Zalău se va transforma într-un ”muzeu în aer liber” în 2024. Constructorul își va face partea de treabă, însă șoferii vor rămâne tot pe drumul național din cauza punctelor nevralgice nesoluționate de statul român”, spune Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare